Väsktråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 18 Nov 2008 15:21

calavera wrote:Bagjack - var på väg att köpa en sån för drygt ett och ett halft år sen, mailade dom 2-3 ggr och en kompis till mig mailade dom också. Har aldrig fått ett svar från dom. Har känt på dom lite efter det och dom känns lite klena, men funkar säkert bra. Men jag valde till slut en RELoad men är fortfarande lite sugen på en PAC Ultimate OS som jag vet är världens bästa budväska.
precis vad jag tänkte när jag såg foton, materialet ser lite klent ut. Men vad vet jag, är ju knappast expert på väskmaterial..

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 18 Nov 2008 15:47

Jag hade turen att få köpa en "beg." PAC. Jag kan säga utan tvekan att det är bästa väskan jag ägt och kommer äga! Kommer aldrig släppa den ifrån mig!
Har kört 3 fulla ölflak med den! Jo de var lite tungt, men de gick! Utan tvekan bästa väskan att köpa för pengar! Gav 1500 för min och den har extra allt.
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 18 Nov 2008 15:49

Har vid annat tillfälle kört ett fullsize hockeyspel till en kompis och en gång en 12 liters dyktub + regulatorpaket.
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 18 Nov 2008 17:30

Väsktråden på happy är rolig, den handlar mest hur mycket skrot man kan köra ner i väskan och cykla samtidigt. Mängd och massa av packning är prestige. gumae har där postat bildbevis på sina påståenden ovan.

Själv har jag en Chrome är den är riktigt bra, ersatte en mindre Timbuk2 som också var väldigt bra och fått medalj för lång och trogen tjänst. Vad gäller storlek är det bara att ta den som verkar förstår och sedan ta en storlek större. Annars får ju ett av flaken stanna hemma, och hur kul är det?
Image Image Image Image

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 18 Nov 2008 17:36

pean wrote:Väsktråden på happy är rolig, den handlar mest hur mycket skrot man kan köra ner i väskan och cykla samtidigt. Mängd och massa av packning är prestige. gumae har där postat bildbevis på sina påståenden ovan.
länka gärna för oss som inte hänger på happy.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 18 Nov 2008 17:46

pista-primorska wrote:
pean wrote:Väsktråden på happy är rolig, den handlar mest hur mycket skrot man kan köra ner i väskan och cykla samtidigt. Mängd och massa av packning är prestige. gumae har där postat bildbevis på sina påståenden ovan.
länka gärna för oss som inte hänger på happy.
Jag skulle gärna gör det om jag hittade tillbaka till tråden. Den är djuupt nergrävd. Jag gjorde ett dåligt försök att hitta den men misslyckades. Dessutom finns det nakenbilder på gumae där så jag visste inte om det var mot formumreglerna eller nåt...
Image Image Image Image

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 18 Nov 2008 17:51

Jag länkar till en motsvarande tråd på bikeforums istället happy: http://www.bikeforums.net/showthread.php?t=442607

Rolig läsning :)

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 18 Nov 2008 19:33

pean wrote:
pista-primorska wrote:
pean wrote:Väsktråden på happy är rolig.
Jag skulle gärna gör det om jag hittade tillbaka till tråden. Den är djuupt nergrävd. Jag gjorde ett dåligt försök att hitta den men misslyckades.
Jag hittade den http://happymtb.org/forum/read.php/1/588998/page=1

/M

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 18 Nov 2008 19:46

Tackar för de två länkarna!

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 18 Nov 2008 22:04

Nej, den här tråden menade jag:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/789867
Image Image Image Image

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 19 Nov 2008 11:38

Tack pean!! Den där "nakenbilden" kommer förfölja mig resten av mitt liv känns det som =p Båda trådarna länkat från happy inehåller mycket kul =)
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 20 Nov 2008 00:27

Efter några dagars frånvaro så väntade en avi från Posten på mig när jag klev innanför dörren. Kunde det vara så att väskan jag väntat på i några veckor äntligen dykt upp?

En snabb promenad fram och tillbaka till Posten på Döbelnsgatan senare så stod jag hemma med en kartong framför mig.
Image

Visst var det väskan.
Image

Var inte på humör så jag provade bara lite fort att trycka ner lite i den för att se hur mycket som fick plats. Fyra par Converse och en låda med måtten 46x37x22 gick ner utan problem, skulle troligtvis kunnat få ner ytterligare ett par cons om jag hade bökat lite.
Image
Image
Image
Image

Nu var det iofs ingen större tyngd i sakerna jag packade ner, men det kändes riktigt behagligt att ha en "X-strap", ska nog komma till användning när jag börjar använda den till att transportera verktyg.
Bubblan wrote:...
Jag funderar även på att göra mig av med min Chrome och införskaffa något nytt. Sjukt bra väska, men jag är lite sugen på modell större.
...
Nu kan jag iaf inte skylla på att jag har en för liten väska, jag tror nog att jag ska kunna trycka ner gersågen eller vattenkapen i den här väskan...

