Sthlm:are ner till Girot

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Sthlm:are ner till Girot

Post by Bubblan » 29 Mar 2009 19:38

Som de flesta av er redan vet så arrangerar Pista Malmö det rafflande UN GIRO DI SPORCO SUD den 25:e april.

Vi är några stycken från Stockholm som tänkt åka ner och representera vår kära huvudstad. Några åker tåg, några kanske går och några åker bil.

Som det ser ut i dagsläget så är ett stycke VW Shuttle bokad hos Statoil (2000:-) och avgår från Stockholmunder eftermiddagen fredagen den 24:e, hemresan sker någon gång under söndagen den 26:e. I denna bil finns det fem sittplatser och plats för okänt antal cyklar. Dessa fem platser är redan tjingpaxade, men det har visats intresse av ytterligare fyra personer, mycket möjligt att det finns fler personer som är intresserade av att åka bil.

En snabb titt på SJ berättar att en t/r-resa till Malmö kostar 1404:- som billigast (detta vid avresa under fredagen och hemresa under söndagen). Kostnad för bil uppgår till ca: 400:- plus kostnad för drivmedel.

Finns det intresse från ytterligare en person att åka bil så vore det på sin plats att boka ytterligare en bil. Det finns en minibuss till uthyrning i Solna, en i Bandhagen och en i Järfälla. Detta är hos Statoil, de var billigast när jag ringde runt och kollade.

Tänk vad festligt det vore, då skulle vi kunna åka på ett karavanliknande led hela vägen ner till Malmö, stanna till på McD i Jönköping och dricka varsin milkshake, moona varandras bilar när vi kör om varandra och annat hyss.

Blir vi två bilar så finns det även mer plats för cyklar som ska ner.

Högaktningsfullt/Terror-Per.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 29 Mar 2009 21:13

Jag tänkte åka ner, Men har ännu inte löst problemet med sovplats efter girot.
Så om någon vänlig själ, har plats för mig och min hoj efter girot, så vore det toppen.
hör gärna av er!
Mvh
// Disco deus.

8)

User avatar
johan e
Posts: 330
Joined: 01 Jun 2008 13:23
Location: Malmö

Post by johan e » 29 Mar 2009 21:17

Jag har redan bokat en tågbiljett, tyvärr. Men jag hoppas att det blir gott om plats för cyklar så att min kan åka med!

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 29 Mar 2009 21:59

Det kommer att finnas möjlighet att sova någonstans, vi ska försöka skaka fram oändligt många knöliga soffor för Girots alla deltagare att sova på.


/christofer, Pista Malmö

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 29 Mar 2009 22:03

Jag kan vara den där femte som åker med i skåpbilen ner.

Tycker tåget var jävligt dyrt...

/fredde

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 29 Mar 2009 22:25

fredde.se wrote:Jag kan vara den där femte som åker med i skåpbilen ner.

Tycker tåget var jävligt dyrt...

/fredde
Strålande. Då är vi två bilar, det vore bra om någon tog på sig att boka den andra bilen då jag redan bokat en, blir jobbigt att infinna mig på två Statoil samtidigt för att hämta ut bilarna.
Cogs 'n Kegs

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 30 Mar 2009 07:00

Jag och Smira åker tåget som går 13:21 på fredagen. Får se om vi tar hojarna på tåget eller behöver shuttle hjälp.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 30 Mar 2009 11:43

Ingen som kan tänka sig att boka den andra bilen? Då blir det väl helt enkelt tåg för vissa. Kom an nu.

Edit: Bilen behöver inte betalas nu utan det görs på plats, så det finns tid att få pengar instoppade på sitt konto tills dess. Och skit i vilken bil du sitter i, nu behöver vi någon som bokar den andra bilen.
Cogs 'n Kegs

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 30 Mar 2009 11:51

Bubbels, har du listan på de andra fyra?

/fredde

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Post by Alex » 30 Mar 2009 12:06

jag och en vän kommer åka ser till södern men vi har inte styrt upp resa så vi är intresserade av samåkning etc.. (hade gärna styrt upp och hyrt bilen men har inget körkort. :oops: )
mvh //Alex

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 30 Mar 2009 16:55

Alex wrote:jag och en vän kommer åka ser till södern men vi har inte styrt upp resa så vi är intresserade av samåkning etc.. (hade gärna styrt upp och hyrt bilen men har inget körkort. :oops: )
mvh //Alex
Hej Alex, med dig och din vän är vi 13 som vill åka bil. Så två till och det kanske det blir en tredje bil.

Men, med risk för att gå någon på nerverna, tyvärr så verkar det vara många som vill åka med i bil men ingen som är kapabel/villig att boka en andra bil. Rätta mig gärna på den punkten. Personligen skiter jag högaktningsfullt i om folk inte lyckas ta sig ner till Malmö på grund av att ingen orkade styra upp en andra bil, jag har redan mitt på det torra gällande transport, men jag tycker att det vore väldigt roligt om vi blir ett gäng som lyckas komma iväg.

Pista Malmö är vänliga att stå för hyrkostnaden för en fiktiv person. Blir vi 10 som åker så blir kostnaden alltså 363:- i hyrkostnad per person.

