Bilder på snygga hojjar!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Nils » 11 Nov 2012 21:52

Löjligt att kräkas över en riktigt snygg cykel -styrstam bara för att den är hypad/tillverkad för hipsters (vilket dom flesta av oss är)

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by ravelax » 11 Nov 2012 23:58

Jag tycker det är trist hur de liksom kopierar sig själva och lever på gamla meriter. Det är lite synd att de förfallit till sånt eftersom de en gång i tiden låg i framkant när det gällde cykelutveckling. Det är ju bland annat det som gör de gamla Laser-hojarna så fantastiska, det är ju inte bara för att de är snygga man gillar dem. Visst gör Cinelli bra grejer fortfarande men de måste uppenbarligen kladda ner alla sina produkter i jättestora logotyper för att dölja att det i övrigt inte är särskilt unika grejer. Bra kvalitet, men ingen Laser liksom. Problemet är att de liksom bränner upp sitt kapital av märkesmystik på det sättet.

När allt kommer omkring är en såndär ny-Laser inget annat än en Crescent Retro för folk med mycket pengar.

Personligen är det inte cykeln jag vänder mig emot, utan hajpen själv eftersom jag inte tycker det finns särskilt mycket att hajpa. Tror att flera känner samma sak.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by abacaxi » 12 Nov 2012 00:10

jag tycker bara styrkombon är asful. kan inget om cinelli utan använder bara mitt hipsteromdöme. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 12 Nov 2012 00:54

Så mycket hat, så mycket avundsjuka :lol:

Ny-lasern är ju en liten jubileumsgrej och ska inte tillmätas för stor betydelse. Och Cinelli måste väl ändå sägas ligga i framkant? De gör ju sjukt väldesignade grejer, både funktionellt och estetiskt. Cyklarnas apple liksom :P
Att det inte kommer några jättestora innovationer förklaras väl, som jag förstått det, till stora delar av UCI:s allt rigidare reglementen.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Muffat Stål » 12 Nov 2012 08:17

Men Nils, så löjligt är det väl inte? Tillverkar man en cykel med den bisarra prislappen och sätter på ett bullhorn som uppenbarligen hör hemma på gatan och inte banan tycker jag man får ta lite kritik. I övrigt är ju ramen snygg, säger inget annat.
The thigh's the limit

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Bilder på snygga hojjar!

Post by olebole » 12 Nov 2012 08:26

Huliganen wrote: Och Cinelli måste väl ändå sägas ligga i framkant?
.
Nej, inte alls.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Gustav » 12 Nov 2012 08:40

Huliganen wrote: Cinelli måste väl ändå sägas ligga i framkant?
Mja, vilka proffsstall kör Cinelli och vilka banmedaljer har på senaste tiden tagits på en Cinelli?
Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by abacaxi » 12 Nov 2012 08:50

gatucykling är väl iofs också en sport med egen logik och egen utveckling. det står inte på förrän något läcker tillbaka, lite som snowboard påverkade utvecklingen av skidsporten med timglas och twintip, trots att skidåkarna inte kunde sluta tjata om haschplankor osv. nästa generation velodromproffs kanske började sina karriärer skiddandes nedför haight.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 12 Nov 2012 08:51

Jo det finns proffstall som kör Cinelli men de deltar inte i touren eller girot där störst exponering sker. Annars har inte Cinelli visat framfötterna sedan tidigt 90-tal om man tänker på innovationer.
Märket är definitivt inte vad det en gång var.
Мясо это убийство

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 12 Nov 2012 08:53

Ravelax: Alltid skönt när folk tänker åt en.



Huliganen:
Du får förlåta mig nu Acke men...
Jag tror inte dom bryr sig om vad UCI säger. För jag kan inte tänka mig att det finns någon professionell velodromcyklist som skulle hoppa upp på en Mash. Dom gör ju inte ens i kolfiber och aerodynamiken är ju ett skämt om du jämför med andra velodromcyklar. Mash är en cykel som är byggd för gatan och där gör den bra ifrån sig.

Sen finns det ett flertal företag som jag tycker tar cyklarna till nya nivåer. Kolla bara på Look L96! Det är ju ingen Obree men...