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.

Edit: Jag får återkomma med en utvärdering när jag hunnit se vad den går för. Ska väl också nämna att det är en Rickshaw Technical Messenger. Jag utgick från den svarta modellen och redigerade in lite lila (Enebyberg, laget med färg, måla måla måla!) i PS och skickade över till Rickshaw, dom var väldigt tillmötesgående.
Image
Last edited by Bubblan on 20 Nov 2008 00:34, edited 1 time in total.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 20 Nov 2008 00:32

ohh nice väska...vad ere för nått märke/modell? såg kanonskönt ut med den där x-strap...

editerad no1: ok...skitfin väska iaf! dyr?

editerad no2: ok..nu vet jag priset..haha

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 20 Nov 2008 06:31

Nice väska bubbles, är du en gammal danderydsbo må tro??

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 21 Nov 2008 01:02

snygg väska specielt med bergetfärgerna.

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 21 Nov 2008 11:42

X-strap, låter fede! min nya DIY har mer Y-Strap.... kommer bilder när den är färdig, projektet har legat på is ett tag nu Juteväv ftw

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 25 Nov 2008 23:03

Prince of the rodeo wrote:Nice väska bubbles, är du en gammal danderydsbo må tro??
Mitt blod är lila och mina tårar vita. EIF alla dagar i veckan. Du?
Cogs 'n Kegs

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 28 Nov 2008 22:49

Hej!

Är helt ny på fixie, men har nu skaffat en bianchi pista och tänkte anamma lite av cykelbudsstilen. I alla fall så är en snygg budväska ett stort steg i rätt riktining, har kollat igenom tråden men vet inte riktigt vad det är jag är ute efter iom att jag aldrig haft någon.

Så, jag frågar er nu: Om man ska skaffa en snygg och praktisk väska som fungerar bra att cykla med, vad reckomenderar ni? Vilken storlek ska man ha? Det är inga stora paket som ska fraktas utan tränings/gymkläder, lite skolböcker och kanske lite till som den ska/bör rymma. Samtidigt bör den inte vara för stor, jag är rätt lång och bred så kan nog ha de flesta storlekar, men trots det ska den såklart inte vara onödigt otymplig...

Gärna "diskret" stil också, och helst helsvart. Spänningsanordning är inte så noga vilken, bara den fungerar bra både till att cykla och gärna promenera med. Använda i vardagen helt enkelt :)

Är 16 år så en "icke så gubbig" stil är att föredra, om det nu finns gubbiga cykelbudsväskor. Den bör inte heller kosta över 1500, kaske någon extra hundralapp om det ger en bättre väska.

Och en sak till, den ska helst gå att köpa i en affär eller svensk nätbutik, om affären fanns i Karlstad/Gbg vore det ultimat. Såg att cyclecomponents hade en timbuk2 (eller nåt sånt?) väska, är den något att ha?

Mycket tacksam för svar, var det för kladdigt skrivet så säg till så ska jag försöka förklara vad jag menar :)

Mvh Axel

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 28 Nov 2008 23:23

Bubblan wrote:Efter några dagars frånvaro så väntade en avi från Posten på mig när jag klev innanför dörren. Kunde det vara så att väskan jag väntat på i några veckor äntligen dykt upp?

En snabb promenad fram och tillbaka till Posten på Döbelnsgatan senare så stod jag hemma med en kartong framför mig.
(Bla bla bla)
Nar jag fick min Bagaboo Workhorse sade postombudet att "hoppsan sa, vi har visst ett JETTEPAKET till som aer till dig!", så jag var sa illa tvungen att slita upp vaeskpaketet direkt och frakta hem en ram i den :D
Grym premiaer, grym vaeska.

(Du borde med andra ord oeppnat lådan direkt och transporterat hem den i vaeskan.)

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 29 Nov 2008 00:32

Axel_ wrote:Hej!

Är helt ny på fixie, men har nu skaffat en bianchi pista och tänkte anamma lite av cykelbudsstilen. I alla fall så är en snygg budväska ett stort steg i rätt riktining, har kollat igenom tråden men vet inte riktigt vad det är jag är ute efter iom att jag aldrig haft någon.
Tjenare! Jag har nu en timbuk2 som är helt OK.. Dock har jag beställt en Bagaboo workhorse L nu för att jag helt enkelt inte gillade timbuk2 väskan när det kom till cykelturer som var längre än två kilometer... Om du kan tänka dig att lägga mellan 1600 - 2000 kr så är väl Chrome eller Bagaboo bra företag, men jag har inte sett dom i svea rike.. Visst finns det andra som säljer bra saker än Chrome och Bagaboo men jag har bara använt Chrome, Bagaboo och Timbuk2.
Lycka till!
Last edited by Todd on 29 Nov 2008 00:48, edited 1 time in total.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Post Reply