Hjälp : Stockholm

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Hjälp : Stockholm

Post by Flazzh » 21 Feb 2018 10:10

Hej, har kommit över lite av en Dröm retro MTB, dessvärrre befinner den sig i Stockholm och ja, jag bor i skåne. Har inte möjlighet att åka upp förrens den 8ende Mars och säljaren vill bli av med den idag alternativt imorgon. Hojen befinner sig på Skanstull Södermalm

Finns det någon vänlig själ därute som skulle ha möjlighet att hämta upp samt förvara hojen fram tills helgen då min tjej kan komma förbi och hämta upp den då.

Much love,

David

User avatar
SåsenFrÅsen
Posts: 478
Joined: 09 Jun 2015 14:04
Location: Stockholm

Hjälp : Stockholm

Post by SåsenFrÅsen » 21 Feb 2018 12:15

Det kan gå och fixa om säljaren kan tänka sig att ses typ efter 8 eller runt 17 (alternativt cykla den till city)




Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Hjälp : Stockholm

Post by Flazzh » 21 Feb 2018 12:21

Tack mannen, men säljaren sålde dessvärre den precis. Antagligen någon som meddelade honom vad den faktiskt var värd... hahaha

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Hjälp : Stockholm

Post by NKDMS » 21 Feb 2018 14:31

Var det Litespeeden?
FISTASTHLM

h.wallin
Posts: 667
Joined: 15 Jul 2011 12:30
Location: Duved

Hjälp : Stockholm

Post by h.wallin » 21 Feb 2018 15:30

Spännande, vad var det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Hjälp : Stockholm

Post by Flazzh » 21 Feb 2018 16:42

Ja precis, dessvärre var det någon som startade en budgivning då hen inte kunde acceptera att den vart såld.. Hade inte lust att hänga på det..

h.wallin
Posts: 667
Joined: 15 Jul 2011 12:30
Location: Duved

Re: Hjälp : Stockholm

Post by h.wallin » 22 Feb 2018 09:35

får man fråga vad den var utlagd för? jag köpte min KHS-mtb, byggd av Litespeed för 1500 med XTR. Råkade vara först bara. När jag hämtade den dagen efter, hade han typ fått 100 mail.

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Hjälp : Stockholm

Post by Flazzh » 23 Feb 2018 12:07

Vart utlagd för 500kr..

unsuspected
Posts: 142
Joined: 12 May 2015 09:50
Location: Hufvudstaden

Re: Hjälp : Stockholm

Post by unsuspected » 23 Feb 2018 21:09

Stackars gubbe :)
Bianchi Super Pista byggs

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Hjälp : Stockholm

Post by ravelax » 24 Feb 2018 14:09

Tycker fan att det är lite taskig stil som säljare att hålla på med budgivning på Blocket... Inget fel på budgivning i sig men då får man lägga upp grejen på Tradera. Om man är ute efter att tjäna bra med pengar är det faktiskt inte så svårt att göra lite research först, kolla upp vad man har och vad det faktiskt är värt liksom, annars får man stå för sin okunskap/ignorans, tycker jag.

Hoppas du hittar en fin retro-mtb på närmare håll, Flazzh!

pendlarn
Posts: 107
Joined: 17 Aug 2012 19:35

Re: Hjälp : Stockholm

Post by pendlarn » 04 Mar 2018 16:28

ravelax wrote:Tycker fan att det är lite taskig stil som säljare att hålla på med budgivning på Blocket... Inget fel på budgivning i sig men då får man lägga upp grejen på Tradera. Om man är ute efter att tjäna bra med pengar är det faktiskt inte så svårt att göra lite research först, kolla upp vad man har och vad det faktiskt är värt liksom, annars får man stå för sin okunskap/ignorans, tycker jag.

Hoppas du hittar en fin retro-mtb på närmare håll, Flazzh!
Den som betalar först får den brukar jag köra med. Om trådstartaren redan hade betalat så var det lite dålig stil men att säljaren ska hålla en vara tills en potentiell köpare har tid att hämta brukar va lite risky som säljare.

Sickan
Posts: 99
Joined: 11 Jun 2017 13:39

Re: Hjälp : Stockholm

Post by Sickan » 04 Mar 2018 17:36

pendlarn wrote:
ravelax wrote:Tycker fan att det är lite taskig stil som säljare att hålla på med budgivning på Blocket... Inget fel på budgivning i sig men då får man lägga upp grejen på Tradera. Om man är ute efter att tjäna bra med pengar är det faktiskt inte så svårt att göra lite research först, kolla upp vad man har och vad det faktiskt är värt liksom, annars får man stå för sin okunskap/ignorans, tycker jag.

Hoppas du hittar en fin retro-mtb på närmare håll, Flazzh!
Den som betalar först får den brukar jag köra med. Om trådstartaren redan hade betalat så var det lite dålig stil men att säljaren ska hålla en vara tills en potentiell köpare har tid att hämta brukar va lite risky som säljare.
I synnerhet med tanke på hur veliga de flesta är. Många som paxar och sen aldrig hör av sig eller ska komma på söndag men går upp i rök.

Budgivning har jag heller inga problem med, på samma sätt som att man inte kan lägga ut en annons utan att folk prutar. Jag är helt ok med båda men om någon kan pynta mer än en annan så kommer han få varan.

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Hjälp : Stockholm

Post by ravelax » 04 Mar 2018 19:23

Blocket är ingen auktionssida, det pris som står i en blocketannons är det jag förväntar mig att betala. Det är kärnan i min syn på saken. Känner man på sig att man kan tjäna mer på en budgivning bör man lägga upp annonsen på Tradera eller nån annan auktionssida istället. Om man inte känner det på sig får man, som sagt, skylla sig själv för att man inte gjort sin research om det visar sig att man satt ett ovanligt lågt pris och blir nerringd.

Att sen sälja till den som kan hämta direkt är inget konstigt, om det är viktigt att bli kvitt grejen snabbt. Själv kan jag tänka mig att hålla saker ett tag, om jag fått betalt i förskott.

Post Reply