Fixies syndrom+ ANNAT

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 28 May 2009 23:39

Personligen är jag inte intresserad av att engagera mig i ett forum, där personer som Älgen tillåts husera. Dagens skriverier tycker jag var ett övertramp långt förbi vad som är okej.

Det jag gillar med fg är just allt vettigt folk och än så länge är det bara en som inte tillför något och bara är dryg och irriterande som en snorkråka som fastnat på fingret.

Tror det är en fördel att undvika att detta blir ett happyfixedgear.se

/Fredde

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 29 May 2009 00:34

johan e wrote:mata inte trollet.
+1
I Dalarnas djupa skogar..

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 29 May 2009 01:17

med risk för att det skall verka lite "happy".

jag äter chips just som jag läser i denna tråd och upptäcker att jag på nåt underligt vis njuter av den combon.
håller på att packa för berlin och kommer nog inte hinna sova nåt om jag nu skall ha en förklaring till vad jag gör uppe så sent en vardag. styrlagret till fixien var under all kritik så, efter att jag genomgått ett helvete med att rengöra kedja och blablabla på soman så insåg jag att det inte skulle funka att ha den med. det får bli TREK:en istället
8)

jag är rädd för hur fort det kommer att gå :twisted:

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 29 May 2009 01:57

dtb wrote:med risk för att det skall verka lite "happy".

jag äter chips just som jag läser i denna tråd och upptäcker att jag på nåt underligt vis njuter av den combon.
håller på att packa för berlin och kommer nog inte hinna sova nåt om jag nu skall ha en förklaring till vad jag gör uppe så sent en vardag. styrlagret till fixien var under all kritik så, efter att jag genomgått ett helvete med att rengöra kedja och blablabla på soman så insåg jag att det inte skulle funka att ha den med. det får bli TREK:en istället
8)

jag är rädd för hur fort det kommer att gå :twisted:
Give 'em hell! :twisted:
I Dalarnas djupa skogar..

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 29 May 2009 07:16

Ja kom igen nu David för fan visa var skåpet ska stå! :)

/Fredde

kaffeaffe
Posts: 273
Joined: 26 Feb 2009 08:48
Contact:

Post by kaffeaffe » 29 May 2009 08:28

Re: Hur bota cykelrädd trettonåring? Bekymrad pappa undrar
Skrivet av örgelgörgel den 16e maj


Snart kommer han bli intresserad av att runka istället för att cykla.

mallet-hammer + special polygrip-plyer + den vice grip + ANNAT --> den damper service
Den här nivån visade han på happymtb i en tråd som jag startade för att jag ville ha tips om cykling för barn. Älgen kanske får en egen greatest hits tråd snart. Ibland har jag tyckt att hans inlägg är lite roliga. Jag skrattade inte åt det han skrev ovan. Nåväl, han tycker väl att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Numera ignorerar jag honom oftast och på happymtb så har jag dolt hans inlägg. Han är en rädd liten människa som vågar ta ut svängarna och vara kaxig bara för att han kan vara anonym bakom sin dator.

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 29 May 2009 22:14

Älgen är ju inte speciellt anonym..

Men ni är väldigt lättretade och tar åt er fortare än Anna Book på fyllan.. Ha lite jävla självdistans nån gång.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 29 May 2009 22:42

Hur definieras självdistans, Knäskål?
Cogs 'n Kegs

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 29 May 2009 22:42

Kneecap wrote:Älgen är ju inte speciellt anonym..

Men ni är väldigt lättretade och tar åt er fortare än Anna Book på fyllan.. Ha lite jävla självdistans nån gång.
Skulle jag träffa han som kallar sig Älgen på detta forum och Örgelgörgel på happymtb.org så är det mycket möljigt jag jag skulle tycka människan bakom allt knapprande på tangetbordet var trevlig!

Men med min samlade bild jag har fått via hans inlägg på detta forum så vill jag bara säga Dra åt helvete din jävla idiot!
Det är så här krig föds. Hat föder hat.

Grattis Älgen! Du var ett hett samtalsämne på cykeleventet i hagaparken ikväll!
Vissa menar att man bara kan låta bli att läsa/hoppa över inlägg och se på smutskastarna igenom fingrarna. Andra som tex jag tycker att det är så jävla surt med nån som bara häver ur sig massa negativt skitsnack, det sänker liksom stämningen.
Jämför med en fest där nån snear ur och börjar mucka med folk, nån som blir alldeles för full och därigenom otrevlig.
Det är jävligt svårt att festa vidare då och ha kul, när stämningen är förstörd. Det handlar INTE om saker som självdistans Kneecap, det är något annat.
Stämningen på fixedgear.se var inte sabbad en enda gång innan "Älgen" dök upp men sina bittra inlägg.

Gå in på ditt konto och tryck på Delete och ta hand om dig själv istället!

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 29 May 2009 22:48

+1 på Speedmans inlägg håller med till 100%

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 29 May 2009 23:28

Hur länge man cyklat eller vad man har för dator tycker jag är oväsentligt.
Roligt att så många som det bara är möjligt väljer att cykla för att det är kul.

Fixedgear.se är ett forum där man kan våga fråga om allt man undrar över och bli varmt välkomnad. Köp/Sälj delen har hjälpt mig många gånger och utan FG.se skulle min tid vid datorn vara en enda jävla tomhet.

slutenfabrik
Posts: 29
Joined: 17 Apr 2009 13:21
Location: LUND/MALMÖ

Post by slutenfabrik » 29 May 2009 23:56

Image

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 30 May 2009 05:42

slutenfabrik wrote:Image
Inte helt olika:
Image

Post Reply