Bilder på snygga hojjar!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Prince of the rodeo » 06 Sep 2011 10:30

Image

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Indurain » 06 Sep 2011 14:17

^
Från fejkmästaren Hrrundel, kan vara vilket skit som helst under lacken.
Rule #242 - More is good ... all is better.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Prince of the rodeo » 06 Sep 2011 14:29

Indurain wrote:^
Från fejkmästaren Hrrundel, kan vara vilket skit som helst under lacken.

Snygg är den iaf.

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Sönke » 06 Sep 2011 15:16

Indurain wrote:^
Från fejkmästaren Hrrundel, kan vara vilket skit som helst under lacken.
Svårt att fejka delarna. Tror faktiskt inte det är Hrrundels cykel.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Muffat Stål » 06 Sep 2011 18:12

Den var väl uppe alldeles nyss? Och som sagt, vem skulle slänga på de komponenterna på vilken skit som helst. Dessutom har den EM-stämpeln på sadelstagen.
The thigh's the limit

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Indurain » 06 Sep 2011 19:15

Det är Hrrundel, denna gång kör han tydligen en drive på eddy ramar, alla ramarna
är som vanligt ommålade, (omöjligt att avgöra nivå på ramen) det nya denna gången är att han har klistrat ditt namnet på cyklister som påstått ska ha använt ramen(arna) och med lite användarslitage på dekalerna & ramarna, snart åker dom ut på ebay.
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Lukas » 06 Sep 2011 21:34

Indurain wrote:Det är Hrrundel, denna gång kör han tydligen en drive på eddy ramar, alla ramarna
är som vanligt ommålade, (omöjligt att avgöra nivå på ramen) det nya denna gången är att han har klistrat ditt namnet på cyklister som påstått ska ha använt ramen(arna) och med lite användarslitage på dekalerna & ramarna, snart åker dom ut på ebay.
För mig som oinvigd i Hrrundels förehavanden, går det att få ett snabbt referat eller länk till dennes meritlista?

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Muffat Stål » 06 Sep 2011 21:54

Hrrundel: http://velospace.org/user/978

Har dealat lite med honom och visst gillar han pengar, och visst lackar han om en del men mitt intryck är dock inte att han blåser folk. Han är ärlig med vad som är omkromat, omlackat, ometiketterat... om man bara frågar.
The thigh's the limit

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Hampan » 06 Sep 2011 22:27

Muffat Stål wrote:Hrrundel: http://velospace.org/user/978

Har dealat lite med honom och visst gillar han pengar, och visst lackar han om en del men mitt intryck är dock inte att han blåser folk. Han är ärlig med vad som är omkromat, omlackat, ometiketterat... om man bara frågar.
Det som gör den sortens förehavanden och affärer rent för djävliga är ju att när grejerna väl är i omlopp så underminerar det hela branchen, för samlare och allmänt intresserade.
Jag som också håller på med gitarrer har sett exakt samma sak hända i dom kretsarna, vilket har resulterat i att folk blir lurade till höger och vänster, medvetet eller omedvetet. Det har skapat en mycket tråkig stämning där ingen litar på någon längre.
Där har b.l.a. E-bay tagit mod till sig och tagit bort auktioner direkt när dom upptäckts, stängt av säljare o.s.v. efter kraftiga påtryckningar från främst Gibson som är ett av dom flitigas kopierade gitarrmärkena.
Personligen tycker jag att det här är ett jävla ofog som borde hindras på alla sätt som går.
Så, nu fick jag det sagt, nu kan vi återgå till snygga hojar!
_____________
Fista STHLM

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 07 Sep 2011 08:43

Hrrundel är en notorisk fejkare och inte seriös restauratör. Vem minns inte hans Molteni eddy? Han brukar inte svara på besvärande frågor och har fått mycket skit av många Ryssar (han är ryss) bla. för hans fejkade retro CCCP cyklar. Han har väl fått ta lite skit även på LFG vill jag minnas. Sen att några gå på det och en del tror att detta måste vara autentisk pga. street creed komponenter är sorgligt. Personligen ogillar jag hans amerikaniserade inställning där all original patina skalas bort och nästan alla ramar han kommer över omlackeras. Finns flera fina Rossin som han har ¨förstört¨på detta sätt.
Мясо это убийство

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by klasolsson » 07 Sep 2011 08:52

