Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by olle » 21 Jun 2016 09:20

Veloce wrote:någon som har en bra idé till en katt i uppsala? Eller hur man arrangerar en? Jag skulle dra igång en om jag kände att jag hade någon koll på hur det fungerar från en arrangörs perspektiv.
Man kan plocka ut några adresser/platser och sedan får deltagaren ta ett foto av och visa upp det till dig som står i i mål. Jag ordande en katt med cykelaffärer som kontrollpunkter, deltagarna skulle ta kort på skylten och visa upp det vid mål.

I Uppsala har vi oftast kört med att alla tar med en sak till prisbordet, det har varit allt från Cowboy-boots till en sketen skrivmejsel. Den som vinner får välja först. Jag har föresten Uppsalas vandringspris hemma hos mig! Sen har vi i Uppsala kört att alla cyklar utan motor är välkomna annars finns det risk att det inte dyker upp så många.

Var inte för många som håller i det. Bättre att vara själv, det blir fler deltagare då..

User avatar
Veloce
Posts: 11
Joined: 02 Jul 2015 13:00

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by Veloce » 21 Jun 2016 13:21

Hilding wrote:Bor också i Uppsala och är fett på! Bara förekomsten av Pelle Svanslös/Åsgränd är ju skäl nog att göra nåt egentligen. Har laminator på jobbet btw.

Har gått i tankar om att göra någon sorts uppstyrd runda, ingen tävlingsgrej utan mer socialt typ Giro d'T-Bana. En kompis föreslog en badrunda där man åker tillsammans mellan lyssnaängen, storvad (utanför gamlis) och fjällnora och tar ett dopp på varje ställe. Förutsätter ju badkläder och handduk (eller?), men tål att tänkas på.
Jag har en idé som jag tänkte köra. Det ända jag behöver hjälp med är att få ihop folk att åka och att skriva ut och laminera spokecards.

Boone
Posts: 66
Joined: 03 Sep 2013 12:55
Location: Uppsala

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by Boone » 21 Jun 2016 14:01

Jag gillar att det blev en Uppsala-tråd av det här! :D Gör för fan inget mellan 2-16/7, för då blir jag ledsen.

User avatar
pojkvasker
Posts: 34
Joined: 30 May 2016 20:47

Post by pojkvasker » 21 Jun 2016 16:00

Ska tillbaks till uppsala när pluggterminen börjar igen. Håller i sommar på att bygga mig en hoj så är fet på något alleycatish!

Sent from my Blade S6 using Tapatalk

Hilding
Posts: 19
Joined: 31 Aug 2013 13:39
Location: Uppsala

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by Hilding » 22 Jun 2016 21:34

Jag har en idé som jag tänkte köra. Det enda jag behöver hjälp med är att få ihop folk att åka och att skriva ut och laminera spokecards.
Härligt! Hjälper gärna till med båda!
När det kommer till spokecards så kan jag som sagt laminera på jobbet, men jag har inte möjlighet att skriva ut nåt är jag rädd. Har du en design klar?

User avatar
B2
Posts: 120
Joined: 08 Oct 2014 09:16

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by B2 » 25 Jun 2016 12:59

Boone wrote:Jag gillar att det blev en Uppsala-tråd av det här! :D Gör för fan inget mellan 2-16/7, för då blir jag ledsen.
Jag är tillbaka i slutet av augusti igen.. Och kan både printa och laminera på jobbet. Håller dessutom på att bygga en Smoothiecykel som man skulle kunna avsluta med och köra "smoothieoffs" på!


olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by olle » 08 Sep 2016 17:35

Är det någon som har något på gång?

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by matsa » 08 Sep 2016 18:17

^Om du gillar att köra långt så är det en 320 km lång runda den 17/9. Sök på GirotSTHLM eller girot pendel på fb. Brukar vara en skön blandning av cyklar & cyklister. Allt från fixies, stålräsers, kolfiberdudes, gubbar, tjejer & snorisar. Samling 06:00 vid stadshuset.

Inte direkt en katt, men ändå skönt event! Den som inte pallar hela kan en etapp & ta pendeln hem.

even
Posts: 174
Joined: 30 May 2012 20:57
Location: Stockholm

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by even » 08 Sep 2016 22:42

Det står att de kör klunga på facebook. Hur proper är den egentligen? Nosar man varandra i baken eller håller en meter till en cykellängd till framförvarande? Eller gäller det typ nån snabb grupp som sen väntar in resten med (o)jämna mellanrum?

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by matsa » 09 Sep 2016 11:08

^Vi försökte få till lite klungkörning förra året, men det gick sådär då erfarenheterna av klungkörning var minst sagt blandad av alla som körde. Vissa rutinerade och vissa hade aldrig kört i klunga.

Rundan är i lugnt tempo med stopp på alla slutstationer i Pendeltågssystemet och lunch på Söder. Förra året hade vi ett snitt på typ 25km/h och vi körde i samlad trupp så ingen blir lämnad. Jag är inte med och arrar, men jag tror att det är samma upplägg i år.

Om det finns fler frågor så ställ den i FB tråden, då de som arrar kanske inte hänger här.

Hursomhelst är alla cyklar och cyklister välkomna. Förra året var vi ca 25 pers som körde, vore kul om vi blev ännu fler i år. Kostar gratis dessutom.

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by grangeyard » 09 Sep 2016 14:35


User avatar
Barklund
Posts: 111
Joined: 19 Dec 2013 12:58
Location: Stockholm

Re: Vart är Allycats i sthlm/Uppsala trakterna??

Post by Barklund » 02 Oct 2016 21:42

Den 14/10 är det dags igen!

Sightseeingkatten
https://www.facebook.com/events/650031435156656/

Dagen efter blir det Nordic Cycle Messenger Championship! Missa inte!
http://www.sthlmess.se/

Post Reply