Fascination för keirinfascination.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 14 Jun 2008 23:10

tågge wrote:När en subkultur växer så delas utövarna snbbt upp i olika äkthetsnivåer. De som har varit delaktiga länge har hög status, nybörjarna låg status. Det är lätt att tro (som ny i subkulturen) att man får status om man lyckas lura folk att man varit med länge, tex genom att äga väldigt många punksinglar (det brukar vara det som kännetecknar någon som varit med länge) . När det gäller subkulturer med inslag av idrott så finns det bara ett sätt att få respekt, genom att vara duktig på det man gör, duktiga skateboardåkare på en lite skrammlig bräda respekteras oftast av de som är gammla i kulturen., det gör inte killan i nya skatekläder och ny bräda som inte vågar droppa in i minirampen... tyvär verkar det som att många med fixed gear cyklar är mer intresserade av att visa upp sina cyklar och cykelkepsar än att cylka på dom. och då är det med andra ord svårt att få speciellt hög status i subkulturen.
Det är sant att den med mad skills äger upp samtliga stilpoliser med ens. Däremot ser jag inte varför de två skulle vara oförenliga. Som sagt är det inte mycket mer jobb med att hålla stilen någorlunda annat än lite tankemöda.


Sedan så räcker det med en punksingel för att jag ska ge någon respekt; Tatuerade Snutkuar - Kontrollantjävlar

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 14 Jun 2008 23:52

Jag tycker det är underbart trevligt med lite vanligt, hederligt prylbögeri. Det är ett sätt att umgås sedan mycket länge. Lugn i sandlådan nu, oroa sig inte för mycket om status och äkthet. Förhoppningsvis är de flesta av oss hyfsat vuxna och kan schlappna av. Sen förstår jag inte varför det skulle vara sämre att bry sig om prylarna än själva cyklingen? vad spelar det för roll? :)

Det är ju oerhört underhållande, socialt och stimulerande att sitta och diskutera saker som fälgar, vevpartier, vinkel och längd på styrtappar, blandningar av komponenter, single strap eller doublestrap, trackdrops eller riser, aerospoke eller trispoke, utväxling, NJS, etc etc etc. Jävlar nu måste jag logga in och kolla mina bids på ebay.

PS. är stolt ägare av en Napalm Death 7" med en sekund musik på varje sida, resten av vaxet är inristat med div. knivar, vapen och budskap till ungdomen. limiterad till 666 ex! This is how we´ve been rollin since daaaay one...

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 15 Jun 2008 08:42

solomon wrote: PS. är stolt ägare av en Napalm Death 7" med en sekund musik på varje sida, resten av vaxet är inristat med div. knivar, vapen och budskap till ungdomen. limiterad till 666 ex! This is how we´ve been rollin since daaaay one...
Shit! Är det "You Suffer" med Lee Dorian på sång?? Bra skit.

Jag har Nihilist´s ep Drowned. (Entombed innan Entombed). Fast mer lattjo e ju helt klart mina två kasset demos med Abruptum. På det så har jag ett, av sångaren handskrivet, personligt mordhot. Jag hade visst skämtat om satan och det gör man ju inte.


tru black metal...
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 15 Jun 2008 12:23

You suffer it is.

musik på riktigt.
[youtube][/youtube]

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 15 Jun 2008 13:33

solomon wrote:Jag tycker det är underbart trevligt med lite vanligt, hederligt prylbögeri. Det är ett sätt att umgås sedan mycket länge. Lugn i sandlådan nu, oroa sig inte för mycket om status och äkthet. Förhoppningsvis är de flesta av oss hyfsat vuxna och kan schlappna av. Sen förstår jag inte varför det skulle vara sämre att bry sig om prylarna än själva cyklingen? vad spelar det för roll? :)

Det är ju oerhört underhållande, socialt och stimulerande att sitta och diskutera saker som fälgar, vevpartier, vinkel och längd på styrtappar, blandningar av komponenter, single strap eller doublestrap, trackdrops eller riser, aerospoke eller trispoke, utväxling, NJS, etc etc etc. Jävlar nu måste jag logga in och kolla mina bids på ebay.
Mycket väl talat Salomon!

