VALIDERING AV MEDLEM

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
swe_crazy
Posts: 1
Joined: 25 Jul 2020 22:40
Location: Malmö

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by swe_crazy » 21 Aug 2020 19:41

Hej.
En ny/gammal cyklist som har hittat tillbaka till cykelvärlden vilken jag lämna för ca: 15 år sedan, då familj och andra orsaker gjorde att bil var det enda alternativet för mig. Mitt liv ser annorlunda ut i dag och jag bestämde mig under sommaren att det är dags att börja sträcka på benen grenslandes en "stålhäst. Sagt och gjort jakten på cykel/cyklar startade och för några dagar sedan fann jag en Batavus som jag tänker bygga om till en fixie. Den köptes på auktion och jag har inte fått hem den ännu men den ser lovande ut, något dammig. 8)

Image

Den stora drömmen har egentligen hela tiden varit att få tag i en Crecsent och då den oranga med muffar. Detta är inte lätt då man ej ser dessa ofta och får man syn på en i en annons är den såld direkt eller så befinner den sig i fel del av landet (jag bor i Malmö) eller så är det jag som bor i fel del av landet?...

Jag hade nästa gett upp hoppet när jag i dag blir kontaktad utav en av mina arbetskollegor som säger att han fått syn på en i ett förråd. Jag har typ pratat cykel de senaste månaderna på jobb...så alla vet att jag letade efter en. Sagt och gjort vi kollar upp vem som har förrådet och det visar sig att det tillhör en man som min arbetskollega räddat livet på för två år sedan. (För att inte skena iväg helt gör jag det hela kort). Vi kontaktar ägaren och det hela går mycket snabbt från samtalet till att cykeln var min tog 15min och jag var endast 500kr fattigare. Det roliga var att farbrorn beklaga sig över att den var dammig och att det inte var luft i däcken och han undra om jag verkligen ville ha den :D.

Image

Den köptes ny i affär av samme man för 800kr men användes inte så mycket. Den var som sagt mycket dammig och jag har på bilden endast blåst bort det mesta av dammet och den inväntar en rejäl tvätt och vaxning och lite olja.

Fridens liljor.
//Johan

gnorf
Posts: 92
Joined: 05 Jul 2019 06:28
Location: Tokholm

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by gnorf » 22 Aug 2020 09:12

swe_crazy wrote:
21 Aug 2020 19:41
Hej.
En ny/gammal cyklist. [massa text och bilder]

Först främst mycket välkommen, här är lite lugnare än på andra ställen, men cykelnörderiet är på topp:

Trevliga projekt där, får jag komma med mina 2 öre så gör ngn form av renovering av bataviusen istället för att bygga fastnav av den - det blir roligare, bättre och billigare.

mvh
g

pocarlsson80
Posts: 15
Joined: 20 Aug 2020 08:18
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by pocarlsson80 » 27 Aug 2020 08:07

Håller på att bygga om en gammal Monark till crusier... det är just nu ett suicid racer hjul
Det är därför jag är här, kommer förmodligen söka efter ett riktigt dubbelsidigt track nav
Fler bilder av bygget finns på Instagram
Image
Se mina cykelprojekt på:
Instagram: @hajahoj Sida: hajahoj.se
8)

//PO Carlsson

OlleL
Posts: 3
Joined: 20 Aug 2020 20:29

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by OlleL » 30 Aug 2020 18:03

Hejsan hejsan!
Ny inom fixie och letar efter min första cykel, verkar som ett grymt forum :)

CykelSture
Posts: 1
Joined: 01 Feb 2021 08:54

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by CykelSture » 01 Feb 2021 14:31

Här kommer en gubbe på 60 som inte kan låta bli pedalerna och tröttnat på att växla, hej på er!

ikat.kati
Posts: 2
Joined: 25 Apr 2021 10:38

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by ikat.kati » 25 Apr 2021 10:43

Halloj!
Tidigare slarvig och sporadisk hobbymeckare som nu plockat tillbaks cykelmeksintresset med mer noggrannhet! Är mitt uppe i att fixa till en footie!!

gomiworks
Posts: 152
Joined: 23 Oct 2017 23:27
Location: Göteborg

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by gomiworks » 26 Apr 2021 15:52

ikat.kati wrote:
25 Apr 2021 10:43
Halloj!
Tidigare slarvig och sporadisk hobbymeckare som nu plockat tillbaks cykelmeksintresset med mer noggrannhet! Är mitt uppe i att fixa till en footie!!
Låter ju toppen, välkommen hit!

camus
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2022 13:25
Location: Lund

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by camus » 02 Feb 2022 23:16

Hej,

Då är man här. Man på ålderns höst ska ge sig på fixed för första gången. Fördelen är att man inte har så många år att förlora.

Skämt åsido. 55 och det här ska bli jäkligt kul :)

Jensag
Posts: 2
Joined: 15 Sep 2022 22:18

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by Jensag » 24 Jan 2023 22:22

Ny här men gammal på fastnavcyklar. Nu comeback sedan 2009 när jag höll på senast 😅

/Jens Sthlm

Single Mind
Posts: 1
Joined: 29 Aug 2023 12:46

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by Single Mind » 29 Aug 2023 12:51

Hej!

Cykelfantast utan mycket kunskap som cyklar till och från jobbet varje dag och drömmer om en fixie…

User avatar
un123
Posts: 103
Joined: 04 Feb 2020 14:52

Re: VALIDERING AV MEDLEM

Post by un123 » 05 Mar 2024 19:57

Single Mind wrote:
29 Aug 2023 12:51
Hej!

Cykelfantast utan mycket kunskap som cyklar till och från jobbet varje dag och drömmer om en fixie…
Dags att förverkliga drömmen tycker jag!
If it isn’t fixed it’s broken.

Post Reply