Road rage

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by carlhenrik » 11 Sep 2009 07:47

Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by eodd » 11 Sep 2009 08:00

carlhenrik wrote:Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!
Det är i det läget man skall plocka fram de spanska ryttarna......
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by Hoffen » 11 Sep 2009 08:19

eodd wrote:Har sett folk som cyklat med paraplyet framför sig när det regnar för att slippa få regn i ansiktet.
...har gjort mig skyldig till detta. :oops:

User avatar
Nibbe
Posts: 321
Joined: 06 Jun 2008 13:49
Location: Stockholm

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by Nibbe » 11 Sep 2009 08:30

eodd wrote:
carlhenrik wrote:Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!
Det är i det läget man skall plocka fram de spanska ryttarna......
Du menar fotanglar, spanska ryttare är stooora saker
I My Honda
Flickr
Image

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by kakan » 11 Sep 2009 08:42

carlhenrik wrote:Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!

Jag kan kan fan bli rätt sugen på att bara peta till styret lite på dom.

kakans minus lista:
- cykla och SMS.a /prata i tele
- cykla åt fel håll på cykelbanan
- folk som cyklar långsamt och svänger fram och tillbaka så man inte kan kommer förbi.
- köra in framför/ köra om och bromsa in.
- folk som går på cykelbana

kakans plus:
+ När folk säger "vilken fin cykel"
Tackar
_Kakan

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Road rage

Post by Håkan » 11 Sep 2009 08:42

Bumpar den här tråden för att jag gillar den.

Era historier håller på att falla i glömska!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by eodd » 11 Sep 2009 08:49

Nibbe wrote:
eodd wrote:
carlhenrik wrote:Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!
Det är i det läget man skall plocka fram de spanska ryttarna......
Du menar fotanglar, spanska ryttare är stooora saker
Kalla det vad du vill så länge sms marodören går i backen.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re:

Post by svennelainen » 11 Sep 2009 08:55

Carl wrote:
patrik wrote:bitter-polis-leker-usa

usch vad jag känner med dig, kände hur irritationen steg när jag läste det. Sjukt mycket film-vibb och dra upp brickan och grejer

Hmm... Undrar om han var sheriff över huvud taget. Ring polisen, de vill veta sånt.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by Bratt » 11 Sep 2009 12:12

jag tror jag kommer bli dödad av en fotgängare som går rakt ut i cykelbanan utan att titta sig för. Dessutom kommer jag att rädda livet på henne/honom genom att åka åt sidan rakt in i en stolpe och den jäveln kommer att gå vidare och se ut som om inget har hänt medan jag förblöder. Allt detta kommer att hända på cykelvägen längs med Folketspark eller i Lugnet här i Malmö. Jag har bara inte bestämt mig för var ännu.

Jag brukar låta sidan på dropsen stöta till fotgängarna som går på cykelbanan lite samtidigt som jag skriker hepp hepp hepp hepp hepp! Det brukar skrämma upp dom lite :lol:

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by svennelainen » 11 Sep 2009 13:03

Bratt wrote:jag tror jag kommer bli dödad av en fotgängare som går rakt ut i cykelbanan utan att titta sig för. Dessutom kommer jag att rädda livet på henne/honom genom att åka åt sidan rakt in i en stolpe och den jäveln kommer att gå vidare och se ut som om inget har hänt medan jag förblöder. Allt detta kommer att hända på cykelvägen längs med Folketspark eller i Lugnet här i Malmö. Jag har bara inte bestämt mig för var ännu.

Jag brukar låta sidan på dropsen stöta till fotgängarna som går på cykelbanan lite samtidigt som jag skriker hepp hepp hepp hepp hepp! Det brukar skrämma upp dom lite :lol:
Där har jag redan varit...
Kvinna, typ 40-45, går med 7Eleven-latte i ena handen och mobilen i andra. När jag är knappt 10 meter ifrån svänger hon 90 grader, ut från trottoaren, rätt ut i gatan. Jag hade börjat bromsa in för att det var en lite skum situation på vänstersidan, men hennes surprise-kliv var verkligen en överraskning med råge.
Jag sätter axeln i hennes bröst. Hon drar spikrakt baklänges med bakhuvudet i asfalten, jag flyger över och spräcker hjälmen på tre ställen. Bara kex kvar av den.

Hon började direkt om att det inte var nån fara (Säkert, med skallen full av blod och kläderna överösta med kaffe) för hon skulle på ett möte. Men hon blev snabbt rätt foglig och mer lik en grönsak. Som tur var stod en polisbil lite längre bort och de körde henne direkt till akuten. Hon ville inte anmäla eller ens åka till sjukan, lite halvskum tant minst sagt. När sheriffen sen ringde och kollade min sida av historien så lät det först som att jag var gångtrafikantmördare, men efter ett tag så skrevs ärendet av. Bara för att man går får man inte gå som en idiot.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Road rage

Post by Bubblan » 11 Sep 2009 16:40

Vad passande att den här tråden vaknade till liv idag.

