Fixed i Karlstad?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
joohan
Posts: 67
Joined: 28 Oct 2008 09:41
Location: Arvika/ Karlstad

Fixed i Karlstad?

Post by joohan » 25 Jun 2009 17:46

Har precis flyttat hem till föräldrarna (gratis mat och boende :D) över sommaren och undrar om det finns några fler fixedcyklister i stan. Har inte sett nån än. Här cyklar ju till och med buden växlat. :shock:

Johan

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Post by carlm » 25 Jun 2009 21:22

När jag flyttade därifrån sista gången, förra sommaren hade jag inte sett en enda. Jag kommer dit med cykel nästa helg, kanske skulle ta en sväng?

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 25 Jun 2009 21:39

Fasen att jag inte får med min cykel då! Eller ja..det kanske jag får iofs...

Har heller aldrig sett en fixed i Karlstad.

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 25 Jun 2009 22:16

Arvika, räknas det? (A)

Jag vet att det fanns minst en fixed i stan tidigare (en steamroller omlackad till vit med snart gaffel), var nära att köpa den på blocket i vintras/höstas innan jag hittade pistan hos en svensk åf. Antar att steamrollern hamnade hos en annan k-stad bo iom att den försvann såpass kvickt.

Min fader jobbar för övrigt i K-stad och jag är där ganska regelbundet, så jag skulle absolut kunna ta med cykeln dit nån gång så vi kan köra en tur, speciellt om vi blev ngra fler.

//Axel

joohan
Posts: 67
Joined: 28 Oct 2008 09:41
Location: Arvika/ Karlstad

Post by joohan » 26 Jun 2009 09:54

Det verkar ju som det inte är helt dött ändå...

Carl, menar du nu till helgen eller om en vecka? Jag är på att hoja, släng iväg ett pm eller nåt sånt så kör vi.

Axel, klart du ska ta med hojen. Apropå Arvika, är du ensam fixed eller finns det fler? Jag ska dit i höst och plugga så du får visa mig alla smultronställen...

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 26 Jun 2009 10:26

joohan wrote: Axel, klart du ska ta med hojen. Apropå Arvika, är du ensam fixed eller finns det fler? Jag ska dit i höst och plugga så du får visa mig alla smultronställen...
Det finns en till Langster har jag sett, med en hyffsat ung (kan ha varit i 20-25 års åldern) kille på. Tyvärr har jag inte kunnat prata med honom, men det lär jag ju kunna i sommar. Dock har han vid båda tillfällena jag har sett honom kört SS istället för fixed på Langstern, och han har fortfarande både bak och frambroms kvar. Så någon riktigt inbiten fixed cyklist finns det inte här vad jag sett. Dock är det många som kommit fram och frågat om fixed och varit intresserade när de sett min Pista, så ev kanske någon mer skaffar sig en fixed i sommar. Time will tell :)

Men när jag ska till K-stad skickar jag ett PM :)

Plugga = Ingesund (musikhögskolan)? Hur som helst så finns det inte så många smultronställen i Arvika, och ingen direkt stadskärna att cykla i heller men visst kan jag ta med dig på en tur och visa dig "stan" i höst :D

//Axel

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Post by carlm » 26 Jun 2009 12:42

joohan wrote:Det verkar ju som det inte är helt dött ändå...

Carl, menar du nu till helgen eller om en vecka? Jag är på att hoja, släng iväg ett pm eller nåt sånt så kör vi.

Axel, klart du ska ta med hojen. Apropå Arvika, är du ensam fixed eller finns det fler? Jag ska dit i höst och plugga så du får visa mig alla smultronställen...
Jag menade om en vecka men jag såg nu att det är ännu längre kvar, den 11e kommer jag dit.
Viktor som hade den vita steamrollern hade den bara över sommaren men lovade att han skulle köpa en ny i år så vi får väl se :)

Drar iväg ett pm när jag ska hemåt så får vi se om det går at synka nåt

/Carl

Viktoor
Posts: 76
Joined: 06 Jul 2008 11:00

Post by Viktoor » 26 Jun 2009 12:51

Jag håller vad jag lovar calle 8)
Har hojat runt i stan nu nån månad på min sjabbiga crescent.
Har micke på besök till måndag också så håll utkik.

Har även noterat att det brukar stå en fixed utanför naturkompaniet men inte sett ägaren ännu. Råkar inte vara du joohan?

hnrk
Posts: 51
Joined: 31 May 2008 21:28
Location: malmö

Post by hnrk » 26 Jun 2009 16:13

karlstad=hemstaden=pretty shitty city

kolla in på rimbusters.com, bmx o mtb förening. någon där kan ha blivit sugen på fixed. vet att fd. ordförande thomas har haft en. han kanske kan bli sugen igen? hör dig för.