Det är rätt uppenbart vem cinelli vill sälja cyklar till. Kolla bara på hemsidan:
Image
Image

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Nils » 12 Nov 2012 09:45

Muffat Stål wrote:Men Nils, så löjligt är det väl inte? Tillverkar man en cykel med den bisarra prislappen och sätter på ett bullhorn som uppenbarligen hör hemma på gatan och inte banan tycker jag man får ta lite kritik. I övrigt är ju ramen snygg, säger inget annat.
Well, när det varit en lång tråd med extremt mycket ros till Ronny för hans laser, oerhört välförtjänt sådant vill jag tillägga, så tycker jag att den totala vändningen pga en prislapp och styrstam mot att den skulle vara typ vidrig som ganska löjligt.
Jag har ju inte sett cykeln ifråga i verkligheten, så det är ju möjligt att den har tråkiga budgetlösningar och dålig finish men det tycker jag inte famgår av bilderna.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 12 Nov 2012 09:53

Givetvis ligger de inte i framkant om man mäter det i termer av titlar och medaljer. Då ligger väl typ Dolan bättre till än Cinelli. Och att Look är hetare än Cinelli på bancykelfronten råder det nog heller ingen tvekan om. Jaha?
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by klasolsson » 12 Nov 2012 09:57

Image

(lånad av Hommus Flickr)

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 12 Nov 2012 10:09

^Ja, och det är ju det som är kul att diskutera.

Huliganen: Jag tänkte att det var precis det du menade när du skrev framkant. Men dom är ju kanske i framkant när det kommer till cyklar för gatan.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 12 Nov 2012 10:15

Om Cinelli vill jag ytterligare tillägga att det väl är rätt uppenbart att de nuförtiden satsar på att göra tilltalande konsumentprodukter mer än något annat. Och på den fronten gör de väldigt bra ifrån sig. :)

Älskar "vi gillar olika"-bilden!
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 12 Nov 2012 10:21

Nils wrote:
Muffat Stål wrote:Men Nils, så löjligt är det väl inte? Tillverkar man en cykel med den bisarra prislappen och sätter på ett bullhorn som uppenbarligen hör hemma på gatan och inte banan tycker jag man får ta lite kritik. I övrigt är ju ramen snygg, säger inget annat.
Well, när det varit en lång tråd med extremt mycket ros till Ronny för hans laser, oerhört välförtjänt sådant vill jag tillägga, så tycker jag att den totala vändningen pga en prislapp och styrstam mot att den skulle vara typ vidrig som ganska löjligt.
Jag har ju inte sett cykeln ifråga i verkligheten, så det är ju möjligt att den har tråkiga budgetlösningar och dålig finish men det tycker jag inte famgår av bilderna.
Den nya pista lasern håller nog bättre kvalité än många av de mer eller mindre experimentmodeller som tillverkades förr. Har fått berättat en del och hört från olika källor som bla. deras ägare vad som gett problem. Sen är de nya i avsaknad av spackel något som en duktig rambyggare helt kan undvika men när lasern tillverkades förr var spackel vanligt hos ramar med spoilers (nytt innovativt).
Finishen som lackering är tipp topp på de nya. Firman som lackerar är mycket kända och lackerar åt flera Italienska ramtillverkare. Lackerar alla SC sedan 85.
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 12 Nov 2012 10:21

klasolsson wrote:Image

(lånad av Hommus Flickr)
Image
Мясо это убийство

User avatar
Kristoffer T
Posts: 301
Joined: 03 Dec 2009 12:35
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Kristoffer T » 12 Nov 2012 13:31

Fin Nagasawa i en jävla skog av cyklar

Image
Last edited by Kristoffer T on 12 Nov 2012 15:09, edited 1 time in total.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by fjonk » 12 Nov 2012 14:17

Tycker Cinelli ska ha sin credit för att de ändå har fingret på pulsen och ger folk vad de vill ha, och deras engagemang i de lite nyare cykelkretsarna. Men rent om man ser till innovation verkar vi rörande överens om att det inte är deras starka sida. Men tror det är en fas då de är lite tillbakablickande, sen är det väl bara att hoppas att efter detta måste de ändra sig. Efter regn kommer sol, eller? :wink: Företag som Look är ju långt mer innovativa om man ser till produktutveckling.

För att vara lite on topic..

Image

User avatar
forkylt
Posts: 94
Joined: 25 Oct 2011 09:31

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by forkylt » 12 Nov 2012 15:19

^ Dyspné deluxe!!! Jävulskt grann men, vad blir det, 50 cm drop i bocken.
Brist på riktning kan inte kompenseras med ökad hastighet

Post Reply