Tjat tjat tjat, men för att förenkla så kan man t. ex. gå in på www.statoil.se, fylla i några fält och klicka på en knapp eller två så är det klart. Om någon vill så erbjuder jag mig att boka i någon annans namn om det är för jobbigt...
Cogs 'n Kegs

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 30 Mar 2009 17:33

Jag har inget körkort och vet inte heller vilken bil jag tillhör, om jag är inräknad i den fulla eller den fulla fast inte bokade...

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 30 Mar 2009 18:52

Jävla tjat bubblan! :)

Jag har bokat bil nummer två! För att det inte ska bli förvirring så föreslår jag att vi kallar den "Bil nummer två" och den tidigare för "Bil nummer ett".

Från 2009-04-24 12:00
Till 2009-04-26 22:00

BANDHAGEN / MAGELUNGSV./RÅGSVEDSV.
MAGELUNGSV. / RÅGSVEDSV.

Antar att man kan få sista baksätet urplockat och fylla skuffen med cyklar.

Image

Det kommer kosta 2000/5:- + soppan som vi delar lika på såklart.

Föreslår att vi är solidariska med pböter och självrisk om den blir stulen eller krockad. Vette fan hur vi gör med fortkörningsböter, det kan vi göra upp i bilen.

Betalning kan ske till mitt personkonto, men det tar vi på PM.

De som vill åka med är välkommna att skriva upp sig:

(Sönke, Euskadi och "de två buden" har redan anmält intresse hos bubbels så ni får förtur om ni vill åka med).

1. Fredde, har körkort, 1 cykel + servicekit.
2.
3.
4.
5.



/Fredde

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 30 Mar 2009 19:26

Strålande Fredde!

Jag kanske borde be om ursäkt för att jag var lite bitter i mitt föregående inlägg, men det tänker jag inte göra. Hehe.

Hur som helst, dessa är inbokade i bil sedan

Bubblan
Fredde.se
Sönke
Euskadi
Karl
Boon
Jonas.F
Tobbe (bud)
Martin (bud)
Deus
Mrtn

Som ni ser så är det 11 pers och inte 10. Det tar jag på mig, i bakfyllan igår så glömde jag bort att jag redan lovat bort alla platser. Så i värsta fall får jag ta på mig att sitta på golvet i bak tillsammans med cyklarna.

Under dagen idag visade det sig att även Alex och en vän till honom ville åka med. Så blir det ytterligare två till som vill åka bil så kan vi ta en tredje bil.

Jag föreslår att vi gemensamt ses på någon väl utvald plats i Stockholm för att lasta bilarna och dylikt. Som Fredde skrev i ett PM så kan det ju även vara bra så att vi ser till att inte alla körkortslösa hamnar i samma bil.

Festligt!
Cogs 'n Kegs

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 30 Mar 2009 19:29

Bubblan wrote:Strålande Fredde!

Jag kanske borde be om ursäkt för att jag var lite bitter i mitt föregående inlägg, men det tänker jag inte göra. Hehe.
...
så kan det ju även vara bra så att vi ser till att inte alla körkortslösa hamnar i samma bil.
Det behöver du inte... :)

Ja fan mardrömmen måste ju vara att köra fyra packade körkortslösa cykelfånar i 60 mil! :)

/Fredde

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 30 Mar 2009 19:42

fredde.se wrote:
Ja fan mardrömmen måste ju vara att köra fyra packade körkortslösa cykelfånar i 60 mil! :)

/Fredde
+1 på den. :D

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 30 Mar 2009 19:59

fredde.se wrote: Det behöver du inte... :)

Ja fan mardrömmen måste ju vara att köra fyra packade körkortslösa cykelfånar i 60 mil! :)

/Fredde
Ähh det är ju askul och du vet det! ;)

Det verkar som din PM-låda är full förresten fredde...eller så gör jag nåt fel!

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 30 Mar 2009 20:01

Släpp min bil plats. Det hänger väldigt löst på om jag kan åka ner och om så blir fallet så kan jag ordna med mycket bra "nästan gratis" tåg resa. Kanske att jag får plats att tränga in en cykel i någon bil i så fall.
We are 138

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 30 Mar 2009 20:05

Då slipper jag sitta på golvet i bak då.

Axel, du och din vän har första tjing på avhoppade platser. Men vi ska nog kunna stuva in era cyklar i bak. Om ni är under "ungdom"/student så har Malmö Aviation flygbiljetter för fyra hunkor eller vad det nu kostar.
Cogs 'n Kegs

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 30 Mar 2009 20:08

Om vi gör såhär att Bubbels samlar in pengar för bil nummer ett och jag samlar in pengar för en bil nummer två så kan vi se hur vi delar upp vem som sitter var, vem som kör och vem som sköter stereon, vem som ollar scands cykel, vem som sköter hagelsprutan och vem som blir åksjukast.

ok??

Bil nummer två ser ut som följer:

1. Fredde, en cykel, körkort
2. Mrtn, en cykel, inget körkort, shotgun.
3. ?
4. ?
5.?

Extra cyklar: Scand och smilas, dvs 2.

/Fredde

p.s Jävlar vad allt känns välorganiserat nu då... :) d.s
Last edited by Fredde on 30 Mar 2009 20:23, edited 3 times in total.

Post Reply