Väsktråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
wellpapp
Posts: 296
Joined: 29 Sep 2009 17:10
Location: Karlstad/Stockholm

Re: Väsktråden

Post by wellpapp » 28 Aug 2010 00:26

gerry wrote:Hittade North Face Base Camp Messenger Bag för 499:- (de hade ganska många kvar) på Alewalds Sport på Kungsgatan, nedsatt från 749:-. Har inte cyklat med den ännu men tycker att den satt riktigt bra och var rymlig. Ersatte min gamla Manhattan Portage som hade börjat spricka i sömmarna.

Enda nackdelen är att jag känner mig ännu mer som en fakenger :(
Men jag vill ju också ha en skön och bra väska!

Image
HAHAHA fan va skön kharma man besitter!
749, idag, röd, naturkompagniet, karlstad!
stolt fakenger som va i behov av en ny väska som gillar att cykla! DONE!
SOLAFIX

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by Gustav » 02 Nov 2010 11:10

Någon som vet något om T-Level-väskor?

Image

http://www.wherehouse.co.kr/shop/shopde ... sort=order" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

User avatar
snigeln
Posts: 108
Joined: 12 Aug 2010 19:32

Re: Väsktråden

Post by snigeln » 02 Nov 2010 16:47

Vet inte om den här har vart uppe innan, men brooks messenger väskor är ju så sjukt fina!
Image
Galen i rutigt!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by Bratt » 02 Nov 2010 22:03

Ser ut som att dom saknar den där lilla remmen som gör att dom inte hoppar fram på magen då men lutar sig ner i bocken. Det blir väll mer en axelväska...

User avatar
mojhoj
Posts: 303
Joined: 28 Nov 2008 22:51
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by mojhoj » 02 Nov 2010 23:38

Bratt wrote:Ser ut som att dom saknar den där lilla remmen som gör att dom inte hoppar fram på magen då men lutar sig ner i bocken. Det blir väll mer en axelväska...
everest väskan har den..
π = 44/14

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Väsktråden

Post by TJ Mackey » 02 Nov 2010 23:46

pjocke wrote:Idag har jag beställt en Bagaboo Workhorse storlek large. Den blir helt svart med röd insida. 2-3 veckor ska det ta. Längar redan...
Har du fått din ännu? Eller tillhör du den skara som hoppade på en sambeställning? Tänkte mest kolla om du valde något av de extra tilläggen som presenteras på i formuläret och om du är nöjd/missnöjd med valen.

Fridens

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Väsktråden

Post by Nils » 03 Nov 2010 07:26

Bratt wrote:Ser ut som att dom saknar den där lilla remmen som gör att dom inte hoppar fram på magen då men lutar sig ner i bocken. Det blir väll mer en axelväska...
Nja, på sätt och vis..
Man "knäpper" den genom att dra remmarna så att dom möts på magen och fäster dom där. Verkar ganska smart tycker jag.

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: Väsktråden

Post by hedström » 03 Nov 2010 09:52

Bratt wrote:Ser ut som att dom saknar den där lilla remmen som gör att dom inte hoppar fram på magen då men lutar sig ner i bocken. Det blir väll mer en axelväska...
Hur bra funkar en sådan rem? Min svåra väska saknar en sådan och jag funderar på att sy på en...

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Väsktråden

Post by Bompet » 03 Nov 2010 16:17

hedström wrote:Hur bra funkar en sådan rem?
Bra, på gränsen till oumbärlig.
hedström wrote:Min svåra väska saknar en sådan och jag funderar på att sy på en...
En budväska utan ovan nämnda rem kvalar knappast som Svår :)

Skämt åsido, på en budväska med större volym måste man ha nån slags cross-strap lösning för att förhindra glid. Små väskor kanske kan klara sig utan. Och jag antar att om man har en ryggtavla som en ladugårdsvägg så funkar det ändå. Men om man som jag, har nord-europas smalaste skuldror, måste man ha en cross-strap
Image

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Väsktråden

Post by ana » 03 Nov 2010 18:18

Håller med om att man måste ha en sådan rem, det går inte annars...

Jag har den minsta (eller är det mellersta?!) Bagaboo väskan, och om jag inte har så mycket i väskan (kanske en tröja och en vattenflaska) så åker den fram ändå, trots att allt är max spänt. Ganska jobbigt faktiskt. Så det gäller att fylla ut! :)

Putside
Posts: 20
Joined: 10 Aug 2010 21:49

Re: Väsktråden

Post by Putside » 06 Feb 2011 19:42

Passar på att väcka liv i denna lagom till våren.

Är det någon som har erfarenhet av att beställa Timbuk2-väska direkt ifrån deras headquarters i SF? Funderade nämligen på en Large Classic messenger bag och den billigaste jag hittar i Sverige kostar 30 spänn mindre än om jag skulle frakta hit en ifrån kalifornien. Anledningen till att jag gärna undviker den som finns tillgänglig i Sverige är att den är helt svart och ser mindre iögonfallande ut. Köper jag däremot en ifrån SF får jag möjligheten att välja mellan en hel uppsjö av färggranna heta väskor.

Finns det några dolda extraavgifter jag bör vara medveten om? Hur lång är leveranstiden?

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by oskarwallin » 06 Feb 2011 22:00

Putside wrote:Passar på att väcka liv i denna lagom till våren.