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 17 Jun 2008 12:16

solomon wrote: PS. är stolt ägare av en Napalm Death 7" med en sekund musik på varje sida, resten av vaxet är inristat med div. knivar, vapen och budskap till ungdomen. limiterad till 666 ex! This is how we´ve been rollin since daaaay one...
Och det där bevisar ju snarast att det funkar att bara fokusera på prylar utan att ha varit in da biz särskilt länge. Även om du bara samlat på singlar i en halvtimme och visar upp den där rariteten skulle du få mad respect av mig.

hejdå

Post by hejdå » 17 Jun 2008 13:05

Jag vet inte, vi är väl alla olika. Men personligen så skiter jag fullständigt i hur många eller vilka punksinglar du sitter och trycker på där hemma. Under min tid i den svängen så handlade det mer om hur många fanzines du kunde trycka ur dig, hur många spelningar du satte upp, hur många spelningar du åkte på, hur mycket du röjde på spelningarna, hur många "spela snabbare" du gapade och fram för allt hur full du kunde bli. Det var härliga tider! Men jag var aldrig så värst brydd om att ha de svåraste släppen, att betala dyra pengar för punk-skivor går liksom lite emot vad som är punk för mig. Det känns dock ganska roligt att ha en massa "gamla" glass candy släpp idag nu när de baleariska-skäggen med upprullade chinos älskar och omfamnar dom!

Annars så undrar jag vad det är som är så jävla speciellt med att cykla med fixerat baknav? I min värld är det här interesset varken häftigare eller mer avancerat än tex, veteranbilar eller hockey. Jag blir sjukt trött på den här attityden att en fixie-cyklist skulle vara mer häftig eller bättre än någon annan. De tokar som trampar runt vättern på en fixed ÄR mer hardcore än dom som gör det växlat. Budar du på en fixie är du även där mer hardcore än en som gör det växlat, men inte fan är du coolare. Det här coolhets-tjafset kan vi väl lämna åt högstadie elever och ängsliga typer med sargade självförtroenden.

Det jag menar är, köp hur många dyra prylar du vill. Sätt vilket jävla styre med precis vilket jävla grepp på din cykel som helst. Putsa den hur mycket du vill eller behåll en stiligt skitig patina på den. Poängen är väl den att vi alla gillar att cykla, dom som sitter inne på mycket kunskap och vetande om hur man fixerar ett bakhjul och hur man sedan frambringar sin cykel med detta bakhjul förlorar ju ingenting på att vara hjälpsam mot nybörjare. Elitism och snobbism för mig är utestängande, tråkigt och improduktivt. Visst är det här ett speical intresse och människor kommer alltid att ha olika tycke och smak. Jag försöker dock att hålla en ödmjuk approach och se till människan som sitter på cykeln, inte bara stirra mig blind på om delarna är ifrån japan/italien och svår åtkomliga....

När det gäller punksinglar så skulle iofs kuken i styret med the same imponera otroligt mycket på mig...

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 17 Jun 2008 14:29

Annars så undrar jag vad det är som är så jävla speciellt med att cykla med fixerat baknav? I min värld är det här interesset varken häftigare eller mer avancerat än tex, veteranbilar eller hockey. Jag blir sjukt trött på den här attityden att en fixie-cyklist skulle vara mer häftig eller bättre än någon annan.
Jag har hittils aldrig träffat någon som sagt att det skulle vara coolare att cykla fixed än något annat, att vanliga hojjar är töntigt eller läst något sådant i en text heller för den delen. Tycker att de fixed cyklister man träffar på, hör om etc är rätt ödmjuka typer. Ta bara den där John Prolly incidenten här på forumet för några månader sen som exempel.

Var har du fått intrycket av den där über attityden? har missat den helt. Bara för att man har en hoj från japan och knasiga 7"or betyder ju det nödvändigtvis inte att man ser ner på dem som inte har det. Sen tycker jag att prylnörderi inte bara handlar om vem som kan öppna plånkan mest, det ligger ju faktiskt ganska mycket passion, intresse och arbete i att hitta obskyra grejer, och sån´t tycker iaf jag är beundransvärt.

hejdå

Post by hejdå » 17 Jun 2008 15:26

[quote="solomon"]Var har du fått intrycket av den där über attityden?[quote]

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 19 Jun 2008 17:33

SimonBusk wrote:
solomon wrote:Var har du fått intrycket av den där über attityden?

