Sprint i tunnel

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Sprint i tunnel

Post by Bubblan » 29 Mar 2008 20:44

Varför anordnar vi i sthlm inte en sprint genom Söderledstunneln?
Cogs 'n Kegs

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 30 Mar 2008 15:52

Det vore skitkul. Det har ju bl a körts sprintar på Gärdet och i Alvjö garaget men innan det sopats ordentligt så blir ju en tunnel bra. Kan ju vara värt att hitta en som farbror blå inte kommer och kör bort en i från innan man är klar. Finns det inga övergivna tunnlar?

adrian
Posts: 74
Joined: 26 Dec 2007 23:22

Post by adrian » 30 Mar 2008 16:08

Vad med tunneln mellan slussen och björns trädgård. Den borde väl passa rätt bra för ändamålet.

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 30 Mar 2008 17:17

Har bara cyklat igenom där en gång och sen dess har jag inte haft rätt kod. Men där vore det ju soft. Lite dammigt ifall jag minns rätt. =)

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 30 Mar 2008 18:09

Är det inte ett garage där i början vid OK? Man borde kunna parkera en bil där och på så vis få koden. Låter perfekt för ett race en sommarkväll i juni!

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 30 Mar 2008 18:11

Det finns två tomma tunnlar vid finnberga söder om stan. De är nästan övergivna. Bruka jogga igenom dem.

Vore faktiskt kul att köra att köra sprint för att man kan åka en tunnel åt vardera hållen.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 30 Mar 2008 21:10

adrian wrote:Vad med tunneln mellan slussen och björns trädgård. Den borde väl passa rätt bra för ändamålet.
Vad är det för tunnel? Den har jag missat helt och hållet, måste genast utforskas. Det vore hur som helst kul! Tunneln Andy pratar om låter också bra. I värsta fall får vi ställa ut lite röda koner på Söderleden och simulera renovering av tunneln.
Cogs 'n Kegs

adrian
Posts: 74
Joined: 26 Dec 2007 23:22

Post by adrian » 30 Mar 2008 21:32

Bubblan wrote:
adrian wrote:Vad med tunneln mellan slussen och björns trädgård. Den borde väl passa rätt bra för ändamålet.
Vad är det för tunnel? Den har jag missat helt och hållet, måste genast utforskas. Det vore hur som helst kul! Tunneln Andy pratar om låter också bra. I värsta fall får vi ställa ut lite röda koner på Söderleden och simulera renovering av tunneln.
Det finns en gammal tunnel från slussen (parkeringsgaraget vid OKQ8) till björnsan. Tydligen en gammal rest från en gammal sträckning av tunnelbanan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgarplatsen

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 31 Mar 2008 08:20

Tunneln från OK vid slussen till Björnsan körde vi ju lite i efter nån fikaträff då DN's reporter var med också. Men då blev vi bryskt utslängda av en grinig föreståndare för OK och garaget :lol:

Finnberga tunnlarna låter bättre tror jag!

/* kalis */

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 31 Mar 2008 09:51

kalis wrote:Tunneln från OK vid slussen till Björnsan körde vi ju lite i efter nån fikaträff då DN's reporter var med också. Men då blev vi bryskt utslängda av en grinig föreståndare för OK och garaget :lol:

Finnberga tunnlarna låter bättre tror jag!

/* kalis */
Hm, en flaska whiskey har fått även de grinigaste gubbarna att lugna ner sig. Jag får ta en sväng förbi där och kolla hur dom ställer sig till att bli mutade.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 31 Mar 2008 09:56

Oh! Tunnelrace låter riktigt kul och det borde ju finnas ett gäng med "oanvända" tunnlar man skulle kunna använda sig av.

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 31 Mar 2008 13:04

Låter grymt kul!! Tunnelgatan som går från Hötorget? Inte jätte bred och brukar vara folk i den. Men en liten "renovering/avspärrning" ? Annars låter tuneln vid OKQ8 rätt så ball! Det finns hur många gångar å tunnlar i stockholm som helst!! Hela Stockholm är en enda stor Schwetzer ost! Kalis, vi får sticka ut å leta lite någon dag ;)
---------------------BIKE ON-----------------------

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 31 Mar 2008 13:45

Tunnelgatan är ju hur galet hal som helst, dessutom har den jätteläskiga väggar med galler perfekt att fastna med fingrarna i. En polare till mig gick omkull där och skulle ta emot sig mot väggen, två fingrar rätt av bah....blod överallt bah... skriket ekade grymt bra i tunneln ;)

Men en liten scouting tur nån dag/kväll skulle vara fint, det börjar ju bli både ljust och varmt ute nu!

/* kalis */

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 31 Mar 2008 13:49

Hojta till när ni ska ut , Kalis du har väll mitt nummer ?!?!

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 31 Mar 2008 13:50

Okej.. vi skiter i tunnelgatan :shock: !!
---------------------BIKE ON-----------------------

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 02 Apr 2008 13:21

SOS tunneln nere vid Eriksdsal, men ta dom biffigaste dacken.

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 03 Apr 2008 12:46

Finns ju en oinvigd sträckning av E4 som går _typ_ från Sollentuna och består av en rätt lång tunnel om jag inte minns fel, eller man kanske kallar det Häggvik där och som kommer ut innan Täby Kyrkby.

Observera att typ:en inte kan understrykas nog. Jag är lite osäker på var gränserna går. Jag är ju invandrare.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 03 Apr 2008 13:55

mo wrote:Finns ju en oinvigd sträckning av E4 som går _typ_ från Sollentuna och består av en rätt lång tunnel om jag inte minns fel, eller man kanske kallar det Häggvik där och som kommer ut innan Täby Kyrkby.

Observera att typ:en inte kan understrykas nog. Jag är lite osäker på var gränserna går. Jag är ju invandrare.
Du har så rätt så. Den börjar precis vid Häggviksrondellen. Jag åkte förbi där senast i förrgår och samma tanke slog mig. Det enda som kan bli jobbigt är väl att den kanske inte är upplyst, belamrad med en massa bråte/maskiner, och så kan jag tänka mig att dom har hyfsad bevakning på den innan den öppnat?

Nej om 30 min så sätter jag mig på cykeln och påbörjar min karriär som proffsmutare. OKQ8-tunneln ska öppnas för ett race, så är det bara.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 03 Apr 2008 14:03

Bubblan wrote:
mo wrote:Finns ju en oinvigd sträckning av E4 som går _typ_ från Sollentuna och består av en rätt lång tunnel om jag inte minns fel, eller man kanske kallar det Häggvik där och som kommer ut innan Täby Kyrkby.

Observera att typ:en inte kan understrykas nog. Jag är lite osäker på var gränserna går. Jag är ju invandrare.
Du har så rätt så. Den börjar precis vid Häggviksrondellen. Jag åkte förbi där senast i förrgår och samma tanke slog mig. Det enda som kan bli jobbigt är väl att den kanske inte är upplyst, belamrad med en massa bråte/maskiner, och så kan jag tänka mig att dom har hyfsad bevakning på den innan den öppnat?

Nej om 30 min så sätter jag mig på cykeln och påbörjar min karriär som proffsmutare. OKQ8-tunneln ska öppnas för ett race, så är det bara.
Bra där Bubblan , du får säga till hur mycket han kostade så får vi slanta upp lite och täcka dina bekymmer.

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 03 Apr 2008 14:03

Gamla Arsta lanken?

Post Reply