För att göra en kort historia kortare. Blev för 20 min sedan påkörd, eller prejad. Mitt framhjul hamnade under hans högra framhjul och jag hoppade bock över mitt styre. Adrenalinet small till och nu rullar det runt en nyare Volvo V70 med en stor knytnäve på motorhuven.
Cogs 'n Kegs

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: Road rage

Post by jalle » 11 Sep 2009 16:48

Bubblan wrote:Vad passande att den här tråden vaknade till liv idag.

För att göra en kort historia kortare. Blev för 20 min sedan påkörd, eller prejad. Mitt framhjul hamnade under hans högra framhjul och jag hoppade bock över mitt styre. Adrenalinet small till och nu rullar det runt en nyare Volvo V70 med en stor knytnäve på motorhuven.
Är du OK? Antar att hjulet fått ny form, hoppas du håller din.

/J

Lysergide
Posts: 36
Joined: 16 Aug 2009 17:13

Re: Road rage

Post by Lysergide » 12 Sep 2009 19:32

Blev senast igår prejad av en buss i höjd med jarlaplan, som tur var lyckades jag med ett litet skutt upp för trottoaren och slog bara igenom fälgen bak och fick en mindre skråma. Bussföraren som stannade 10meter fram vid hållplatsen skrek innfrån bussen att man inte ska cykla på bilvägen! Jag gav honom ett finger och meddelade att man använder backspegeln och inte kör rätt över cykelbanan. Han körde förbi mig när jag stannade vid ett fik och gav mig fingret...

Hoppas att det gick bra för dig Bubblan!
Edit: Jag tänker fortare än jag kan skriva. La till lite ord där det saknades. 8)

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by Batman » 12 Sep 2009 20:07

kakan wrote:
carlhenrik wrote:Låg bakom en kille på damtralla igår, han sms'ade hela vägen ned för Kungsgatan mot Stureplan.. Låg kvar för att se om han skulle stå på näsan, men han hade mad skills!

Jag kan kan fan bli rätt sugen på att bara peta till styret lite på dom.

kakans minus lista:
- cykla och SMS.a /prata i tele
- cykla åt fel håll på cykelbanan
- folk som cyklar långsamt och svänger fram och tillbaka så man inte kan kommer förbi.
- köra in framför/ köra om och bromsa in.
- folk som går på cykelbana

kakans plus:
+ När folk säger "vilken fin cykel"
Jag gör mig skyldig till allt utom att cykla långsamt...

sorry
WarHeadCouriers

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Road rage

Post by Batman » 12 Sep 2009 20:09

och jag går inte på cykelbanan...
WarHeadCouriers

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Road rage

Post by patrik » 12 Sep 2009 21:35

Fan.. Jag som hade lovat mig själv att hålla käften i trafiken. Idag hade jag en gubbe som klev rakt ut i cykelbanan. Jag tvärnitade, men han hörde inte hur mina smala däck skrapade asfalt. Vände mig om, stirrade på honom, och sa "Du kan väl se dig för innan du kliver ut, nästa gång". Han sa med en väldigt ironisk ton "Jag lovar, det ska jag tänka på nästa gång". Här gjorde jag faktiskt en bra grej och gav tummen upp och cyklade vidare.. Fast jag hade lovat mig själv att vara helt tyst och accepterande i trafiken.

Ledord till nästa vecka: Sväng runt idioterna. Le åt idioterna. Skratta åt deras misstag. Anpassa dig efter situationen. Gilla läget.

hehe.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Road rage

Post by boon » 12 Sep 2009 22:32

en och annan rysk hockeytackling är ju inte heller helt fel ;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Road rage

Post by patrik » 13 Sep 2009 00:56

boon wrote:en och annan rysk hockeytackling är ju inte heller helt fel ;)
En annan effektiv läxa är att köra så nära så att styret träffar lite av handen. Men jag har ju, som sagt, lovat mig själv att sluta med sånt trams.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Road rage

Post by svennelainen » 13 Sep 2009 10:37

Lysergide wrote:Blev senast igår prejad av en buss i höjd med jarlaplan
Det är J**LIGT effektivt att cykla ikapp (om det går) och fota turnumret på bussen med mobilen. Dra ikapp, stanna snett framför och plåta den lilla siffertavlan i vänstra hörnet innanför framrutan.
Det gör chaffisarna stört stressade. :D

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Jobbiga situationer i trafiken

Post by Gustav » 13 Sep 2009 11:15

Bratt wrote:jag skriker hepp hepp hepp hepp hepp!
Ska undersökas! :D
Image

Post Reply