Cykel Polo

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Cykel Polo

Post by Therese » 03 Sep 2009 14:23

Hej pa er,
Jag ar bosatt i London sen manga ar tillbaka men har en inplanerad semester hem till Svedala i oktober. Jag undrar om det ar nagra som spelar cykel polo i Stockholm regelbundet?
Det ar namligen sa att min pojkvan spelar har i London, hans lag var med i the Euro's i augusti och kom faktiskt 5:a, han ska folja med mig pa semester och jag tankte att om det ar nagon som spelar i Stockholm att vi kanske kunde fa komma forbi och han kanske kunde fa spela med er i sa fall, jag tror han skulle bli himla glad om han fick gora det! Vi kommer formodligen ta med oss vara cyklar, om det inte ar for mycket besvar forstas med flyget, sa det skulle aven vara roligt att traffa nagra fixed gear riders i Stockholm.

Ha de gott sa lange och tack pa forhand!

Therese

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Cykel Polo

Post by Andye » 03 Sep 2009 14:36

Hej Therese och välkommen till forumet.

Vi spelar Polo regelbundet på söndagar och ibland på torsdagar.
Planen ligger vid korsningen Sankt Paulsgatan och timmermansgatan
på söder och vi är ett mycket trevligt och glatt gäng som spelar.

När är det ni kommer upp ? För den 13:e september så kör vi
det andra SM:et i cykelpolo.
--------->>><<<<--------------

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel Polo

Post by AndreasVH » 03 Sep 2009 15:21

Först Berlin, sedan Paris och nu London! Brukar oftast bli roligare spel när vi har besök från utlandet! :D

Här kan du hålla dig uppdaterad om söndagspolon:
viewtopic.php?f=1&t=2174&start=240" onclick="window.open(this.href);return false;

Samt en tråd om CPSM:
viewtopic.php?f=1&t=3450" onclick="window.open(this.href);return false;
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Cykel Polo

Post by Therese » 04 Sep 2009 13:09

Tack for svaret!

Vi kommer nog runt 10 oktober for en vecka, sa det blir nog den 11e oktober i sa fall! Skulle ha var jatte roligt att komma och kolla in ert SM spel, men har tyvarr andra planer den helgen. Jag hor av mig nagot mer narmre tiden nar jag vet exakta datum etc. Tack igen, jag vet att han kommer att bli valdigt glad! Roligt att ni haft folk over fran Berlin och Paris oxo!

Ha en trevlig helg!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Cykel Polo

Post by Bratt » 04 Sep 2009 13:19

Det har ju även börjat spelas så smått här nere i söder också om ni är intresserade.

http://www.pistamalmoe.org/

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Cykel Polo

Post by Therese » 08 Sep 2009 17:30

Nu ar datum inbokat for varan Sverige resa. Vi kommer till Stockholm pa fredag kvall den 9 oktober.

Vilken tid ar det ni spelar pa sondagar? Tankte fraga om ni har en klubba att lana ut? Om inte sa ar det inga problem vi kan ta med en. Vi kommer ta med oss vara cyklar sa jag tankte hora om ni hade nat bra tips pa vart det ar fint att cykla eller om det ar nagot roligt pa gang just den helgen? Jag ar ganska sa out of the loop nar det kommer till Sverige/Sthlm, det blir sa nar man vart borta i allt for manga ar :) Tips pa schyssta barer etc ar oxo valkommet, jag ar inte helt bakom flotet, men sen min bror flyttade fran Sthlm sa har jag inte vart dar sarskilt mycket, vet bara att jag foredrar Soder och vagrar Sture, he he!

Ha de gott allihop och lycka till i helgen!!!

bune
Posts: 21
Joined: 16 Aug 2009 00:02
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel Polo

Post by bune » 08 Sep 2009 18:05

När ni ändå är på Timmermansgatan måste ni ju gå förbi Sjögräs, en riktigt bra rom-bar för den som gillar den drickan.

Annars är storfavoriten på söder "Vampire Lounge" som ligger på östgötagatan, mycket nära Medborgarplatsen. Riktigt bra, och faktiskt väldigt prisvärda drinkar.

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel Polo

Post by AndreasVH » 08 Sep 2009 18:42

Vi spelar 16.00 på söndagar om inget annat sägs i polotråden och klubbor finns att låna!

Här håller vi till:
http://maps.google.se/maps?f=q&source=s ... 18&iwloc=A" onclick="window.open(this.href);return false;
Pflanzgarten stole my virginity

Post Reply