Är det någon som har erfarenhet av att beställa Timbuk2-väska direkt ifrån deras headquarters i SF? Funderade nämligen på en Large Classic messenger bag och den billigaste jag hittar i Sverige kostar 30 spänn mindre än om jag skulle frakta hit en ifrån kalifornien. Anledningen till att jag gärna undviker den som finns tillgänglig i Sverige är att den är helt svart och ser mindre iögonfallande ut. Köper jag däremot en ifrån SF får jag möjligheten att välja mellan en hel uppsjö av färggranna heta väskor.

Finns det några dolda extraavgifter jag bör vara medveten om? Hur lång är leveranstiden?
Du får antagligen betala tull på den, kan tänka mig att det rör sig om 30% av värdet. Om du ändå ska beställa från USA vill jag slå ett slag för Crumpler, som gör riktigt bra väskor i alla möjliga färger. Blanda inte ihop dem med de som finns i Europa, eftersom de inte är samma. De säljs under samma namn, men kvaliteten verkar skilja ganska mycket.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Väsktråden

Post by boon » 07 Feb 2011 20:28

+ 25 % Moms också...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

hlafk
Posts: 89
Joined: 22 Apr 2010 13:20

Re: Väsktråden

Post by hlafk » 11 Feb 2011 08:42

Putside wrote:Passar på att väcka liv i denna lagom till våren.

Är det någon som har erfarenhet av att beställa Timbuk2-väska direkt ifrån deras headquarters i SF? Funderade nämligen på en Large Classic messenger bag och den billigaste jag hittar i Sverige kostar 30 spänn mindre än om jag skulle frakta hit en ifrån kalifornien. Anledningen till att jag gärna undviker den som finns tillgänglig i Sverige är att den är helt svart och ser mindre iögonfallande ut. Köper jag däremot en ifrån SF får jag möjligheten att välja mellan en hel uppsjö av färggranna heta väskor.

Finns det några dolda extraavgifter jag bör vara medveten om? Hur lång är leveranstiden?
Efter att ha bytt till en Chromeväska så känns min gamla Timbuk2 väska som en tygpåse att hålla i...
Så vill du köpa en bra väska så köp en bra väska och inte en mellanbra väska, det blir värt pengarna när det faktiskt är en sån skillnad i kvalle...tycker jag

Om du skiter i vad jag tycker så kan du kolla på Red Devil dom har (iaf i göteborg) Timbuk2 i storlek större och i massa olika färger, tullavgifter är så tråkiga och nu för tiden tullar dom i princip allt från USA...

Tror det brukar vara en tull-/expeditions-avgift på 95:- och sen 25% av värdet.

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Re: Väsktråden

Post by Gdago » 11 Feb 2011 09:56

http://blog.brooksengland.com/wps/saddl ... ad-holdal/

Stilig tycker jag, men kostar nog en stor del av månadspengen... kanske inte så väldigt bekväm heller...
...

Bromaniac
Posts: 62
Joined: 17 Apr 2010 10:12
Location: Sthlm
Contact:

Re: Väsktråden

Post by Bromaniac » 11 Feb 2011 10:17

Några polare har beställt Timbuk2 från USA och en väska som kostade $145 slutade på 1800kr när den var fraktad, tullad och skattad i Sverige. Det var ett par år sedan så dollarn var dyrare än nu i och för sig.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by Bratt » 12 Feb 2011 14:22

Image

-Den såg ju trevlig ut, tänkte jag. Sen får vi ser den sitter på styret. Så när slutade fjällräven göra cykelväskor?

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Väsktråden

Post by pean » 12 Feb 2011 16:23

OK, här kommer lite background story: Jag gillar väskor och jag gillar väskor för specifika ändamål. Jag bär som oftast runt på en Chrome Metropolis och den är utmärkt för mina vardagliga behov, dvs stoppa grejer i när jag cyklar, men när jag kliver av cykeln och går runt som en vanlig man (i jobbet) så vill jag rycka ur min laptop ur väskan och plocka med mig nätadapter, telefon, plånbok och anteckningsblock. Alltså, jag behöver en bag-in-bag för detta ändåmål. Ett sleeve lagom stort för att rymma lite mer än min 13.1"s laptop och ha bärhandtag, men inte för stor för att bli bulkig i väskan. Några kul tips?
Image Image Image Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Väsktråden

Post by Jonatan F » 12 Feb 2011 17:07

Amerikanen som gör sleeves och bud-väskor speial för köparen här på forumet? Kan försöka hitta hans post i köp&säljtråden om du vill ...
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: Väsktråden

Post by pistolpete » 16 Feb 2011 21:48

pean wrote:OK, här kommer lite background story: Jag gillar väskor och jag gillar väskor för specifika ändamål. Jag bär som oftast runt på en Chrome Metropolis och den är utmärkt för mina vardagliga behov, dvs stoppa grejer i när jag cyklar, men när jag kliver av cykeln och går runt som en vanlig man (i jobbet) så vill jag rycka ur min laptop ur väskan och plocka med mig nätadapter, telefon, plånbok och anteckningsblock. Alltså, jag behöver en bag-in-bag för detta ändåmål. Ett sleeve lagom stort för att rymma lite mer än min 13.1"s laptop och ha bärhandtag, men inte för stor för att bli bulkig i väskan. Några kul tips?

En Säg kanske?

Image

Post Reply