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

är det verkligen så att det finns tuffa gäng? i så fall; vem tillskriver dem den statusen? och ifall det finns nån individ i en grupp som beter sig på ett visst sätt, innebär det då att alla i gruppen gör det? bortsett från karatekid och den kategorin filmer.
vad jag vill säga är att ingen är så tuff som du själv ser dem som. så är det bara. sen finns det alltid folk som trivs bäst med att trycka ned andra och huruvida de är tuffa eller bara otrevliga kan man ju diskutera. det är bara att gå ut och visa vad du går för; verkligheten är ju den att du är den du är. och bara den du är. precis som danielsán i karatekid;)

hejdå

Post by hejdå » 19 Jun 2008 19:09

dtb wrote:
SimonBusk wrote:
solomon wrote:Var har du fått intrycket av den där über attityden?

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

är det verkligen så att det finns tuffa gäng? i så fall; vem tillskriver dem den statusen? och ifall det finns nån individ i en grupp som beter sig på ett visst sätt, innebär det då att alla i gruppen gör det? bortsett från karatekid och den kategorin filmer.
vad jag vill säga är att ingen är så tuff som du själv ser dem som. så är det bara. sen finns det alltid folk som trivs bäst med att trycka ned andra och huruvida de är tuffa eller bara otrevliga kan man ju diskutera. det är bara att gå ut och visa vad du går för; verkligheten är ju den att du är den du är. och bara den du är. precis som danielsán i karatekid;)
klart som fan att det finns tuffa gäng här i världen, fotbollskillar, mode-män, rodeo-redaktionen, snubbar som jobbar med tidningen vice, djs, svetsare, innebandyspelare, mountainbikeare osv. Försök att dyka upp längst fram i klungan på ett cykellopp iklädd mjukisbrallor, håriga ben och en cykel helt befriad ifrån kolfiber eller aluminium så får du se hur det går...

Tuffa gäng FINNS, att cykla med fixerat baknav är tufft, tuffa människor vill positionera sig som street, som att dom hänger med vad som händer i new york och tokyo. Det är inget mer annorlunda än att det helt plötsligt skulle lyssnas på baltimore club för något år sedan, ej heller är det mer underligt än att det går en inflation i skäggdisco och upprullade chinos. Det går ju knappast att neka till det faktum att fixed-gear cyklar är poppis i media svängen, jag som står långt utanför och tittar in ser den beryktade ängsligheten och ett behov av att vara lite bättre än pöbeln. Varför betalar man annars mer för sina speciella chinos eller varför går man annars på barer där inte vem som helst får komma in? Äsch, det här blir ju rent av fånigt... jag ska käka en macka nu och sen får vi se om jag kommer tillbaks och utvecklar mina resonemang...

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 19 Jun 2008 21:30

SimonBusk wrote:
dtb wrote:
SimonBusk wrote:
solomon wrote:Var har du fått intrycket av den där über attityden?

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

är det verkligen så att det finns tuffa gäng? i så fall; vem tillskriver dem den statusen? och ifall det finns nån individ i en grupp som beter sig på ett visst sätt, innebär det då att alla i gruppen gör det? bortsett från karatekid och den kategorin filmer.
vad jag vill säga är att ingen är så tuff som du själv ser dem som. så är det bara. sen finns det alltid folk som trivs bäst med att trycka ned andra och huruvida de är tuffa eller bara otrevliga kan man ju diskutera. det är bara att gå ut och visa vad du går för; verkligheten är ju den att du är den du är. och bara den du är. precis som danielsán i karatekid;)
klart som fan att det finns tuffa gäng här i världen, fotbollskillar, mode-män, rodeo-redaktionen, snubbar som jobbar med tidningen vice, djs, svetsare, innebandyspelare, mountainbikeare osv. Försök att dyka upp längst fram i klungan på ett cykellopp iklädd mjukisbrallor, håriga ben och en cykel helt befriad ifrån kolfiber eller aluminium så får du se hur det går...

