Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Bompet » 22 Sep 2009 22:00

Som det verkar så kommer velodrombygget i Falun att bli av, vilket är fantastiskt kul! För mer info kolla in denna tråd:

viewtopic.php?f=1&t=2916&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;

Som framgår av svar från Björn Stenberg och i nyhetsbrevet

http://www.cykelklubben.se/pdf/paper/Cy ... E-0909.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

är det redan nu möjligt att boka upp sig för "grundkurserna". (Grundkurskonceptet kanske ter sig lite skumt, men det verkar vara det allmänt vedertagna för att börja köra velodrom. Jämför med tex "Taster sessions" i Manchester etc.)

Hursomhelst. Jag är sjuk sugen på att köra på Sveriges första innomhusvelodrom och skulle gärna boka detta redan nu. Är det några andra här som känner likadant? Det vore ju grymt om vi kunde få ihop ett gäng härifrån som visar vart skåpet skall redan från början...

Vílka är på?
Image

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by viktor » 22 Sep 2009 22:15

Jag är på!
/Viktor

User avatar
Sam L
Posts: 30
Joined: 30 Aug 2009 15:14
Location: Södermalm, Stockholm

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Sam L » 22 Sep 2009 22:26

I teorin är jag definitivt på, det gäller bara att överkomma de rent praktiska problemen; eventuellt ta ledigt från jobbet, planera in tider, hala upp pengar för hela taberaset, försöka organisera och få med vänner som tvekar på grund av tidigare uppräknade orsaker osv.

Men jag ska göra allt som står i min väg för att få sätta ner hjulen på Sveriges enda velodrom.
stay fixed, one gear for life, keep it brakeless osv.

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Joha » 22 Sep 2009 22:45

Jag är på, ska bli riktigt jäkla roligt att testa!

User avatar
Sam L
Posts: 30
Joined: 30 Aug 2009 15:14
Location: Södermalm, Stockholm

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Sam L » 22 Sep 2009 23:16

900 kr per person kostar en grundkurs för er som inte orkar bläddra i pdf:en. Det är lite billigare om man är någon slags "guldmedlem" som jag inte vet vad det innebär.
stay fixed, one gear for life, keep it brakeless osv.

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by viktor » 23 Sep 2009 06:43

Guldmedlem är du om du betalar typ 350kr/år till cykelklubben. Det är väl massa andra förmåner om man är medlem också tror jag.
/Viktor

eriksson
Posts: 151
Joined: 14 Jul 2009 19:50
Location: Skärmarbrink, Stockholm

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by eriksson » 23 Sep 2009 16:44

Count me in!
Mental confusion - it's like running naked, backwards, through a cornfield at midnight.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Håkan » 23 Sep 2009 17:49

Sam L wrote:I teorin är jag definitivt på, det gäller bara att överkomma de rent praktiska problemen; eventuellt ta ledigt från jobbet, planera in tider, hala upp pengar för hela taberaset, försöka organisera och få med vänner som tvekar på grund av tidigare uppräknade orsaker osv.

Men jag ska göra allt som står i min väg för att få sätta ner hjulen på Sveriges enda velodrom.
+1 på den.
Om det passar med allt är jag definitivt på.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by dan » 23 Sep 2009 19:35

Räkna starkt med mig! ÄNTLIGEN! 8)
Amores bicis!

User avatar
Mark Anthony
Posts: 188
Joined: 15 Jun 2008 20:10

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Mark Anthony » 24 Sep 2009 08:15

I'm in for sure.

Björn Stenberg
Posts: 5
Joined: 03 Jul 2009 20:36

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Björn Stenberg » 24 Sep 2009 19:50

Hej!

Att bli guldmedlem kostar 299 och då ingår en hel del riktigt bra förmåner. Bl.a. går man in gratis på Cykelmässan på Elmia den 21-22 november, man kan köpa galabiljett billigare till Cykelgalan, man får billigare starter på vissa lopp mm.

Finns det något intresse av att sätta upp en monter och visa upp fixiecyklar på mässan? Jag kan ordna en monter om det finns intresse från er som cyklar.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Busken » 24 Sep 2009 20:43

Björn Stenberg wrote:Hej!

Att bli guldmedlem kostar 299 och då ingår en hel del riktigt bra förmåner. Bl.a. går man in gratis på Cykelmässan på Elmia den 21-22 november, man kan köpa galabiljett billigare till Cykelgalan, man får billigare starter på vissa lopp mm.

Finns det något intresse av att sätta upp en monter och visa upp fixiecyklar på mässan? Jag kan ordna en monter om det finns intresse från er som cyklar.
jag skulle gärna hänga på elmia under cykelmässan, har ju en mor som bor ungefär 750 meter där ifrån, men frågan är vilka cyklar man ska visa? jag har ju bara schletna jävlar som har risig lack och som inte har fått smaka tvättsvamp sen... hmm... ja du, februari tror jag. Det skulle vara kul att göra en liten presentation av alt-cykelsverige, vi kan visa lite bilder från retard, giro, kalleyatts och så vidare... eller ja, det kanske blir lite malplace, vad vet jag...

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Joha » 24 Sep 2009 20:49

Busken wrote:
Björn Stenberg wrote:Hej!

Att bli guldmedlem kostar 299 och då ingår en hel del riktigt bra förmåner. Bl.a. går man in gratis på Cykelmässan på Elmia den 21-22 november, man kan köpa galabiljett billigare till Cykelgalan, man får billigare starter på vissa lopp mm.

Finns det något intresse av att sätta upp en monter och visa upp fixiecyklar på mässan? Jag kan ordna en monter om det finns intresse från er som cyklar.
jag skulle gärna hänga på elmia under cykelmässan, har ju en mor som bor ungefär 750 meter där ifrån, men frågan är vilka cyklar man ska visa? jag har ju bara schletna jävlar som har risig lack och som inte har fått smaka tvättsvamp sen... hmm... ja du, februari tror jag. Det skulle vara kul att göra en liten presentation av alt-cykelsverige, vi kan visa lite bilder från retard, giro, kalleyatts och så vidare... eller ja, det kanske blir lite malplace, vad vet jag...
Herr Boon kanske skulle känna för att visa upp lite bilder rent av.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by pjocke » 24 Sep 2009 20:55

Joha wrote:Herr Boon kanske skulle känna för att visa upp lite bilder rent av.
Ja, och Bubblan kan köra liveshow med sina ramar. Sen har vi ju en rambyggare bland oss... tror det skulle gå att få till en ganska intressant monter.

User avatar
Mark Anthony
Posts: 188
Joined: 15 Jun 2008 20:10

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by Mark Anthony » 25 Sep 2009 08:25

Maybe I missed this earlier in the conversation, but as the Velodrome is in Falun do you guys already have an idea where to stay or how best to get there? Just trying to brainstorm...

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by viktor » 14 Jan 2010 16:44

Tänkte att det kanske var dags att bumpa upp denna tråd.
En helg i mitten/slutet på feburari?
/Viktor

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Gemensam bokning av Velodrom grundkurs

Post by viktor » 25 Jan 2010 20:16

Har nu betalt min kurs och önskat datumet 13feb 08-13.
Nån annan som har tänkt att köra grundkursen då?
/Viktor

Post Reply