Page 395 of 412

Köptips

Posted: 23 Jun 2016 07:22
by h.wallin
^små har jag fått höra. Så om jag har 42 i vanliga fall, bör man nog räkna med åtminstone 43-44. Men det är vad jag hört.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Köptips

Posted: 23 Jun 2016 08:30
by lugosi
Är det inte exakt samma sak? :) De är små i storlekarna, därför går man upp en storlek.

Re: Köptips

Posted: 23 Jun 2016 11:05
by h.wallin
^ sorry, såg endast ravelax svar i tapatalk. trodde jag svarade på det. men då stämde infon alltså? skönt!

Re: Köptips

Posted: 23 Jun 2016 11:13
by ravelax
Tack för info!

Re: Köptips

Posted: 23 Jun 2016 14:56
by fredsays
Vans 10
Privateer R HV 44
Alpineduro 44

Re: Köptips

Posted: 23 Jun 2016 23:43
by ravelax
^Hm, brukar ha 44 i vanliga skor, har även 10 på mina Chrome och de sitter perfekt. Blir nog till att chansa på 44 isf!

Re: Köptips

Posted: 24 Jun 2016 04:06
by fredsays
Ah, kan tillägga Chrome som jag kör 10or också i!

Re: Köptips

Posted: 24 Jun 2016 11:50
by ravelax
Härligt! Tack för hjälpen!

Re: Köptips

Posted: 04 Jul 2016 21:37
by Lofberg

Köptips

Posted: 05 Jul 2016 14:59
by Sugar
http://www.blocket.se/stockholm/CANNOND ... ?ca=11&w=3


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Köptips

Posted: 05 Jul 2016 19:57
by omnium
Jag blir riktigt sugen! Synd på tubdäck dock.

Re: Köptips

Posted: 05 Jul 2016 20:01
by ravelax
Tubdäck är dock så mycket skönare att åka på... Om man inte behöver skidda ser jag ingen anledning till att undvika dem, egentligen!

Re: Köptips

Posted: 05 Jul 2016 20:41
by omnium
Punkteringar är onekligen omständligare att fixa, mest det.

Re: Köptips

Posted: 05 Jul 2016 20:48
by Samps
Dom tubhjulen gör cykeln till ett kap! Har ett likadant par fast som track, limma tub är alltid bra att lära sig annars går det på 2 min med tejp.

Re: Köptips

Posted: 05 Jul 2016 21:02
by lugosi
Köp stans punkgucka och ha i, så slipper du oroa dig för punka så mycket. Tub är fantastiskt!

Re: Köptips

Posted: 11 Jul 2016 10:04
by J2000E
Ett anti-köptips:

Inget av det som gör en Bianchi X4 värdefull finns kvar på denna:

http://www.blocket.se/goteborg/Bianchi_ ... ?ca=12&w=3

Visst är ramen trevlig men det blir nästan på gränsen till bedrägeri att kalla paketet X4 med det som sitter på den.

Jag har en Centenario-ram. Om jag hänger på en vanlig Campag-grupp på den - kan jag sälja den dyrt som en Centenario då..?

Re: Köptips

Posted: 11 Jul 2016 17:32
by Hartsner
J2000E wrote:Ett anti-köptips:

Inget av det som gör en Bianchi X4 värdefull finns kvar på denna:

http://www.blocket.se/goteborg/Bianchi_ ... ?ca=12&w=3

Visst är ramen trevlig men det blir nästan på gränsen till bedrägeri att kalla paketet X4 med det som sitter på den.

Jag har en Centenario-ram. Om jag hänger på en vanlig Campag-grupp på den - kan jag sälja den dyrt som en Centenario då..?
Alltid lurar det någon. Synd att göra så mot en Moreno Argentin ram bara :cry:

Re: Köptips

Posted: 11 Jul 2016 21:18
by dart
Kan ngn upplysa en obildad?

Vad är det för fel på den? Bilato byggde väl fina grejer? Och Campa Record är väl inte fy skam?

Exempelvis har jag en Lemond som är mer eller mindre identisk (dock campa-bromsar) och den tycker jag är riktigt fin.

Lite nyfiken på hur mkt bättre det kan bli:)

Re: Köptips

Posted: 11 Jul 2016 22:08
by A2825
Jag undrade samma. Läste lite här: http://www.veloaficionado.com/blog/the-bianchi-x4-code

Handlar om detaljer och mer detaljer, och sen lite Pantografi vad jag har förstått.

Re: Köptips

Posted: 12 Jul 2016 09:20
by Hartsner
dart wrote:Kan ngn upplysa en obildad?

Vad är det för fel på den? Bilato byggde väl fina grejer? Och Campa Record är väl inte fy skam?

Exempelvis har jag en Lemond som är mer eller mindre identisk (dock campa-bromsar) och den tycker jag är riktigt fin.

Lite nyfiken på hur mkt bättre det kan bli:)
Missförstå mig rätt, Bianchi Specialissima X4 Moreno Argentin är många (Bianchi) samlares våta dröm. Problemet här är att det inte är, till skillnad från vad säljaren skriver, en X4.
För att få kallas för X4 ska den vara utrustad med Campagnolo C-Record. Gärna också med Coboltobromsar och gravering (Bianchi och X4) på många av komponenterna. Det är alltså inte ramen som avgör om det är en X4 eller inte.

Det kan jämföras lite med en Bianchi Supercorsa som enbart är en Supercorsa om den är utrustad med bland annat Campagnolo Super Record, Everst alu frihjul, Everest Oro Special kedja och Mavic OR7 fälgar. Om samma cykelram skulle vara utrustad med Campagnolo Nuovo Record hade den bara varit en Superleggera.

Image

Som sagt, detaljer för vissa.