Tuffa gäng FINNS, att cykla med fixerat baknav är tufft, tuffa människor vill positionera sig som street, som att dom hänger med vad som händer i new york och tokyo. Det är inget mer annorlunda än att det helt plötsligt skulle lyssnas på baltimore club för något år sedan, ej heller är det mer underligt än att det går en inflation i skäggdisco och upprullade chinos. Det går ju knappast att neka till det faktum att fixed-gear cyklar är poppis i media svängen, jag som står långt utanför och tittar in ser den beryktade ängsligheten och ett behov av att vara lite bättre än pöbeln. Varför betalar man annars mer för sina speciella chinos eller varför går man annars på barer där inte vem som helst får komma in? Äsch, det här blir ju rent av fånigt... jag ska käka en macka nu och sen får vi se om jag kommer tillbaks och utvecklar mina resonemang...
ja att det finns folk som har behov att positionera sig som något kan jag kanske vara överens om. egentligen vet jag inte men man kanske kan anta att det är så.
jag kan utifrån vad du skriver förstå vad du själv tycker är ballt och häftigt men jag får inte någon klarhet i om tuffa gäng verkligen existerar som något objektivt fenomen.
det är genom uppfattningar som den du själv uttrycker som dessa sk "tuffa gäng" får sin näring. inga tror jag i varje fall, sociala fenomen existerar som någonting konstant. de får sin existens genom alla individer som deltar. allt i en social process. vad jag vill komma till och som jag uttryckte i mitt tidigare inlägg är att det är vi, du och jag bl a som, ifall tuffa gäng existerar, tillskriver dem denna status.
I min verklighet existerar inga tuffa gäng. jag ser upp till personer som jag tycker har gjort sig förtjänta av det och ingen som är elak förtjänar den respekten hos mig. visst kan även jag finna en människa tuff och ball men inte den som trycker ner andra. bara den som är ärlig med vem han eller hon är.

ha det bäst

hejdå

Post by hejdå » 19 Jun 2008 21:49

dtb wrote:
SimonBusk wrote:
dtb wrote:
SimonBusk wrote:
solomon wrote:Var har du fått intrycket av den där über attityden?

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

är det verkligen så att det finns tuffa gäng? i så fall; vem tillskriver dem den statusen? och ifall det finns nån individ i en grupp som beter sig på ett visst sätt, innebär det då att alla i gruppen gör det? bortsett från karatekid och den kategorin filmer.
vad jag vill säga är att ingen är så tuff som du själv ser dem som. så är det bara. sen finns det alltid folk som trivs bäst med att trycka ned andra och huruvida de är tuffa eller bara otrevliga kan man ju diskutera. det är bara att gå ut och visa vad du går för; verkligheten är ju den att du är den du är. och bara den du är. precis som danielsán i karatekid;)
klart som fan att det finns tuffa gäng här i världen, fotbollskillar, mode-män, rodeo-redaktionen, snubbar som jobbar med tidningen vice, djs, svetsare, innebandyspelare, mountainbikeare osv. Försök att dyka upp längst fram i klungan på ett cykellopp iklädd mjukisbrallor, håriga ben och en cykel helt befriad ifrån kolfiber eller aluminium så får du se hur det går...

Tuffa gäng FINNS, att cykla med fixerat baknav är tufft, tuffa människor vill positionera sig som street, som att dom hänger med vad som händer i new york och tokyo. Det är inget mer annorlunda än att det helt plötsligt skulle lyssnas på baltimore club för något år sedan, ej heller är det mer underligt än att det går en inflation i skäggdisco och upprullade chinos. Det går ju knappast att neka till det faktum att fixed-gear cyklar är poppis i media svängen, jag som står långt utanför och tittar in ser den beryktade ängsligheten och ett behov av att vara lite bättre än pöbeln. Varför betalar man annars mer för sina speciella chinos eller varför går man annars på barer där inte vem som helst får komma in? Äsch, det här blir ju rent av fånigt... jag ska käka en macka nu och sen får vi se om jag kommer tillbaks och utvecklar mina resonemang...
ja att det finns folk som har behov att positionera sig som något kan jag kanske vara överens om. egentligen vet jag inte men man kanske kan anta att det är så.
jag kan utifrån vad du skriver förstå vad du själv tycker är ballt och häftigt men jag får inte någon klarhet i om tuffa gäng verkligen existerar som något objektivt fenomen.
det är genom uppfattningar som den du själv uttrycker som dessa sk "tuffa gäng" får sin näring. inga tror jag i varje fall, sociala fenomen existerar som någonting konstant. de får sin existens genom alla individer som deltar. allt i en social process. vad jag vill komma till och som jag uttryckte i mitt tidigare inlägg är att det är vi, du och jag bl a som, ifall tuffa gäng existerar, tillskriver dem denna status.
I min verklighet existerar inga tuffa gäng. jag ser upp till personer som jag tycker har gjort sig förtjänta av det och ingen som är elak förtjänar den respekten hos mig. visst kan även jag finna en människa tuff och ball men inte den som trycker ner andra. bara den som är ärlig med vem han eller hon är.

