Cykelstölder

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
dart
Posts: 132
Joined: 22 Apr 2014 12:56

Cykelstölder

Post by dart » 16 Oct 2015 13:21

Hej forumet,

I brist på stimulerande yrkesutövning och nya roliga trådar satt jag och tittade tillbaka lite i forumet. Vad som slog mig var att typ hälften av alla trådar avhandlade stulna cyklar. Jag blev själv av med en blåvitröd tommasini i sthlm i juni.

Nu börjar jag fundera på var alla dessa cyklar tar vägen? För en relativt unik cykel måste ju igenkännas efter ett tag.

Typ denna viewtopic.php?f=1&t=19789
eller denna viewtopic.php?f=1&t=20243


Slaktas de och säljs i delar? Dumpas? Ni som hittat/återfått cyklar, är det pundare, proffs eller entusiaster (som inte kan sklja på mitt och ditt) som varit i farten?

h.wallin
Posts: 667
Joined: 15 Jul 2011 12:30
Location: Duved

Re: Cykelstölder

Post by h.wallin » 16 Oct 2015 13:36

viewtopic.php?f=1&t=5523

Denna tråd finns ju och är typ samma upplägg som din, och där finns det ju lite "vad hände sen"-uppföljning med ibland.

dart
Posts: 132
Joined: 22 Apr 2014 12:56

Re: Cykelstölder

Post by dart » 16 Oct 2015 13:52

Jag har sett den tråden och själv postat i den, men tyckte mer att den tråden handlade om att man skulle posta en bild för att folk skulle kunna hålla ögonen öppna. Denna tråd handlar väl mer om var alla fina cyklar tar vägen.

Tänkte faktiskt posta i den först, men ville inte kladda för mkt, för det är en tråd som bör vara ganska "ren", den gör sig bäst med bara foton på stulna cyklar (för överblickens skull).

Post Reply