HSB-reklamen

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

HSB-reklamen

Post by jon » 13 May 2008 14:42

Har ni sett den som ska vara som Cribs då killen visar sin lägenhet som han har fixat genom bosparande hos HSB?
Han visar upp en racer(ser ut som en Peugeot) ute på gården och säger att den är snabb och har 18 växlar men visst fan är den fixed?
Är det någon här som har lånat ut sin pärla?

*Edit*
Inte helt olik Don Pedros Peugeot. Fast med svartlindad bocka...
Image
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 13 May 2008 15:15

Visst är den väl fixerad. Kolla filmen här:
http://www.resume.se/nyheter/2008/05/05 ... atis-boen/

Är det möjligt att någon reklamare kör fixed och puttat in sin hoj i rullen... nääää... ?

EDIT: Dom hade visst kampanjsite också:
http://bogratis.norweb.se/

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Post by Sönke » 13 May 2008 17:05

Hojen är fixed! Lånade ut den för några veckor sedan.
Underligt att dom inte dropade att cykeln va fixed, nya urbana trenden. Fasionfolk alltså!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 13 May 2008 17:45

Vi som vet vet! :twisted:
Sönke wrote:Hojen är fixed! Lånade ut den för några veckor sedan.
Underligt att dom inte dropade att cykeln va fixed, nya urbana trenden. Fasionfolk alltså!

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 13 May 2008 19:18

Haha! Jag reagerade just på samma reklam för någon timme sedan, då jag vilade framför dumburken efter en kylig tur ute på vischan (vart tog värmen vägen?). Kanske är reklamarnas medvetna trick att kalla hojen 18-växlad:
"Jag lovar, nog faan kommer ett par fixie-kidz haka upp sig på det och göra en hausse av reklamen på diverse nätsajter" - okänt reklamgeni
:lol:

hejdå

Post by hejdå » 13 May 2008 19:51

...Målgruppen för kampanjen är ungdomar i åldern 18-30 år.

På vilket sett syns det i filmerna?
– Dels är skådisarna rätt unga och dels tror jag att målgruppen kommer att känna igen sig i formen, som liknar den som MTV använder när de visar lyor, säger Erik Höglund...
fixedgear har blivit för 2000-talet vad skateboardens tredje våg var för 90-talet

edit: citat ifrån resumé artikeln

eskimo
Posts: 41
Joined: 26 Apr 2008 15:08
Location: Uppsala

Post by eskimo » 13 May 2008 22:10

Fixedkulturen är ju rätt vidrig så det är väl alla tiders om den dör en hård reklamdöd.
Cykla med fast nav är däremot alla tiders. :)

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 13 May 2008 22:14

eskimo wrote:Fixedkulturen är ju rätt vidrig så det är väl alla tiders om den dör en hård reklamdöd.
Hm.. utveckla gärna fritt!?

eskimo
Posts: 41
Joined: 26 Apr 2008 15:08
Location: Uppsala

Post by eskimo » 13 May 2008 22:25

Cykla fixed är ju svinskoj, enkelhet i en liten ask.
Varför man köper ett färdigt paket med polo-klubba, vans, trackgemoetri på väg, neonfälgar, bmx-styre, trackstand-tävling, fjompa-runt-med-ena-benet-över-styret-för-det-har-jag-sett-på-youtbe, zen-floskler och bromslöst nonsens har gått mig över huvudet.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 13 May 2008 22:33

Är det så det går till eller är det så vi tror att det går till?

hejdå

Post by hejdå » 14 May 2008 00:20

Varför man köper ett färdigt paket med polo-klubba, vans, trackgemoetri på väg, neonfälgar, bmx-styre, trackstand-tävling, fjompa-runt-med-ena-benet-över-styret-för-det-har-jag-sett-på-youtbe, zen-floskler och bromslöst nonsens har gått mig över huvudet.
Man kanske vill ha kul? Vem vet? Jag sitter och väntar spänt på ett stort paket med velodrom-gemometri som förmodligen aldrig kommer att cyklas på något annat än vägar, jag tror det kommer bli svinkul att cykla på det monstret! Vill man bromsa med ett ben över sitt riser-styre så får man väl det bäst man vill? Upplever man en zenliknande känsla när man susar genom trafiken utan någon frambroms är väl det inget annat än härligt? Om du å andra sidan odlar en europeisk velodrom-fetish och sitter och bjuder hem affischer från holländska velodrom-mästerskapen 1975 är ju även det stenhärligt!