ha det bäst
ta dig en tur till lilla baren på riche eller spybar så får du se på tuffa gäng... i rest my case...

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 19 Jun 2008 22:05

SimonBusk wrote:
dtb wrote:
SimonBusk wrote:
dtb wrote:
SimonBusk wrote:
solomon wrote:Var har du fått intrycket av den där über attityden?

det snackades ju om elitism och sbobbism som något positivt, jag kan inte säga något om hur det är i sverige egentligen. jag har ju bara cyklat fixed här i cph och mina vänner i sverige har inget större intresse i att cykla, Men när man börja tala om att snobbism inte är negativt låser det sig för mig. I de flesta "subkulturella" hörn av denna planet fins det typer som har ett behov av att positionera sig själva. Vi känner alla igen det, den där typen som har häftigast grejer (skivor, skateboards, kläder eller whatevva) som mer än gärna dissar färskingar och tycker att man ska kämpa hårt innan man får vara med i det tuffa gänget...

edit: självgodhet bortediterad...

är det verkligen så att det finns tuffa gäng? i så fall; vem tillskriver dem den statusen? och ifall det finns nån individ i en grupp som beter sig på ett visst sätt, innebär det då att alla i gruppen gör det? bortsett från karatekid och den kategorin filmer.
vad jag vill säga är att ingen är så tuff som du själv ser dem som. så är det bara. sen finns det alltid folk som trivs bäst med att trycka ned andra och huruvida de är tuffa eller bara otrevliga kan man ju diskutera. det är bara att gå ut och visa vad du går för; verkligheten är ju den att du är den du är. och bara den du är. precis som danielsán i karatekid;)
klart som fan att det finns tuffa gäng här i världen, fotbollskillar, mode-män, rodeo-redaktionen, snubbar som jobbar med tidningen vice, djs, svetsare, innebandyspelare, mountainbikeare osv. Försök att dyka upp längst fram i klungan på ett cykellopp iklädd mjukisbrallor, håriga ben och en cykel helt befriad ifrån kolfiber eller aluminium så får du se hur det går...

Tuffa gäng FINNS, att cykla med fixerat baknav är tufft, tuffa människor vill positionera sig som street, som att dom hänger med vad som händer i new york och tokyo. Det är inget mer annorlunda än att det helt plötsligt skulle lyssnas på baltimore club för något år sedan, ej heller är det mer underligt än att det går en inflation i skäggdisco och upprullade chinos. Det går ju knappast att neka till det faktum att fixed-gear cyklar är poppis i media svängen, jag som står långt utanför och tittar in ser den beryktade ängsligheten och ett behov av att vara lite bättre än pöbeln. Varför betalar man annars mer för sina speciella chinos eller varför går man annars på barer där inte vem som helst får komma in? Äsch, det här blir ju rent av fånigt... jag ska käka en macka nu och sen får vi se om jag kommer tillbaks och utvecklar mina resonemang...
ja att det finns folk som har behov att positionera sig som något kan jag kanske vara överens om. egentligen vet jag inte men man kanske kan anta att det är så.
jag kan utifrån vad du skriver förstå vad du själv tycker är ballt och häftigt men jag får inte någon klarhet i om tuffa gäng verkligen existerar som något objektivt fenomen.
det är genom uppfattningar som den du själv uttrycker som dessa sk "tuffa gäng" får sin näring. inga tror jag i varje fall, sociala fenomen existerar som någonting konstant. de får sin existens genom alla individer som deltar. allt i en social process. vad jag vill komma till och som jag uttryckte i mitt tidigare inlägg är att det är vi, du och jag bl a som, ifall tuffa gäng existerar, tillskriver dem denna status.
I min verklighet existerar inga tuffa gäng. jag ser upp till personer som jag tycker har gjort sig förtjänta av det och ingen som är elak förtjänar den respekten hos mig. visst kan även jag finna en människa tuff och ball men inte den som trycker ner andra. bara den som är ärlig med vem han eller hon är.

ha det bäst
ta dig en tur till lilla baren på riche eller spybar så får du se på tuffa gäng... i rest my case...
It's all in the mind you know...and I rest mine...