Ronny wrote:Hrrundel är en notorisk fejkare och inte seriös restauratör. Vem minns inte hans Molteni eddy? Han brukar inte svara på besvärande frågor och har fått mycket skit av många Ryssar (han är ryss) bla. för hans fejkade retro CCCP cyklar. Han har väl fått ta lite skit även på LFG vill jag minnas. Sen att några gå på det och en del tror att detta måste vara autentisk pga. street creed komponenter är sorgligt. Personligen ogillar jag hans amerikaniserade inställning där all original patina skalas bort och nästan alla ramar han kommer över omlackeras. Finns flera fina Rossin som han har ¨förstört¨på detta sätt.
Jag vill inte alls påstå att du Ronny förstör, såsom Hrrundel verkar göra, och jag vill inte heller likställa dig med han men varför lackar du om din Laser? Du skriver ju att all patina försvinner med en omlackering så varför gör du det själv? Var din ram skadad på något sätt?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 07 Sep 2011 08:57

klasolsson wrote:
Ronny wrote:Hrrundel är en notorisk fejkare och inte seriös restauratör. Vem minns inte hans Molteni eddy? Han brukar inte svara på besvärande frågor och har fått mycket skit av många Ryssar (han är ryss) bla. för hans fejkade retro CCCP cyklar. Han har väl fått ta lite skit även på LFG vill jag minnas. Sen att några gå på det och en del tror att detta måste vara autentisk pga. street creed komponenter är sorgligt. Personligen ogillar jag hans amerikaniserade inställning där all original patina skalas bort och nästan alla ramar han kommer över omlackeras. Finns flera fina Rossin som han har ¨förstört¨på detta sätt.
Jag vill inte alls påstå att du Ronny förstör, såsom Hrrundel verkar göra, och jag vill inte heller likställa dig med han men varför lackar du om din Laser? Du skriver ju att all patina försvinner med en omlackering så varför gör du det själv? Var din ram skadad på något sätt?
Den hade sprickor i all det spackel som finns vid samtliga spoilers. Mest var det vid vevlagerhylsan där även vatten hade kommit in och skadat. Förre ägaren hade använt den som träningscykel med 700C i fram. Lacken var mycket matt med massor av repor som inte går fram på fotona.
Мясо это убийство

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fixen » 07 Sep 2011 10:07

Image

Speaking of lasers..

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by måns » 07 Sep 2011 10:21

Fixen wrote:Image

Speaking of lasers..
Du har inte hängt med så mycket på sistone va? ;)

<3

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fixen » 07 Sep 2011 11:23

måns wrote:
Fixen wrote:[img]lazer[/img]

Speaking of lasers..
Du har inte hängt med så mycket på sistone va? ;)

<3
Har varit ur loopen ett tag ja. :|

Dock ett nytt foto taget korrekt från sidan och inte snett uppifrån på en mässa. ;)

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 07 Sep 2011 11:37

Bilden själv finns ju dock redan länkad i en annan tråd...

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by måns » 07 Sep 2011 12:33

Äsch, det var en kärleksfull pik. Hojen i sig från den vinkeln tycker jag faktiskt inte är så gräslig bortsett från styrkombon+lagret samt eventuellt att den är rätt otight fram.

Hör definitivt inte hemma i fula cyklar-tråden iallafall tycker jag.

/M

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by jon » 07 Sep 2011 22:22

måns wrote:Hojen i sig från den vinkeln tycker jag faktiskt inte är så gräslig bortsett från styrkombon+lagret samt eventuellt att den är rätt otight fram.

Hör definitivt inte hemma i fula cyklar-tråden iallafall tycker jag.

/M
+1
I Dalarnas djupa skogar..

Entillandersson
Posts: 168
Joined: 06 Jul 2011 18:51
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Entillandersson » 08 Sep 2011 05:28

jon wrote:
måns wrote:Hojen i sig från den vinkeln tycker jag faktiskt inte är så gräslig bortsett från styrkombon+lagret samt eventuellt att den är rätt otight fram.

Hör definitivt inte hemma i fula cyklar-tråden iallafall tycker jag.

/M
+1

Styrstammen är skitful som alla säger. Men annars tycker jag att den är klockren.

(hjulen är ju ingen höjdare heller...)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 08 Sep 2011 18:51

Synd med Khamsin i bak.
Image
Мясо это убийство

Post Reply