Köptips

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Köptips

Post by rallykalle » 03 Aug 2011 11:12

Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

pontan
Posts: 48
Joined: 13 Sep 2010 08:26

Re: Köptips

Post by pontan » 03 Aug 2011 17:31

Inför mörkrets återkomst. Knog frog: 69kr/st på naturkompaniet Kungsgatan, Stockholm.

User avatar
karlarson
Posts: 604
Joined: 18 Sep 2010 13:52
Location: Söder/11822

Re: Köptips

Post by karlarson » 03 Aug 2011 19:53

SONS OF SATAN . Fista Stockholm

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Re: Köptips

Post by Gdago » 03 Aug 2011 22:32

Undrar hur många sekunder det tog innan första blocket-trålaren ringde....
...

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Köptips

Post by Viggen » 04 Aug 2011 14:20

Tycker någon borde klippa den här.
Image
http://www.lfgss.com/thread66080.html#post2318792

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Köptips

Post by måns » 04 Aug 2011 20:50


User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Köptips

Post by TJ Mackey » 05 Aug 2011 20:14



User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Köptips

Post by Bompet » 08 Aug 2011 21:16

En Ibis Hakkalugi CX i fel storlek för mej:

http://happymtb.org/annonser/index.php? ... w&id=65222

Med "hand job" för bakbromsen :)
Image
(Inte från cykeln i annonsen. Hämtad från nätet i illustrations syfte)
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Köptips

Post by Viggen » 09 Aug 2011 11:22

Kul växellösning, har jag faktiskt inte stött på tidigare. Fin var den också!

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Köptips

Post by Bompet » 09 Aug 2011 11:31

Inte växellösning, kabelstopp för canti bakbroms. Hakalügi:n är skitfin. Kom en modern kolfiber variant för nåt år sen. Fin den också, och dom har behållit "the hand job" på den också. Och sen är ju Hakalügi ett väldigt tufft namn...

EDIT: Den här snubben kör en kokkos-Hakkalügi:
viewtopic.php?f=1&t=4394&p=85399&hilit=#p85399
Image

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: Köptips

Post by pse » 09 Aug 2011 11:43

Vad Viggen menar är nog att den endast är tvåväxlad. Bytt ut kasetten mot ett SS frihjul.

Skulle det gå att meka på ett sånt här bak, för att få hela 4 växlar?

Skulle vara kul att prova på någon hoj.

Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Köptips

Post by Viggen » 09 Aug 2011 12:47

Bompet wrote:Inte växellösning, kabelstopp för canti bakbroms. Hakalügi:n är skitfin. Kom en modern kolfiber variant för nåt år sen. Fin den också, och dom har behållit "the hand job" på den också. Och sen är ju Hakalügi ett väldigt tufft namn...

EDIT: Den här snubben kör en kokkos-Hakkalügi:
viewtopic.php?f=1&t=4394&p=85399&hilit=#p85399
Pse har ju helt rätt menar växellösningen, har sett kabelstoppen innan. Men just att köra singlefierat med dubbla klingor fram hade/har jag inte sett innan. En 4 växlad historia skulle ju vara sjukt kul att se! Bara för att man kan liksom :)

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: Köptips

Post by ivo » 09 Aug 2011 15:14

SOLAFIX

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Köptips

Post by Bompet » 09 Aug 2011 15:17

Ah. Jag fattade fel. Trodde du menade kabelstoppet. Då håller jag med: Intressant variant och två-delat både fram och bak vore ju onekligen intressant. Känns ofta som att man har ett par växlar för mycket med sig i skogen...
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Köptips

Post by Viggen » 09 Aug 2011 15:26

Helt lugnt Peter, känner ganska likadant. Jag har ännu inte premiärtävlat/kört crossen än men dubbla klingor fram börjar kännas något överdrivet. Så jag funderar på att köra en 34/28-13 istället för dagens dubbla fram. Frågan är om det är värt det..

Får väl ut och testa lite innan jag tar bort en framklinga :twisted:

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Köptips

Post by olebole » 09 Aug 2011 15:33

Viggen wrote:
Får väl ut och testa lite innan jag tar bort en framklinga :twisted:
Så lite som du är ute och testar så räcker det nog med en puttinuttig 34 fram ;) :twisted: :mrgreen:

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Köptips

Post by jp » 09 Aug 2011 18:05

Viggen wrote:Så jag funderar på att köra en 34/28-13 istället för dagens dubbla fram
det låter påtok för lättrampat med 34/13 som tyngsta växel om du frågar mig.. du är inte ute o cyklar nu? :wink:
Image

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Re: Köptips

Post by gerry » 10 Aug 2011 02:01


User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Köptips

Post by Viggen » 10 Aug 2011 11:35

olebole wrote: Så lite som du är ute och testar så räcker det nog med en puttinuttig 34 fram ;) :twisted: :mrgreen:
Haha jag vet men det är för satan för att jag äger ett helt hjulpar för lite! Crosshjulen sitter ju fast som landsvägshjul för tillfället. Sen har jag inte sommarlov som Dr Ola heller ;)

Bygget av dom "riktiga" lvg-hjulen är dock i farten, så om en månad (med min takt) kanske jag kan ut och rasta crossen?
jp wrote: det låter påtok för lättrampat med 34/13 som tyngsta växel om du frågar mig.. du är inte ute o cyklar nu? :wink:
Fast då hade jag tänkt att byta upp från 34:an till något tyngre typ en 42:a. Men nog om detta nu.

Post Reply