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 19 Jul 2008 17:12

Jag tänkte att den här kanske passade i denna tråd.


THE OFFICIAL EURO CYCLIST CODE OF CONDUCT

brought to you by The Guiver/Flavell Enterprise


1. Image and style shall be your primary concern. When suffering, one must focus first on maintaining a cool, even composure, and second on performance. Winning races is an added talent, and only counts if said euro cyclist wins with appropriate style.

2. You shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex shorts or any team kit containing non-prominent Logo's.

3. The Socks must extend no less than 2cm below the main bulge of your calf muscle, and shall never extend further than 1cm past the primary calf muscle bulge. All socks shall be white in colour with prominent logo placement.

4. Cycling shoes must be of white colour only!
-in certain circumstances, other colours, such as world cup stripes are perfectly acceptable and encouraged.
-Red shoes are NOT ENDORSED by this group.

5. If white cycling shoes are not available where you reside, white booties with prominent logos shall always be worn.

6. You're bike frame must contain more than 3 colours, and must always fit tastefully with your wheel selection.

7. Zipp's are to be used as training wheels ONLY. You shall race only on Lightweights and occasionally Bora's if no lightweights are accessible.

8. Ridiculously stylish eye wear is to be worn at all time without exception.

9. In most circumstances, hair shall be kept neatly short, and matching helmet shall be worn (again with prominent logo placement). Under NO CIRCUMSTANCES shall a clashing helmet colour be worn with your euro kit.

10. In several cases, it is deemed acceptable to have long hair. In this event, hair shall be neatly slicked back in maximum euro-styling, and helmet shall not be worn. Stylish sport eyewear shall be worn at all times while exercising this option.

11. A prominent line where your kit ends and where your tan begins is essential to your image. Artificial tanning is banned,
the tan shall reflect the level of training commitment.

12. All podium shots (pictures) shall be taken with the euro-rider wearing team kit and appropriately matching casual euro shoes (such as puma's). Socks shall remain within the guidelines above. The rider is expected to display an appropriate degree of bulge while receiving kisses/trophy.

13. The seat shall ALWAYS be white along with the handlebar tape, and must be made in Italy or France.
- Exceptions to this rule are seats or handlebar tape
containing the following colours: WorldCup Stripes,
Olympic Gold, Italian flag colour combo (green red
white).

14. You shall not, under any circumstances, acknowledge the presence of a cyclist riding a bike costing less than $4000 USD in a public place. This could be severely detrimental to your image.

15. Legs will be SHAVED year-round. ABSOLUTELY NO EXCEPTIONS. In some cases, certain hair removal creams endorsed by succesful euro's are deemed to be acceptable.

16. A rider will ALWAYS have liniment applied to his legs before appearing in public.

17. Facial hair will be restricted to a goatee, and even this is discouraged. Moustaches are EXPRESSLY PROHIBITED.
The only exception to the facial hair shall be SHORT sideburns--these are acceptable at the discretion of Cipo or a similar authority figure, on a case-by-case basis.

18. Ceramic bearings shall be used at all time on both training and race bikes.

19. Campagnolo shall be the only acceptable componentry and is hereby deemed superior to ANY Shimano product in ALL circumstances. You are expected to have nothing less than an ENTIRE campy grouppo. Crank substitutions are NOT permitted.

20. ALL wheels shall be equipped with tubulars, regardless of your ability in gluing them.

21. You shall NEVER, UNDER ANY CIRCUMSTANCE, associate with triathletes. It is FORBIDDEN to have any number inked onto your body before a race.

22. Any physical activity, other than cycling, is STRONGLY DISCOURAGED. This includes any form of running or swimming and their derivatives (this includes walking).

