Fixedgear.se i Slack eller annan gruppchatt

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
rilleh
Posts: 345
Joined: 16 Nov 2016 11:56
Location: Stockholm

Fixedgear.se i Slack eller annan gruppchatt

Post by rilleh » 01 Feb 2018 14:02

Mors

Har forumet någon gruppchatt eller liknande? Typ Slack, Discord eller Facebook. Om inte, finns det i så fall något intresse att starta en? Fixed Gear-delen på reddit har en Slack-kanal med ca 100 aktiva medlemmar och jag tycker det är skitkul att ta del av diskussionerna där inne. Men jag saknar en liknande grupp med mer lokal förankring. Vad säger ni? Jag kan ta på mig att fixa en Slack-kanal eller liknande om det skulle vara så.

Tjipp

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Fixedgear.se i Slack eller annan gruppchatt

Post by matsa » 01 Feb 2018 16:37

Vad jag känner till så finns det bara två FB-grupper i Sthlm & båda heter Fixed Gear Sthlm, en öppen och en sluten. Men rätt dött i båda grupperna.

Vad skulle syftet vara med en till plattform, och vad ska vi diskutera där som inte går här?

Sorry för den negga tonen här. Men jag tror att anledningen till att forumet är rätt dött nu för tiden beror på att vi inte är lika många som kör fixed längre om man jämför med för några år sen när alla hipsters gick och ledde en fabriks fixie med aerospoke uppför Götgatsbacken :-)

h.wallin
Posts: 667
Joined: 15 Jul 2011 12:30
Location: Duved

Fixedgear.se i Slack eller annan gruppchatt

Post by h.wallin » 01 Feb 2018 21:08

Ah fan, vi försöker hålla det här levande så länge det går. Forum är mycket mer OG ändå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Post Reply