Flickor i branschen?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 16 May 2008 16:28


kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 23 May 2008 23:35

calavera wrote:Flickor från Seattle: http://kirkmastin.blogspot.com/2008/04/ ... attle.html

Image
Det där är vackert. Det är så vackert att man tappar andan för en stund, man glömmer bort sina ömma ben, man ser inte längre svält och elände i världen, man blir bara glad av att se det!
Vart är ni, ni fantastiska flickor och kvinnor i Stockholm som cyklar fixed?

/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Jag rullar fixed i gbg

Post by avmalin.com » 10 Jun 2008 20:21

Glider omkring på min rosa Miyata twele hundered här nere i gbg. Har skymtat lite tjejer men tycker det är på sin tid att det anordnas ett fixed gear mingel så man kan snacka och kika på fina cyklar.

http://velonista.se/bilder/080606malin/3.jpg

//Malin

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 10 Jun 2008 21:48

Grymt fin cykel du har Malin.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 10 Jun 2008 22:15

sancho wrote:Grymt fin cykel du har Malin.
Ja verkligen grym. Gillar det väldigt korta bullhornstyret. Skulle själv vilja kapa av ytterligare några centimetrar på mitt som jag inte tycker jag behöver. Clean färmatchning för övrigt, skulle vara sadeln som har lite fel färg då...

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by avmalin.com » 11 Jun 2008 08:37

jo denna sadel, den har varit svår att ersätta. Men såg att Odd Number hade en jääätte fin rosa sadel men som tyvärr va såld. Kanske kan finna på eBay.

Men jag lovar, ska ta tag i sadeln :)

Jag är för övrigt på jakt efter ett 42t drev med 130mm i BCD. Ingen som har nått tips på vart jag kan komma över ett. Köpte ett på eBay som trotts rätt BCD inte passade. Frustrerande.

Att köra med ett Biopace drev är inte riktigt det ultimata=)

//Malin

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 11 Jun 2008 09:04

Jag köpte också en ovanlig krans på eBay efter att ha letat rätt länge och upptäckte efter ett tag att den också var elliptisk. Inte optimalt...


Här är din nya sadel.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 11 Jun 2008 09:15

När det gäller köp av drev får jag väl rekommendera denna samlingstråd över bra-å-ha-länkar:
http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic.php?t=371
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by avmalin.com » 11 Jun 2008 10:41

ohm wrote:När det gäller köp av drev får jag väl rekommendera denna samlingstråd över bra-å-ha-länkar:
http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic.php?t=371
vilken fantastiskt bra tråd, här finns massa gottigt!
farligt att upptäcka den på arbetstid bara ;0)

//Malin

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 11 Jun 2008 10:47

jo...min flickvän kör på en fabriksfixie....och har ju sett en del tjejer här i gbg, men det e väl som med alla andra mansdominerande hobbys, svårt att bryta mönster eller nåt! :D

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 11 Jun 2008 11:03

Såg en tjej idag när jag var ute och sprang som körde på den lille röda som Sönke hade hos sig förut. Någon här ?

Kul om det kunde blir ett gäng. Kunde då kanske lura min fru att börja :D

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by avmalin.com » 11 Jun 2008 11:46

jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 11 Jun 2008 11:58

avmalin.com wrote:jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...
du får helt enkelt komma på cp imorrn, har sett nån tjej där ibland, sen fåru peppa dina tjejpolare att börja bygga och köra!! ...förresten, snygg cykel, har sett den och dig susa omkring några ggr.... :D

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by avmalin.com » 11 Jun 2008 12:33

johndoe wrote:
avmalin.com wrote:jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...
du får helt enkelt komma på cp imorrn, har sett nån tjej där ibland, sen fåru peppa dina tjejpolare att börja bygga och köra!! ...förresten, snygg cykel, har sett den och dig susa omkring några ggr.... :D
gaaah, kan inte i morgon, firmafest går dessvärre före ;0)...men kör ni varje torsdag för nästa torstag kommer jag gärna, om det inte ösregnar=) jag skickar över min kompis, han kör på en blå Giro ram han va sugen på att kika förbi.

jasså det e en tjej som kör då, hade ju varit grymt asså.

jo tro mig jag har försökt, alla är dom wussies och vägrar skrota sina damcyklar. hopplösa.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 11 Jun 2008 13:13

avmalin.com wrote:
johndoe wrote:
avmalin.com wrote:jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...
du får helt enkelt komma på cp imorrn, har sett nån tjej där ibland, sen fåru peppa dina tjejpolare att börja bygga och köra!! ...förresten, snygg cykel, har sett den och dig susa omkring några ggr.... :D
gaaah, kan inte i morgon, firmafest går dessvärre före ;0)...men kör ni varje torsdag för nästa torstag kommer jag gärna, om det inte ösregnar=) jag skickar över min kompis, han kör på en blå Giro ram han va sugen på att kika förbi.