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 26 Jun 2009 17:06

Just det, det var Viktor han med steamrollern hette. Snygg cykel helt klart!

Den utanför naturkompaniet har jag också sett ett par gånger, då har den dock varit SS (kände försiktigt), men den kanske är fixed nu?

Nej det får bli en tur till min kära hemstad (född och uppvuxen i Kstad, bott där i hela 8 år) för en tur med hojjen. Eventuellt är jag hemma samtidigt som Carl kommer, och då kanske man kunde samla ihop några stycken och dra ett varv runt stan, det vore grymt kul även om vi bara blir några stycken :D

//Axel

mrski69
Posts: 4
Joined: 07 Jul 2008 10:34

Re: Fixed i Karlstad?

Post by mrski69 » 07 Aug 2009 20:00

Klart det finns fixies i Karlstad. Tuffar runt på en Paddy Wagon på dagarna. dock har jag bromsarna kvar... fegt men sant.

Jont
Posts: 136
Joined: 09 Aug 2009 10:27
Location: Charlstown

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Jont » 09 Aug 2009 10:36

Ägaren av den "naturkompaniet fixien" är jag:) Skulle vara skit kul å dra ihop ett gäng nån dag! Har sett ett par fixies glida förbi utanför jobb-fönstret under sommaren nu... Bara bestämma tid och plats så är jag på! (kul med lite fixie aktivitet i kaffestaden!)
SOLAFIX

Jont
Posts: 136
Joined: 09 Aug 2009 10:27
Location: Charlstown

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Jont » 09 Sep 2009 20:31

Nån som är sugen på en tur eller?
joohan wrote:Här cyklar ju till och med buden växlat. :shock:
Råkar vet att Postiljohan har en fixie som provats som bud cykel...
SOLAFIX

mrski69
Posts: 4
Joined: 07 Jul 2008 10:34

Re: Fixed i Karlstad?

Post by mrski69 » 14 Sep 2009 12:44

Klart man är sugen. Vi stackare måste ju hålla ihop:)

Jont
Posts: 136
Joined: 09 Aug 2009 10:27
Location: Charlstown

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Jont » 16 Sep 2009 07:33

Gött å höra mrski69! Som skrivet så huserar jag i världens bästa butik;) Bara att komma in och fråga efter den längste grabben i butiken! (jonte)
SOLAFIX

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Fixed i Karlstad?

Post by klasolsson » 15 Jun 2010 23:02

Tar och borstar av denna gamla tråd.

Jag kommer "hem" till Karlstad under semestern och kommer vara i stan vecka 28. Cykeln åker självklart med. Om det är någon som är sugen på en tur, bada i Âlva, dricka punkôl o gå på Hôlken så kan vi väl höras?

Hej så länge!

Jont
Posts: 136
Joined: 09 Aug 2009 10:27
Location: Charlstown

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Jont » 16 Jun 2010 18:51

Nu var det på tok för länge sedan man vädra sin åsikt på detta forum! Perfekt att det börja igen i denna tråden. Vecka 28 bokar jag på direkten!
(ville bara meddela att Holken inte finns längre men att det säkert går att fixa nått i den stilen, om det är nått sånt du längtar efter. :wink: )

/Jont
SOLAFIX

Oddball
Posts: 71
Joined: 25 Apr 2010 20:08

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Oddball » 16 Jun 2010 20:03

Kom själv hem till Karlstad för några dagar sen och har sett en 2-3 fixies här.

Följer gärna med på nån tur, om min cykel blir färdig tills dess vill säga. :)

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Fixed i Karlstad?

Post by klasolsson » 16 Jun 2010 20:23

Jont wrote:Nu var det på tok för länge sedan man vädra sin åsikt på detta forum! Perfekt att det börja igen i denna tråden. Vecka 28 bokar jag på direkten!
(ville bara meddela att Holken inte finns längre men att det säkert går att fixa nått i den stilen, om det är nått sånt du längtar efter. :wink: )

/Jont
Härligt att höra!

Ang Holken så såg jag senast att det gamla fyllehålet Mariebergsskogen (där jag en gång i tiden sommarjobbade för första gången i mitt liv) har blivit ett tillhåll för stans lattemorsor och snorande ungar. Holken är numer dagis?! Nåja, jag ska inte leva på gamla meriter men det var bättre förr :wink:

Gött, men då hörs vi när V28 närmar sig! Jag känner minst en till som hemvänder den veckan så vi kan nog bli ett gött gäng.

Oddball>>bygg bygg bygg!

Morsning!

Oddball
Posts: 71
Joined: 25 Apr 2010 20:08

Re: Fixed i Karlstad?

Post by Oddball » 16 Jun 2010 20:55

Väntar på delar. :lol:

Post Reply