Bilder på snygga hojjar!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fishy
Posts: 100
Joined: 09 Oct 2011 19:56
Location: Göteborg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fishy » 17 Sep 2012 18:47

bankiren wrote:Image
Ojojoj, vilken skönhet!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 18 Sep 2012 21:38

Image
Мясо это убийство

User avatar
wastegård
Posts: 874
Joined: 29 Aug 2011 14:53
Location: Stockholm, SOS
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by wastegård » 18 Sep 2012 22:08

^Hipster Ronny :wink:

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 18 Sep 2012 22:55

Image

Hur jag ska kunna leva utan denna hoj övergår mitt förstånd.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
wastegård
Posts: 874
Joined: 29 Aug 2011 14:53
Location: Stockholm, SOS
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by wastegård » 19 Sep 2012 00:02

Huliganen wrote:Image

Hur jag ska kunna leva utan denna hoj övergår mitt förstånd.
Då den troligtvis är ett sämre hantverk än den du redan har så kan du nog vara lugn.
Tänk på att "Made in US" sätter prislappen...

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 19 Sep 2012 01:01

men geometrin är snäppet vassare! och massan kör en!
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 19 Sep 2012 08:17

Image


<--- Ackes drömcykel.

Edit: MASH SF. pft!

kukanus
Posts: 344
Joined: 01 May 2011 06:59
Location: Södermalm, Stockholm

Re: Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by kukanus » 19 Sep 2012 08:27

^ Misstänker att det kan vara lite svårt att hitta tuber till denna :)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 19 Sep 2012 08:43

wastegård wrote:
Huliganen wrote:Image

Hur jag ska kunna leva utan denna hoj övergår mitt förstånd.
Då den troligtvis är ett sämre hantverk än den du redan har så kan du nog vara lugn.
Tänk på att "Made in US" sätter prislappen...
+1 personligen skulle jag aldrig köpa en anonymt tillverkad ram med hippt namn.
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 19 Sep 2012 08:46

wastegård wrote:^Hipster Ronny :wink:
Det må så vara men cykeln på fotot är definitivt en sann bancykel.
Мясо это убийство

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by rallykalle » 19 Sep 2012 08:54

Skall vara en laser i max, frågan är då om detta är originalgaffel? Har dålig koll på laser, bara sett tre i mitt liv så... Men aldrig sett en med sådant integrerat styre innan.

Image

Är dessutom tveksam om det är rätt tråd, gillar inte gaffeln även om resten är stiligt. Och dessutom är det inte en komplett hoj.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 19 Sep 2012 08:56

@Bratt: NÄE :lol: Och medge att LOW-ramen är väldigt snygg, hipster eller ej.

@Ronny: Vad ser du som risken med att cykeln? Att den inte håller kvalitetsmässigt eller att den beter sig skumt?

Vore jävligt kul att beställa hem en LOW-ram, men just nu har de åtta månaders väntetide. Typ "beställ nu, cykla på midsommar". :?
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 19 Sep 2012 09:08

rallykalle wrote:Skall vara en laser i max, frågan är då om detta är originalgaffel? Har dålig koll på laser, bara sett tre i mitt liv så... Men aldrig sett en med sådant integrerat styre innan.

Image

Är dessutom tveksam om det är rätt tråd, gillar inte gaffeln även om resten är stiligt. Och dessutom är det inte en komplett hoj.
Den där ramen har legat ute till försäljning ett bra tag nu: http://page18.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/w71439109#

Fler foton: https://box.yahoo.co.jp/guest/viewer?si ... acd4085421

Gaffeln är inte original och vad som indikerar det är styrröretslängd. Ser det som mycket osannolikt att cyklisten skulle behöva få upp styret med hjälp av denna galna längd.
Att gaffeln inte är MAX är inte märkligt när de banramar med gaffelmonterade styren Sovjet fick 1988 i MS även de hade SL rör och gaffelkrona. Troligen beror detta på konstruktionsfördelar när aerokronan hos MAX och MS med blad inte lämpade sig för ett gaffelmonterat styre. Annars är ramen besynnerligt liten för att vara en MAXram och klart överdimensionerad. Geometrisk ser den mycket märklig ut med hjulen monterade. Speciellt då med en knepig styrrörsvinkel. Nästan man kan tro den är för 24¨ framhjul.
Мясо это убийство

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 19 Sep 2012 10:04

Huliganen wrote:@Bratt: NÄE :lol: Och medge att LOW-ramen är väldigt snygg, hipster eller ej.

@Ronny: Vad ser du som risken med att cykeln? Att den inte håller kvalitetsmässigt eller att den beter sig skumt?

Vore jävligt kul att beställa hem en LOW-ram, men just nu har de åtta månaders väntetide. Typ "beställ nu, cykla på midsommar". :?
Snygga är den men inget jag skulle lägga pengar på. Men du vet ju om att jag bara gillar crazy ramar och stål. Allt där emellan känns lite som... en röd kombi (kanske att ta i men...).