23. You shall never rearrange your package while riding. Adjustments regarding seating/hanging comfort are to be done in private in order to preserve image.

24. In a circumstance where any cyclist ever displays aggression or disrespect towards you, you shall ride up uncomfortably close to them and slap them in the face with your team issue gloves. (Which must be white)

25. MTB gloves are FORBIDDEN in all instances. Cycling gloves will be slick, white (in accordance with kit), and have minimal padding. Padding will be beige or white in colour. In the case where said euro cyclist is wearing a leader’s jersey (This should be always) special gloves will be made to match the colour of the jersey while blending the team kit colours simultaneously.

26. In the event a motorist disturbs your ride, you shall proceed to ride up beside the car, form a clenched fist and bang the trunk of the car while doing your best attempt to sound irritated in Italian. Wild arm/head are strongly encouraged to enhance the apparent rage.

27. Training is based solely on feel while racing is be guided by sensations and instinct. A real Euro cyclist never gives in to scientific training methods.

28. Gearing is restricted to a titanium Campy Record 11-23 cassette with a ABSOLUTE MINIMUM of 42-53 up front. One shall never be seen pedaling at a cadence over 90 in case it detracts from his calm/smooth factor. The use of 25t drev is acceptable in special training circumstances.

29. ALL BIKES shall feature personalized nameplates next to ones home country’s flag located on the top-tube within 10 cm seat-tube ON ONE SIDE ONLY.

30. Pedals MUST be either Speedplay, Time, or Look. No other pedals are to be considered and ANY form of Shimano product is STRICTLY FORBIDDEN. If one is found possessing Shimano pedals, title of euro cyclist will be stripped immediately.

31. Coffee is a necessity and as such must be consumed strong (ie. espresso) on a patio in Italy in full kit, it shall be drunk black. Sugar is STRONGLY FROWNED UPON. The only milk present shall appear frothed on top (if at all).

32. All pre and post-race activity will be conducted under a gazebo (this includes massage, interviews, and looking fantastic) leaving one in reasonable distance of the Euro-sun to top up your enviable tanlines or pose for photo’s.

33. Post-race, you must be utterly tied to your mobile phone, making endless calls to your incredibly attractive euro-girlfriend or important executives from modelling agencies. This will be done under the protection of the post race gazebo.

34. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of the bike.

35. Team bikes will be built up so that they violate the UCI weight limit, in order that weights might be attached to the frame to demonstrate its superiority and lightness.

36. White bar tape shall be kept in pristine white condition and NEVER extend further than 3cm past the hoods (exception during spring classics, where standard bar tape wrapping is allowed). This state shall be achieved either through daily cleansing or frequent replacement. These jobs will NEVER be performed by the cyclist as you must maintain your image.

37. Motivational music during training MUST consist of Late 90s house and power ballads, or deep-trance hard-style German techno hereby known as euro beats. NO EXCEPTIONS.

38. Nothing short of a naked black ALL CARBON water bottle cages (manufactured by ELITE CAGES) will be used. The only exception is special edition 24k gold cages which can be preferable in some situations (such as photo shoots or prologues) where colour coordination is key (this is always). Ex. Gold Cage with Olympic Gold/white team kit.

39. A gold pendant on a very long, thin chain bearing some form of religious icon is STRONGLY recommended for mountain races.

40. While soloing in for a victory, you will ensure your jersey is fully zipped and straight, so all title sponsors are clearly visible. You will then smile and flex arms while pointing skywards. The projection of ones fatigue is EXPLICITLY FORBIDDEN in ALL CIRCUMSTANCES.

41. When appearing in a photo spread for sponsor’s products, one shall appear either fully nude or in full Armani 3 piece suits. Smiling is prohibited in these instances.

42. When riding, under the helmet, a team issue cycling cap (white in colour), shall be worn (depending on the hairstyle). The bill shall remain in the downward position at all times. Cycling cap can be worn forwards or backwards to coincide with current hairstyle. During spring training, cycling toques WILL be worn at all time in place of caps.

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 19 Jul 2008 23:25

MO:

Tusen tack, bara att studera, bocka av och studera igen. Verkligen bra lista.
Amores bicis!

Post Reply