Vad jag finner mindre härligt är att en reklambyrå i stockholm lånar till sig en cykel med fast nav för att plocka poäng hos dom unga, luktar tråkigt lång väg!

yes, sent hemkommen efter en konsert. 5.5h kvar tills jobbet börjar imorgon! WAY TO GO SIMPA!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 14 May 2008 00:59

SimonBusk wrote:
Varför man köper ett färdigt paket med polo-klubba, vans, trackgemoetri på väg, neonfälgar, bmx-styre, trackstand-tävling, fjompa-runt-med-ena-benet-över-styret-för-det-har-jag-sett-på-youtbe, zen-floskler och bromslöst nonsens har gått mig över huvudet.
Man kanske vill ha kul? Vem vet? Jag sitter och väntar spänt på ett stort paket med velodrom-gemometri som förmodligen aldrig kommer att cyklas på något annat än vägar, jag tror det kommer bli svinkul att cykla på det monstret! Vill man bromsa med ett ben över sitt riser-styre så får man väl det bäst man vill? Upplever man en zenliknande känsla när man susar genom trafiken utan någon frambroms är väl det inget annat än härligt? Om du å andra sidan odlar en europeisk velodrom-fetish och sitter och bjuder hem affischer från holländska velodrom-mästerskapen 1975 är ju även det stenhärligt!

Vad jag finner mindre härligt är att en reklambyrå i stockholm lånar till sig en cykel med fast nav för att plocka poäng hos dom unga, luktar tråkigt lång väg!

yes, sent hemkommen efter en konsert. 5.5h kvar tills jobbet börjar imorgon! WAY TO GO SIMPA!
Tack Simon. Du fick fint fram allt jag ville säga men inte pallade skriva...
I Dalarnas djupa skogar..

majspipan
Posts: 17
Joined: 10 Feb 2008 15:20
Location: Stockholm

Post by majspipan » 14 May 2008 06:42

eskimo wrote:Cykla fixed är ju svinskoj, enkelhet i en liten ask.
Varför man köper ett färdigt paket med polo-klubba, vans, trackgemoetri på väg, neonfälgar, bmx-styre, trackstand-tävling, fjompa-runt-med-ena-benet-över-styret-för-det-har-jag-sett-på-youtbe, zen-floskler och bromslöst nonsens har gått mig över huvudet.
Om du är nöjd med att trampa dubbla varv på en DBS-conversion och snacka om hur billigt du kommit undan, hur säker du känner dig och att lagom är bäst- stackare.
A man who turns himself into a beast, gets rid of the pain of being a man.

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 14 May 2008 09:33

.................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:30, edited 1 time in total.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 14 May 2008 10:06

Villka ömma tår har det trampats på Stefan ?

Det är skitskoj att cykla fixed , sedan om man nu har tagit till sig hela den där "fixedgearSFfjompastilen" som Eskimo pratar om så har man väl all rätt att göra det precis lika mycket som att man har all rätt att som simonbusk säger "Om du å andra sidan odlar en europeisk velodrom-fetish och sitter och bjuder hem affischer från holländska velodrom-mästerskapen 1975 är ju även det stenhärligt! " .

Så alla kan samsas under samma tak, vare sig man cyklar fixed , bmx , mtb , lvg , trial etc etc etc.

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 14 May 2008 10:19

...................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:33, edited 2 times in total.

majspipan
Posts: 17
Joined: 10 Feb 2008 15:20
Location: Stockholm

Post by majspipan » 14 May 2008 10:26

Stefan wrote:Oj, här har det trampats på ömma tår.
Note to self: ifrågasätt aldrig rådande fixie-kultur.
Tår är till för att trampas på, men "vad ska man med en Laborghini till, de har ju inget bagageutrymme"-beskäftighet måste ju även den tryckas till ibland.
A man who turns himself into a beast, gets rid of the pain of being a man.

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 14 May 2008 10:42

vad hände med att bara göra vad man gillar?

Jag kan skämta om reklamare som modeslavar, men det är ju så att de som har det för modet kommer väl tröttna om en liten stund och gör de inte det har de väl fastnat för det och det e väl bara bra?

iof blir jag bitter ibland på reklamvärlden som iglar på alla trender men men...så är det...reklam är väl till för att pumpa något med positiva assosiationer så då funkar ju trender bäst...

Ride, relax tror jag nån sa nån gång...
...

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 14 May 2008 11:06

När vi ändå är inne på TV-sända saker... Efter varje program eller om det är i varje reklampaus så brukar Kanal5 sända små korta "hej nu hoppar det ut en stor FEMMA ur ett paket"-, eller "ett flipper bildar en femma"-snuttar. Är ni med på vilka jag menar? Dom har även en där en gul Ducati, en gul cyklist och vad mer det nu är åker igenom en "tunnel". Frågan är om inte den där cyklisten rullar fram på en fixed...
Cogs 'n Kegs

majspipan
Posts: 17
Joined: 10 Feb 2008 15:20
Location: Stockholm

Post by majspipan » 14 May 2008 11:19

Mitt intryck är att Majspipan inte är helnöjd. Jag kan ha fel men det är känslan jag får.[/quote]
Jag är inte nöjd förrän vi får en velodrom. Tillsvidare får Sveavägen i rusningstrafik duga.
A man who turns himself into a beast, gets rid of the pain of being a man.

Post Reply