Cykelpolo Göteborg Ny tid!! SÖNDAGAR kl 15:00

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 20 May 2009 16:29

viggowimnell wrote:Blir det lir även fast det regnar?
Nu är det uppehåll! kom kom!

User avatar
Tommypistolen
Posts: 129
Joined: 04 Feb 2008 19:45
Location: Hisingen
Contact:

Post by Tommypistolen » 24 May 2009 11:57

såg just stockholmarnas polofilm... insåg att jag måste träna lite, verkar inte som att det räcker med att dyka upp i årets cpsm för att vara med och knipa en medalj.
ses på onsdag!
...Damn the man, save the empire...

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 24 May 2009 21:04

Tommypistolen wrote:såg just stockholmarnas polofilm... insåg att jag måste träna lite, verkar inte som att det räcker med att dyka upp i årets cpsm för att vara med och knipa en medalj.
ses på onsdag!
Gött! Så skall det låta!

User avatar
Tommypistolen
Posts: 129
Joined: 04 Feb 2008 19:45
Location: Hisingen
Contact:

Post by Tommypistolen » 25 May 2009 10:35

inspiration och engagemang tog över mitt förstånd, det är ju bazar på plejadgatans förskola på onsdag, och jag måste prioritera chokladbollar och matlotteri framför er denna vecka, men nästa gång, då är jag med, på polocykeln jag byggde i iver dagen efter cpsm 2008.
...Damn the man, save the empire...

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 27 May 2009 04:59

Dagen, dvs 27 maj, är inställt pga Bergakungen-loppet. "Alla" ska ut och heja på så vi ställer in. Men 3/6 är det spel som vanligt!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 27 May 2009 07:21

Mäe...jag har sett fram emot polo i en hel vecka. Någon som vill tjyvträna lite med mig ikväll?

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 27 May 2009 07:58

Jag är så ogin att jag inte dyker upp med klubborna så vill man spela måste man stå för egna pryttlar i dag. Jag tror det är dags att sätta lite stopp för utlåningsklubbor och tvinga folk skaffa egna. Jag har 4-6 av den gamla modellen med grått rör och golfskaft som man kan få om man är snäll och kan ha 1 eller två av de nya med slalomskaft och gult rör till salu (måste finansiera fler klubbor).

Jag har även 9 bollar så jag kan utan vidare distribuera ut ett par till olika personer så fler kan sköta spelet.

Lagom är att alla som är någorlunda intresserade och aktiva har med sig två klubbor varje gång så har vi ju alltid ett par klubbor för utlåning.

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 27 May 2009 08:10

styggavargen wrote:Jag är så ogin att jag inte dyker upp med klubborna så vill man spela måste man stå för egna pryttlar i dag. Jag tror det är dags att sätta lite stopp för utlåningsklubbor och tvinga folk skaffa egna. Jag har 4-6 av den gamla modellen med grått rör och golfskaft som man kan få om man är snäll och kan ha 1 eller två av de nya med slalomskaft och gult rör till salu (måste finansiera fler klubbor).

Jag har även 9 bollar så jag kan utan vidare distribuera ut ett par till olika personer så fler kan sköta spelet.

Lagom är att alla som är någorlunda intresserade och aktiva har med sig två klubbor varje gång så har vi ju alltid ett par klubbor för utlåning.
Jag har byggt en klubba och har klubba nr.2 på gång. har kollat de flesta Stadium och InterSport i stan på jakt efter såna landhockeybollar men utan resultat. Innebandybollar med en Ica-kasse i känns för lätt att spela med. Vet möjligtvis Styggavargen var jag kan hitta såna hockeybollar så köper jag mer än gärna några och bidrar med till CP-spelandet alt. så kan jag ta någon av dig som jag gladeligen tar med till nästa session. Kan nog slänga ihop ett par klubbor till. Klart att vi alla ska hjälpa till!

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 27 May 2009 08:27

Du får en boll av mig nästa gång vi ses, jag köper ett nytt gäng i USA om ett par veckor :)

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 27 May 2009 08:49

styggavargen wrote:Jag är så ogin att jag inte dyker upp med klubborna så vill man spela måste man stå för egna pryttlar i dag. Jag tror det är dags att sätta lite stopp för utlåningsklubbor och tvinga folk skaffa egna. Jag har 4-6 av den gamla modellen med grått rör och golfskaft som man kan få om man är snäll och kan ha 1 eller två av de nya med slalomskaft och gult rör till salu (måste finansiera fler klubbor).

Jag har även 9 bollar så jag kan utan vidare distribuera ut ett par till olika personer så fler kan sköta spelet.

