Bike Thief Justice

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Mark Anthony
Posts: 188
Joined: 15 Jun 2008 20:10

Bike Thief Justice

Post by Mark Anthony » 10 Sep 2009 08:48

Just in case you guys have not seen this:
Here's the story. I was having brunch on first ave and first street with a a couple of friends including Alfred .It was a pretty sunny day and a good there was a good amount of pedestrian traffic .Nothing unusual. Alfred went out to make a call and spotted someone looking over his bike. Nothing unusual ,he got a hot ass cannondale with hot ass wheels.the guy was average looking,had a helmet and a bag.looked like your average joe casual biker.Suddenly this dude gets on his knees and pulls out a drill.At first Alfred thought he wanted to steal his wheels,until he saw the drill.Is this what it has come out to?!people stealing bike with drills?Anyways as he was getting ready to drill the ulock,Alfred comes in the restaurant and yells,!yooooo someones trying to steal my bike,lets go get him.and let me tell you this ass hole tried stealing the wrong bike.first it was a bike messengers bike and second it was Alfred's bike and the motherFkr got a temper sometimes.so we roll out to this dude and start pounding him.my first instinct was to get my U lock and bang on him,but my bike was already locked up so , we bumbrushed this dude and started pounding him.Everybody is watching and wondering why this dude is being plumeted ,but at that point we don't give a fuck.we had to make sure this asshole dosen't do it again.me personal i have had 2 bikes stolen,in like a month apart.fuck that shit.he did't even look like a bike thief!so while pounding him i reach out to put my phone in my pocket and realized i had a camera on my wait.i pulled it out and captured the second half of the beating!
Video of it:
http://vimeo.com/6475675

Lysergide
Posts: 36
Joined: 16 Aug 2009 17:13

Re: Bike Thief Justice

Post by Lysergide » 10 Sep 2009 08:58

He got what he deserved!

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Bike Thief Justice

Post by kakan » 10 Sep 2009 09:22

Totaly Awesome
Tackar
_Kakan

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bike Thief Justice

Post by Elmer » 10 Sep 2009 09:25

Njae...

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Bike Thief Justice

Post by pjocke » 10 Sep 2009 09:30

Elmer wrote:Njae...
+1 på den...

User avatar
viggowimnell
Posts: 260
Joined: 20 Mar 2009 15:54
Location: Göteborg

Re: Bike Thief Justice

Post by viggowimnell » 10 Sep 2009 09:30

Elmer wrote:Njae...
+1

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Bike Thief Justice

Post by ArvidSvensson » 10 Sep 2009 09:33

Misshandel är helt enkelt inte OK. Cykelstöld är inte heller OK men misshandel är riktigt sopigt!

kaffeaffe
Posts: 273
Joined: 26 Feb 2009 08:48
Contact:

Re: Bike Thief Justice

Post by kaffeaffe » 10 Sep 2009 09:35

Jag tycker att inställningen att det är rätt att misshandla någon som stjäl en cykel är helt sjuk. Det är inte alls rätt att använda våld på det sättet. Vilka problem tror ni blir lösta genom att man misshandlar tjuven sönder och samman? Jävligt fegt att vara två stycken dessutom som spöar någon. Börjar man dessutom spöa personen med sitt Kryptonite U-lock eller liknande så riskerar man att träffa såpass illa att personen kan få svåra skador.

Det enda som händer när du misshandlar tjuven är att du får tillfälligt utlopp för din aggression, men du löser tamejfan inga problem på det sättet.
http://affesmiddag.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Bike Thief Justice

Post by måns » 10 Sep 2009 09:36

Säger inte lagen att man(iallafall i Sverige) har rätt att hålla fast en brottsling tills polisen anländer? I så fall hade ju borren och det borrade låset varit mer än nog bevis för att sätta dit den där killen på ett bättre sätt än att bara puckla på honom lite. Hur det funkar i staterna däremot vet jag inte.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bike Thief Justice

Post by Ronny » 10 Sep 2009 09:41

Dem gillar våld i staterna och man får hoppas svenskar är mer besinnade och förståndiga. Otroligt fega ¨gossar¨ på videon...
Мясо это убийство

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Bike Thief Justice

Post by pjocke » 10 Sep 2009 09:44

måns wrote:Säger inte lagen att man(iallafall i Sverige) har rätt att hålla fast en brottsling tills polisen anländer? I så fall hade ju borren och det borrade låset varit mer än nog bevis för att sätta dit den där killen på ett bättre sätt än att bara puckla på honom lite. Hur det funkar i staterna däremot vet jag inte.
Jag har hört att man får lov att envarsgripa en person som begår ett brott som kan ge fängelse på straffskalan. Som jag förstod det får man dock inte frihetsberöva personen på eget bevåg. Vet inte vad som är sant och osant i detta, dock, men det går väl att googla.