jasså det e en tjej som kör då, hade ju varit grymt asså.

jo tro mig jag har försökt, alla är dom wussies och vägrar skrota sina damcyklar. hopplösa.
det brukar vara varje torsdag, kolla forumet så märker du när det e nästa gång...
och bygg ihop en ss först åt dina polare, så brukar den naturliga vägen vara att man kör fixed typ efter en vecka!! :D

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by avmalin.com » 11 Jun 2008 13:29

johndoe wrote:
avmalin.com wrote:
johndoe wrote:
avmalin.com wrote:jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...
du får helt enkelt komma på cp imorrn, har sett nån tjej där ibland, sen fåru peppa dina tjejpolare att börja bygga och köra!! ...förresten, snygg cykel, har sett den och dig susa omkring några ggr.... :D
gaaah, kan inte i morgon, firmafest går dessvärre före ;0)...men kör ni varje torsdag för nästa torstag kommer jag gärna, om det inte ösregnar=) jag skickar över min kompis, han kör på en blå Giro ram han va sugen på att kika förbi.

jasså det e en tjej som kör då, hade ju varit grymt asså.

jo tro mig jag har försökt, alla är dom wussies och vägrar skrota sina damcyklar. hopplösa.
det brukar vara varje torsdag, kolla forumet så märker du när det e nästa gång...
och bygg ihop en ss först åt dina polare, så brukar den naturliga vägen vara att man kör fixed typ efter en vecka!! :D
hehe, ja det skulle kunna vara en plan faktiskt. en annan viktig liten bagatell är att få dom intresserade att lägga pengar på cykelprylar oxå istället för väskor och annat krims krams=)

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 11 Jun 2008 13:32

avmalin.com wrote:
johndoe wrote:
avmalin.com wrote:
johndoe wrote:
avmalin.com wrote:jo det finns nog en del tjejer här i gbg. Såg en tjej när jag satt på vagnen påväg till Kontiki för två veckor sedan. Såg dock inte vad hon rullade omkring på...
du får helt enkelt komma på cp imorrn, har sett nån tjej där ibland, sen fåru peppa dina tjejpolare att börja bygga och köra!! ...förresten, snygg cykel, har sett den och dig susa omkring några ggr.... :D
gaaah, kan inte i morgon, firmafest går dessvärre före ;0)...men kör ni varje torsdag för nästa torstag kommer jag gärna, om det inte ösregnar=) jag skickar över min kompis, han kör på en blå Giro ram han va sugen på att kika förbi.

jasså det e en tjej som kör då, hade ju varit grymt asså.

jo tro mig jag har försökt, alla är dom wussies och vägrar skrota sina damcyklar. hopplösa.
det brukar vara varje torsdag, kolla forumet så märker du när det e nästa gång...
och bygg ihop en ss först åt dina polare, så brukar den naturliga vägen vara att man kör fixed typ efter en vecka!! :D
hehe, ja det skulle kunna vara en plan faktiskt. en annan viktig liten bagatell är att få dom intresserade att lägga pengar på cykelprylar oxå istället för väskor och annat krims krams=)
haha...ok...känner igen det där, men fan, går ju att fixa fin, fina cykelVÄSKOR till cykeln...väska som väska... :wink:

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 26 Jun 2008 16:43

Såg en tös knallandes på Linnegatan med ett stycke mattsvart cykel. Hon hade ett kromat drop med gula handtag på uppe vid styrstamen. Eftersom jag gillar mattsvart och tycker det är kul med fler tjejer som cyklar så sa jag till henne att hon hade en fin cykel.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Nibbe
Posts: 321
Joined: 06 Jun 2008 13:49
Location: Stockholm

Post by Nibbe » 26 Jun 2008 17:11

Såg en tjej på fixie för nån vecka sen, en blå monark, verkade vara pågängat trackdrev bara på orignalhjulet, och snabbkoppling, kedjan hade hoppat.
I My Honda
Flickr
Image

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 26 Jun 2008 17:35

Nibbe wrote:Såg en tjej på fixie för nån vecka sen, en blå monark, verkade vara pågängat trackdrev bara på orignalhjulet, och snabbkoppling, kedjan hade hoppat.
det där e vad jag kallar suicide....hardcore!
in krust we trust
...

Post Reply