Grym!0x000003 wrote:Elly track bicycle (1899):
Bilder på snygga hojjar!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Rule #242 - More is good ... all is better.
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Bilder på snygga hojjar!
Bad hair day. Den där tofsen/luftbromsen kostade honom segern. Tvåa med historiens minsta marginal, 8 sekunder.Indurain wrote:[ img]Fignon på väg till frisören[/img ]
Re: Bilder på snygga hojjar!
Jag gillar Fignon och sorgligt nu att läsa om hans cancer sjukdom. Som cyklist bättre än LeMond tycker jag och bra mycket surare än den genomsnittlige cyklisten. Men ljuger gör han som alla tävlingscyklister och vete fan om man ska tro Fignons ursäkt varför han förlorade med 8sekunder ¨ en böld i röven¨ Visst är koncentration det primära vid tempo och kommer en fel tanke så är man körd. Men flera år tidigare spöade Moser skiten ur honom på en tempoetapp med över 2minuter. Då skyllde han på en helikopter som hade puffat fram Moser på sin dubbla diskförsedda cykel. Fignon trampade på en linjecykel med tempoekrade hjul...
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Jag har läst någonstans att Fingon förlorade för att han körde med bullhorn medan vinnaren (kommer inte ihåg vem) körde med tempopinnar på sitt styre. Stämmer det?
Känns spontant att det skulle vara en större fördel än en oklippt Fingon. Bara en tanke...
Hur ställer sig Ronny till detta?
Känns spontant att det skulle vara en större fördel än en oklippt Fingon. Bara en tanke...
Hur ställer sig Ronny till detta?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Var väl inte helt ovanligt på 80talet att Tv helikoptrar låg väldigt nära hemmafavoriterna på tt etapperna, och att det senare kom en regel som sa hur nära en helikopter fick vara.
http://cyclingart.blogspot.com/2009/05/ ... ignon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enklare/lättare/komfortablare att cykla fort med tt pinnar
http://www.timetriallingforum.co.uk/ind ... opic=25525" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.timetriallingforum.co.uk/ind ... opic=25506" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cyclingart.blogspot.com/2009/05/ ... ignon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Enklare/lättare/komfortablare att cykla fort med tt pinnar
http://www.timetriallingforum.co.uk/ind ... opic=25525" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.timetriallingforum.co.uk/ind ... opic=25506" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Indurain on 13 Aug 2009 20:04, edited 1 time in total.
Rule #242 - More is good ... all is better.
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Bilder på snygga hojjar!
Det står en del kul här (aero shopping list), bla annat att tejpade skosnören ger 7s på 40km tempo, rakade ben 5s, spackla igen skarven mellan däck och fälg 2s, osv... Kan tänka mig att en hästsvans bromsar 8s i det sammanhanget.Håkan wrote:Jag har läst någonstans att Fingon förlorade för att han körde med bullhorn medan vinnaren (kommer inte ihåg vem) körde med tempopinnar på sitt styre. Stämmer det?
Känns spontant att det skulle vara en större fördel än en oklippt Fingon. Bara en tanke...
Hur ställer sig Ronny till detta?
Fingons tjurhorn vs Mosers tempobågar avhandlas under rubriken "tour de france in the wind tunnel".
Re: Bilder på snygga hojjar!
Att Moser skulle ha haft hjälp av helikopter är ganska orimligt. En cykel med dubbla diskhjul som är så pass vindkänslig och svår manövrerad i höga hastigheter skulle nog flugit av vägen om en helikopter hade varit tillräcklig nära för att på något sätt ¨hjälpa¨ till. Har man kört tempo i snitt mot 45km/h vet man en traditionell linjecykel som Fignons är chanslös. Man klarar inte ens av att ligga på rulle på en cykel med dubbla diskhjul inte bara pga dess mindre luftmotstånd men även det att vid lite vind så går cykeln inte rakt utan man vinglar till ibland. Räcker med att se Fignon under tdf 89. LeMond dålig teknik, vinglade jämt på tempo även utan dubbla diskar.Indurain wrote:Var väl inte helt ovanligt på 80talet att Tv helikoptrar låg väldigt nära hemmafavoriterna på tt etapperna, och att det senare kom en regel som sa hur nära en helikopter fick vara.
http://cyclingart.blogspot.com/2009/05/ ... ignon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
ArvidSvensson wrote:Det står en del kul här (aero shopping list), bla annat att tejpade skosnören ger 7s på 40km tempo, rakade ben 5s, spackla igen skarven mellan däck och fälg 2s, osv... Kan tänka mig att en hästsvans bromsar 8s i det sammanhanget.Håkan wrote:Jag har läst någonstans att Fingon förlorade för att han körde med bullhorn medan vinnaren (kommer inte ihåg vem) körde med tempopinnar på sitt styre. Stämmer det?
