Bilder på snygga hojjar!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Säkert vart uppe förut. Men what the heck!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Sett den bilden i ett par år nu men jag vette fan om jag snubblat över en på hela cykeln
Ha ha, milleniepost!!!
Ha ha, milleniepost!!!
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bilder på snygga hojjar!
Är det grattis man säger då?
Ernesto Colnago säger :
We built that bike for a Russian sprinter (Rapp?); to test the position and the overall concept but unfortunately there just wasn't time to develop this further for the track worlds.
However, this same concept was developed into the bike that the Russian 100km TTT squad used. (1980 Olympic Champions; Kashrin, Logvin, Chelpakov, Jarkin in 2:01:27.07.) We built a frame that was similar to this with a 26in front wheel and the handlebars were welded on to the fork crown and they won at over 50km/hr average speed!
http://fixedgearbikes.blogspot.com/2008 ... otype.html
1979 Master Track Prototype
Ernesto Colnago säger :
We built that bike for a Russian sprinter (Rapp?); to test the position and the overall concept but unfortunately there just wasn't time to develop this further for the track worlds.
However, this same concept was developed into the bike that the Russian 100km TTT squad used. (1980 Olympic Champions; Kashrin, Logvin, Chelpakov, Jarkin in 2:01:27.07.) We built a frame that was similar to this with a 26in front wheel and the handlebars were welded on to the fork crown and they won at over 50km/hr average speed!
http://fixedgearbikes.blogspot.com/2008 ... otype.html
1979 Master Track Prototype
Re: Bilder på snygga hojjar!
Fan va besviken jag blev nu när jag såg att jag visst hade sett cykel i sin helhet
Tack ändå...
Tack ändå...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bilder på snygga hojjar!
Info från Colnago (?) är lite inkorrekt.atomlab wrote:Är det grattis man säger då?
Ernesto Colnago säger :
We built that bike for a Russian sprinter (Rapp?); to test the position and the overall concept but unfortunately there just wasn't time to develop this further for the track worlds.
However, this same concept was developed into the bike that the Russian 100km TTT squad used. (1980 Olympic Champions; Kashrin, Logvin, Chelpakov, Jarkin in 2:01:27.07.) We built a frame that was similar to this with a 26in front wheel and the handlebars were welded on to the fork crown and they won at over 50km/hr average speed!
http://fixedgearbikes.blogspot.com/2008 ... otype.html
1979 Master Track Prototype
Har själv läst det tidigare och frågat om det. Ramarna är dem som jag tidigare har postat som var byggda för 26 i fram men med vanliga bockstyren.
Gaffelmonterade styren var Colnago sena med.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Är såklart en tolkning men infot fick jag från Cyclingnews som gjort ett besök vid museet och då pratat med Ernesto Colnago.
http://autobus.cyclingnews.com/sponsors ... /?id=bikes
Där finns för övrigt många fina bilder och info om cyklar.
http://autobus.cyclingnews.com/sponsors ... /?id=bikes
Där finns för övrigt många fina bilder och info om cyklar.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Ernesto är nog ute och cyklar. Andrei som äger tre av de ramar från 80 var i kontakt med Colnago som har bekräftat deras autencitet. Colnago själva har ingen av dessa prototyper och inte ens den model som gick i produktion 1-2 år efter OS 80.atomlab wrote:Är såklart en tolkning men infot fick jag från Cyclingnews som gjort ett besök vid museet och då pratat med Ernesto Colnago.
http://autobus.cyclingnews.com/sponsors ... /?id=bikes
Där finns för övrigt många fina bilder och info om cyklar.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Alex Singer 1946 - 6875g
DE NI!!! inte illa för stål.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Äsch vadå det är ju vikt utan däcken , väger säkert 7,8kg inkl dom. ;PBratt wrote:[img]singer[/img]
Alex Singer 1946 - 6875g
DE NI!!! inte illa för stål.
--------->>><<<<--------------
Re: Bilder på snygga hojjar!
Denna är rå och det är den stilen en riktig lvg fixie ska ha tycker jag.
Sadeln är förstås inget vidare snyggt monterad.
Sadeln är förstås inget vidare snyggt monterad.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Mycket fin hoj! men omöjligt att väga 6875g med skärmar, lyse och pakethållare fram!! Även fast ramen är XXS går det inte. dessutom ligger säkert hjulen närmare 2kg...Andye wrote:Äsch vadå det är ju vikt utan däcken , väger säkert 7,8kg inkl dom. ;PBratt wrote:[img]singer[/img]
Alex Singer 1946 - 6875g
DE NI!!! inte illa för stål.
edit, kolla sadelstolpe och sadel också. Ser inte ut att vara jättelätt...