Jag önskar att jag inte klickat på länken i första inlägget. Misshandel gör mig illamående.

EDIT:

Från Rättegångsbalken, kapitel 24, §7:

Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman. Lag (1987:1211).

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Bike Thief Justice

Post by Jonas414 » 10 Sep 2009 10:19

ArvidSvensson wrote:Misshandel är helt enkelt inte OK. Cykelstöld är inte heller OK men misshandel är riktigt sopigt!

+1

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Bike Thief Justice

Post by viktor » 10 Sep 2009 10:28

Usch och fy! Klart man blir förbannad och möjligt att man skulle ge en smäll eller en knuff i rent raseri men inte som det där.
Ren och skär misshandel..
Bättre ringa snuten och hålla kvar killen.
/Viktor

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Bike Thief Justice

Post by Jonas.F » 10 Sep 2009 10:31

Det är ju lätt att vara klok och moralkaka tills man själv kommer på en tjuv som försöker sno ens egen cykel.

Han hade säkert stått kvar där frivillig.
We are 138

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Bike Thief Justice

Post by Jonas414 » 10 Sep 2009 10:36

Jonas.F wrote:Det är ju lätt att vara klok och moralkaka tills man själv kommer på en tjuv som försöker sno ens egen cykel.
Visst är det kanske så, men nånstans har vi väl en gräns inom oss?? eller? Jag skulle aldrig sopa ner nån så där ordentligt om liraren försöker stjäla min cykel, aldrig...förbannad, ja det skulle jag vara...MISSHANDEL ÄR INTE OK!
Och sen så skulle jag knappast ropa på mina polare att dom skulle hjälpa till att misshandla killen i barnhjälm och sedan filma skiten...smart, riktigt smart...

Lysergide
Posts: 36
Joined: 16 Aug 2009 17:13

Re: Bike Thief Justice

Post by Lysergide » 10 Sep 2009 10:52

Till viss del kan jag hålla med om att misshandel är fel.
Jag kan ta skit och få stryk, men när folk börjar gå på mina ägodelar har det gått för långt. Jag har jobbat hårt för att köpa min fr-hojj för 25lax och ingen jävel ska borra något lås och ta den. Då kommer de få stryk. :evil:

Men oftast får personer vad de förtjänar. Som t.ex. några blattar på moppe började skrika på mig att de skulle ha min cykel. Killen längst fram stannar, varpå de andra två tittar bak över axeln, och krockar med varandra!

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Bike Thief Justice

Post by Jonas414 » 10 Sep 2009 10:56

Lysergide wrote:Till viss del kan jag hålla med om att misshandel är fel.
Jag kan ta skit och få stryk, men när folk börjar gå på mina ägodelar har det gått för långt. Jag har jobbat hårt för att köpa min fr-hojj för 25lax och ingen jävel ska borra något lås och ta den. Då kommer de få stryk. :evil:

Men oftast får personer vad de förtjänar. Som t.ex. några blattar på moppe började skrika på mig att de skulle ha min cykel. Killen längst fram stannar, varpå de andra två tittar bak över axeln, och krockar med varandra!

Blattar???????????.....Nu får du väl ge dig!!!!!!!!!!!!

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Bike Thief Justice

Post by jp » 10 Sep 2009 11:04

Lysergide wrote:blattar
haha, måste varit tio år sen jag hörde det uttrycket senast!
Image

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Bike Thief Justice

Post by Jonas414 » 10 Sep 2009 11:07

jp wrote:
Lysergide wrote:blattar
haha, måste varit tio år sen jag hörde det uttrycket senast!

Japp och utvecklingen har stått still sedan dess hos vissa tydligen...dock får jag ju höra det slängt efter mig då och då...

Lysergide
Posts: 36
Joined: 16 Aug 2009 17:13

Re: Bike Thief Justice

Post by Lysergide » 10 Sep 2009 11:27

Förlåt, 3 personer, med utlänsk bakgrund.
Jag ser inte ordet 'blatte' som något negativt laddat.

Post Reply