Känns spontant att det skulle vara en större fördel än en oklippt Fingon. Bara en tanke...
Hur ställer sig Ronny till detta?
Fingons tjurhorn vs Mosers tempobågar avhandlas under rubriken "tour de france in the wind tunnel".
Tack Arvid! Ett fel har infunnit sig där. LeMonds framhjul var 24 ekrat med dt aero ekrar på en mavic mach2 cd fälg. Sen det där om hjälmen. LeMond trots allt var som en nickdocka med huvudet och redan då förlorar man mycket tid enligt vindtunnelprov.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Jag ska börja tejpa mina skosnören på mina sneakers nu bara för det. Kommer vara sjukt snabb när jag bombar karlavägen-odengatan!ArvidSvensson wrote:Det står en del kul här (aero shopping list), bla annat att tejpade skosnören ger 7s på 40km tempo, rakade ben 5s, spackla igen skarven mellan däck och fälg 2s, osv... Kan tänka mig att en hästsvans bromsar 8s i det sammanhanget.Håkan wrote:Jag har läst någonstans att Fingon förlorade för att han körde med bullhorn medan vinnaren (kommer inte ihåg vem) körde med tempopinnar på sitt styre. Stämmer det?
Känns spontant att det skulle vara en större fördel än en oklippt Fingon. Bara en tanke...
Hur ställer sig Ronny till detta?
Fingons tjurhorn vs Mosers tempobågar avhandlas under rubriken "tour de france in the wind tunnel".
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Indurain wrote:
bukfettma?
..sånt gick bara förr.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Jag som trodde det var en spoiler.jp wrote:Indurain wrote:
bukfettma?
..sånt gick bara förr.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Bukandning. Finns för fan ingen bukfetma på en tdf cyklist.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Trevlig rackare!0x000003 wrote:Elly track bicycle (1899):
Ser lite ut som kompisens retrobygge.
.:: GO! SPEEDRACER GO! ::.
Re: Bilder på snygga hojjar!
"Hej.
På 80 talet var helikoptrarna väldigt nära och kunde trycka på. Jag körde själv girot på den tiden och det var olidligt.
Det förbjöds senare att vara så nära och idag är det klart bättre.
Men OM de skulle tryckt på så hade det INTE varit till förmån för Lemond, snarare tvärt om.
enligt mig så var det ren och skär underskattning i kombination med nya grejer som tempohälm och triathlonstyre som spelade till Lemons fördel.
Fignon såg at att åka och småle och vinka till publiken i början. Han var en bra tempoåkare som kände sig säker på att inte kunna tappa så mycket, och han hade tagit ut segern i förskott.
Men Lemond som också var en kanonbra tempoåkare chansade och körde som en furie, med fördelen att ha psykologiskt övertag att han trodde ”visste” att han hade bättre grejer i form av hjälmen och styret. Han fick därmed till ett kanonlopp och hela kombinationen tillsammans gav Fignon panik som då körde ännu sämre.
Mycket intressant utveckling som man kan lära sig en hel del av på många plan.
Med vänlig hälsning Serra"
På 80 talet var helikoptrarna väldigt nära och kunde trycka på. Jag körde själv girot på den tiden och det var olidligt.
Det förbjöds senare att vara så nära och idag är det klart bättre.
Men OM de skulle tryckt på så hade det INTE varit till förmån för Lemond, snarare tvärt om.
enligt mig så var det ren och skär underskattning i kombination med nya grejer som tempohälm och triathlonstyre som spelade till Lemons fördel.
Fignon såg at att åka och småle och vinka till publiken i början. Han var en bra tempoåkare som kände sig säker på att inte kunna tappa så mycket, och han hade tagit ut segern i förskott.
Men Lemond som också var en kanonbra tempoåkare chansade och körde som en furie, med fördelen att ha psykologiskt övertag att han trodde ”visste” att han hade bättre grejer i form av hjälmen och styret. Han fick därmed till ett kanonlopp och hela kombinationen tillsammans gav Fignon panik som då körde ännu sämre.
Mycket intressant utveckling som man kan lära sig en hel del av på många plan.
Med vänlig hälsning Serra"
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: Bilder på snygga hojjar!
För er som inte hunnit sett den på LFGSS. Herrejävlar, vilken drömhoj.
Last edited by Joha on 07 Sep 2009 17:09, edited 1 time in total.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Apa vad det såg ut.Joha wrote:[img]LEVEL[/img]
För er som inte hunnit sett den på LGFSS. Herrejävlar, vilken drömhoj.