Warning från Danmark

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
JensLP
Posts: 22
Joined: 02 Aug 2009 22:08

Warning från Danmark

Post by JensLP » 02 Aug 2009 22:36

Hej alle.
Det er synd at min første post på fixedgear.se skal handle om dette.

Der bliver for tiden stjålet rigtig mange cykler i København. Fix-scenen er ikke så stor så man kan sælge de ting der bliver sjålet her allesammen. Desuden må det tænkes at bling-gear som for eksempel carbon hjul og sådan heller ikke kan være nemme at sælge videre i københavn.

Én person der har solgt stjålne dele i københavn er allerede blevet opdaget. Han har også en user på dette forum. Hans user er memberlist.php?mode=viewprofile&u=1220" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er også en læsværdig tråd om ham her, hvis man kan lidt dansk og engelsk:
http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?t=4057" onclick="window.open(this.href);return false;

Så pas på hvis I får et tilbud fra Danmark som lyder FOR godt. Kontakt evt mig her eller post tingene på fixie-king.dk hvis I er mistænkelige (suspicious)

Held og lykke til Jer allesammen og kom snart over og drik nogen øl med os!


-Jens

JensLP
Posts: 22
Joined: 02 Aug 2009 22:08

Re: Warning från Danmark

Post by JensLP » 03 Aug 2009 00:03

anonymous wrote:Yo! ...just read your "warning".

So whats up with 9thedition, is he a thief or what? :shock:

I been talking to him here, thats why I´m wondering.

Take care,

We have reason to believe that he is :( It's confirmed that he has re-sold a stolen bike for one of his friends and colleagues, who has also been active on the danish forum and has been under suspicion of stealing other bikes. And he has made "non-public" offers regarding sale of very(too) cheap goods.
Please let me know if you know of anything that could illuminate any regarding cases :)

thanks

-Jens
Last edited by JensLP on 03 Aug 2009 17:20, edited 1 time in total.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Warning från Danmark

Post by Jonas.F » 03 Aug 2009 09:08

Thanks for the heads up.
We are 138

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Warning från Danmark

Post by calavera » 03 Aug 2009 09:24

Skönt att se att det finns hopp att återfinna sina stulna cyklar. Jag hoppas att ni hittar fler av dom! Både stulna cyklar och cykeltjuvar!
Image
Bike thieves must die!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Warning från Danmark

Post by klasolsson » 03 Aug 2009 09:30

calavera wrote: Image
Bike thieves must die!
+1 !!!

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Warning från Danmark

Post by Busken » 05 Aug 2009 20:20

hej igen. SimonBusk här! Ledsen att jag lämnade er där för ett par månader sedan men jag kände ett visst behov av att fokusera på den verkliga världen och jag är en drastisk man, där av det totala avbrottet. En mycket tråkighistoria får mig tillbaks till er (och att jag saknar er), men även jag har haft att göra med denna typ ifrån Danmark och han är den absolut största mytoman jag någonsin mött. Om han har erbjudit er att köpa något från honom eller sälja något till honom så vad ni än gör skicka inga pengar! Lita inte på ett ord han säger! för mer info läs här: http://www.fixie-king.dk/forum/viewtopi ... 7&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Re: Warning från Danmark

Post by Speedman » 06 Aug 2009 08:00

Härligt att läsa ett par ord av dig igen Busken! :) Även om inte i den allra roligaste kontext den där gången... :(

Tycker riktigt synd om den där killen btw. Han sitter verkligen i kläm nu.
Jag hade själv en inneboende en gång i tiden som ljög om allt och senare började stjäla mängder av saker i lägenheten. Vi gillrade en fälla och avsjöjade till slut bedragaren.

Men efter en slags vänlig men bestämd session (förhör) på ett antal timmar kom alla grejerna tillbaka, plus upp emot 20.000kr som farsan fick punga ut med. Sen rymde personen i fråga till en cirkus, och vi fick packa allt ur vederbörandes rum och köra dit det. Den här personens historia, uppväxt etc är inget någon skulle vilja vara med om. Ofta sånt som ligger bakom såna här handligar.

Folk som mår riktigt dåligt och beter sig illa ska man vara snäll mot.

Kan du inte posta det i dansktråden Simon är du snälll?

Post Reply