Lagom är att alla som är någorlunda intresserade och aktiva har med sig två klubbor varje gång så har vi ju alltid ett par klubbor för utlåning.
:) Det är samma visa här i stockholm, det är tydligen ett nationellt problem att vissa cykelpolo-slackers inte lyckas bygga sig några klubbor.

Är träningsupplägget för CPSM spikat ännu? :wink:

/M

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 27 May 2009 09:02

styggavargen wrote:Du får en boll av mig nästa gång vi ses, jag köper ett nytt gäng i USA om ett par veckor :)
Jag tackar! Jag kan skicka med några dollars! :wink:

Får jag fråga vart i US and A herrn ska?

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 27 May 2009 09:17

48/16 magnus wrote:
styggavargen wrote:så vill man spela måste man stå för egna pryttlar i dag. Jag tror det är dags att sätta lite stopp för utlåningsklubbor och tvinga folk skaffa egna.
:) Det är samma visa här i stockholm, det är tydligen ett nationellt problem att vissa cykelpolo-slackers inte lyckas bygga sig några klubbor.
Hehe ja, det är nog samma i Uppsala. Fast här är vi så slackiga att vi slutat spela verkar det som..
Image Image Image Image

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 27 May 2009 09:18

48/16 magnus wrote:Det är samma visa här i stockholm, det är tydligen ett nationellt problem att vissa cykelpolo-slackers inte lyckas bygga sig några klubbor.

Är träningsupplägget för CPSM spikat ännu? :wink:

/M
Vår spion i Stockholm har meddelat att förutom en viss 48/16 så kommer inte Stockholm vara ett problem för oss, det är mest yta utan substans ;)

Vi tränar mycket närkontakt i år :)



Och jag ska till Portland, Or och SF en sväng

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 27 May 2009 09:29

styggavargen wrote:
48/16 magnus wrote:Det är samma visa här i stockholm, det är tydligen ett nationellt problem att vissa cykelpolo-slackers inte lyckas bygga sig några klubbor.

Är träningsupplägget för CPSM spikat ännu? :wink:

/M
Vår spion i Stockholm har meddelat att förutom en viss 48/16 så kommer inte Stockholm vara ett problem för oss, det är mest yta utan substans ;)

Vi tränar mycket närkontakt i år :)



Och jag ska till Portland, Or och SF en sväng
He He! Vi tränar mycket yta i år, inte så mycket närkontakt :wink:
Portland, Or och SF låter bra, Trevlig resa!

/M

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 27 May 2009 09:35

styggavargen wrote:
48/16 magnus wrote:Det är samma visa här i stockholm, det är tydligen ett nationellt problem att vissa cykelpolo-slackers inte lyckas bygga sig några klubbor.

Är träningsupplägget för CPSM spikat ännu? :wink:

/M
Vår spion i Stockholm har meddelat att förutom en viss 48/16 så kommer inte Stockholm vara ett problem för oss, det är mest yta utan substans ;)

Vi tränar mycket närkontakt i år :)



Och jag ska till Portland, Or och SF en sväng
Åh, dit vill jag med! Göttegris! Säg till om du vill/kan köpa med dig mer än bollar från landet i väst så skickar jag med ännu mer McDollars! :roll:

Hur som, jag lirar gärna ikväll...någon mer som är med?

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Post by olle » 27 May 2009 09:43

styggavargen wrote:... jag köper ett nytt gäng i USA om ett par veckor :)
om man skickar med lite pengar finns det någon möjlighet att du kan köpa ett 5-pack eller likande till oss i Uppsala?

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 27 May 2009 09:47

STHLM indie. POLO bjuder på en stämningsbild i Cykelpolo Göteborg tråden.

Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Post by klasolsson » 27 May 2009 09:49

48/16 magnus wrote:STHLM indie. POLO bjuder på en stämningsbild i Cykelpolo Göteborg tråden.

[img]Hårige Henry
Huh...fransoser asså... :wink:

User avatar
gaisan
Posts: 227
Joined: 11 Apr 2008 13:07
Location: GBG 413

Post by gaisan » 27 May 2009 11:29

Jag har bara varit och kikat en gång men bygger gärna en egen klubba. Behöver lite terapiarbete :) Någon som vet var man kan få tag på en rörstump?

User avatar
viggowimnell
Posts: 260
Joined: 20 Mar 2009 15:54
Location: Göteborg

Post by viggowimnell » 27 May 2009 15:56

Klas, jag är också sugen på någon form av cykelaktivitet nu när polon är inställd. Kan tänka mig en kort tur med lite öl/glass-häng som slutmål.

Angående klubbor har jag båda skidstavar och rörbit till ca fyra klubbor och håller på att göra egna. Så du kan få en rörbit av mig gaisan. Behöver man ytterligare rör fanns det att hämta i en container vid majvallens fotbollsplan för en vecka sedan.

Post Reply