Misstänker att Martin på ryska posten har fått hem en nyligen. Får se om den rullar snabbare än hans pre cursa... antagligen inte.

Jag har för mig att väntetiden var längre för något halvår sedan. Så vet inte om det lönar sig att sitta och vänta.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 19 Sep 2012 10:41

Bratt wrote:
Huliganen wrote:@Bratt: NÄE :lol: Och medge att LOW-ramen är väldigt snygg, hipster eller ej.

@Ronny: Vad ser du som risken med att cykeln? Att den inte håller kvalitetsmässigt eller att den beter sig skumt?

Vore jävligt kul att beställa hem en LOW-ram, men just nu har de åtta månaders väntetide. Typ "beställ nu, cykla på midsommar". :?
Snygga är den men inget jag skulle lägga pengar på. Men du vet ju om att jag bara gillar crazy ramar och stål. Allt där emellan känns lite som... en röd kombi (kanske att ta i men...).

Misstänker att Martin på ryska posten har fått hem en nyligen. Får se om den rullar snabbare än hans pre cursa... antagligen inte.

Jag har för mig att väntetiden var längre för något halvår sedan. Så vet inte om det lönar sig att sitta och vänta.
Fan vad kul! Då får vi ju se om han är nöjd med sin! Om den är snabbare eller inte spelar ju mindre roll. Man måste ju sprinta med stil liksom. Snabbheten fixar man med benstyrke- och kadensträning :D

Och ja, dina preferenser känner man ju till. Hur går det förresten med valen?? :o
Last edited by Huliganen on 19 Sep 2012 11:46, edited 1 time in total.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

413
Posts: 268
Joined: 01 Aug 2009 19:26
Location: Göteborg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by 413 » 19 Sep 2012 10:53


User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by AndreasVH » 19 Sep 2012 10:59

Ronny wrote: +1 personligen skulle jag aldrig köpa en anonymt tillverkad ram med hippt namn.
Vad menar du med anonymt tillverkad? Det är ju en snubbe som handbygger ramar i sin verkstad i San Francisco. Är väl inte mer anonymt än valfri rambyggare i USA eller England? Eller Pelizzoli heller för den delen. :wink:
Om de är värda pengarna har jag ingen aning om. Man betalar ju alltid extra när någon står och gör prylar i låga volymer. Bor man i USA är ju priset ok, men när det ska fraktas och tullas blir det ju onekligen dyrt.
@Acke: Jag tycker din Mash är grym. Behåll den! :D
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 19 Sep 2012 11:14

Huliganen wrote:
Bratt wrote:
Huliganen wrote:@Bratt: NÄE :lol: Och medge att LOW-ramen är väldigt snygg, hipster eller ej.

@Ronny: Vad ser du som risken med att cykeln? Att den inte håller kvalitetsmässigt eller att den beter sig skumt?

Vore jävligt kul att beställa hem en LOW-ram, men just nu har de åtta månaders väntetide. Typ "beställ nu, cykla på midsommar". :?
Snygga är den men inget jag skulle lägga pengar på. Men du vet ju om att jag bara gillar crazy ramar och stål. Allt där emellan känns lite som... en röd kombi (kanske att ta i men...).

Misstänker att Martin på ryska posten har fått hem en nyligen. Får se om den rullar snabbare än hans pre cursa... antagligen inte.

Jag har för mig att väntetiden var längre för något halvår sedan. Så vet inte om det lönar sig att sitta och vänta.
Fan vad kul! Då får vi ju se om han är nöjd med sin! Om den är snabbare eller inte spelar ju mindre roll. Man måste ju sprinta med stil liksom. Snabbheten fixar man med benstyrke och kadensträning :D

Och ja, dina preferenser känner man ju till. Hur går det förresten med valen?? :o
Allt är på väg med posten och what'not. Utan framhjul då. Den kommer dock aldrig ligga i den här tråden.

edit: Kände att jag får kompensera lite topic nu.

Crazy stål!
Image

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 19 Sep 2012 11:35

Image
Image

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Huliganen » 19 Sep 2012 11:46

AndreasVH wrote:
Ronny wrote: +1 personligen skulle jag aldrig köpa en anonymt tillverkad ram med hippt namn.
Vad menar du med anonymt tillverkad? Det är ju en snubbe som handbygger ramar i sin verkstad i San Francisco. Är väl inte mer anonymt än valfri rambyggare i USA eller England? Eller Pelizzoli heller för den delen. :wink:
Om de är värda pengarna har jag ingen aning om. Man betalar ju alltid extra när någon står och gör prylar i låga volymer. Bor man i USA är ju priset ok, men när det ska fraktas och tullas blir det ju onekligen dyrt.
@Acke: Jag tycker din Mash är grym. Behåll den! :D
Den kommer jag aldrig släppa!! Min baby..
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

Post Reply