Page 24 of 502

Posted: 20 Aug 2008 09:42
by carlhenrik
vader wrote:Men hur lägger man in såna här STOOORA bilder i forumet?
Jag får bara till det med en liten suddig thumbnail från imageshack som ni ser.
Eller använd länken absolut längst ned, efter att bilden är uppladdad. Under DO NOT Use Link Below when posting. Use FORUM Links above for posts. Då slipper man tumnaglar, pop-ups och andra hemskheter.

Välja resize image till 640x480 innan uppladd brukar vara en bra idé också.

Image

Posted: 20 Aug 2008 10:24
by Speedman
solomon wrote:Fan det där är väl henriks hoj? jag har tjatat i åratal om att få köpa den....
Yes, I know ;) Han har berättat det! Den cykeln är rejält mongoloidt cool!

Posted: 20 Aug 2008 20:52
by Hoper
Färdig idag! Gammal De Visini(?), iallafall Columbusrör ram med märkligt ryskt aeroframhjul (har bakhjulet med men måste komma på hur jag ska kunna använda det, är gjort för nån slags frikassett), Kashimax och massa najsa campa-delar. Tack till Sönke för massa hjälp!
Image

Posted: 21 Aug 2008 10:56
by M
sörru! det blev ju en riktigt trevlig conversion! hur går framhjulet? som en pansarkryssare?

/martin - som blev utan det sista 17T drevet tack vare dig ;)

Posted: 21 Aug 2008 15:24
by Hoper
Ja den duger! Framhjulet är tungt och gött... Ska bara få till bakhjulet med så är Potemkin komplett. Martin (46/17) 8)

Posted: 21 Aug 2008 21:39
by carlm
Jaha, då var det väl dags att presentera sig då, Calle heter jag, mig kan man se i göteborg hädanefter..

Image

Posted: 21 Aug 2008 22:34
by gerry
Då var min behemoth klar! Komplett med rostig sadelstolpe och fästen för lås och stöd! Den väger pung men rullar stabilt som fan och i mina ögon är den rätt snygg faktiskt 8)
Ska fixa bullhorns så snabbt som möjligt också.

Så här såg den ut vid köpet:
Image

Fixerad!:
Image

Tog en premiärrunda i Alviks villaområden ikväll och det var lite magiskt faktiskt. Kedjelinjen blev riktigt bra så att den var i princip tyst när jag åkte omkring och försökte skidda (vilket ju inte var så svårt!) och cykla baklänges.

Tror jag har upptäckt lite nya muskler också :)

Posted: 21 Aug 2008 23:51
by chrobin
Ska fixa bullhorns så snabbt som möjligt också.

Kapa av bockstyret och vänd så har du ett bullhorn snabbt som fan.

/ ChR

Posted: 22 Aug 2008 07:25
by zacster
Ska fixa bullhorns så snabbt som möjligt också.

Du kan säkert byta nån av alla dina snes konsoller mot ett, inte för jag har nåt.. :P

Posted: 22 Aug 2008 07:52
by gerry
zacster wrote:
Ska fixa bullhorns så snabbt som möjligt också.

Du kan säkert byta nån av alla dina snes konsoller mot ett, inte för jag har nåt.. :P
Det är min polares. Han har nog lika många NES-konsoler också :)

Posted: 22 Aug 2008 17:48
by Sönke
Image
Får jag vara med i pursuit-klubben nu?

Mer för att cykla än för att putsa...

Posted: 22 Aug 2008 18:03
by Ola
Image

Den är väl inte speciellt kosher, men den är kul och jag tränar fortfarande på att bromsa ordentligt. Varje gång jag lyfter upp hojen förvånas jag över hur lätt den är. Aluram med gaffel och sadelstolpe i carbon.

Posted: 22 Aug 2008 18:05
by mr fredo
Sönke wrote:Image
Får jag vara med i pursuit-klubben nu?
latteracern blev riktig nice när rätt bakhjul kom på... smutt! :D

Posted: 22 Aug 2008 18:13
by andy
Bra jobb sönke.

Posted: 22 Aug 2008 22:42
by chrobin
Sönke wrote:Image
Får jag vara med i pursuit-klubben nu?
kanon fin! Men om du får vara med i pursuit-klubben vet jag inte riktigt...Du är nog inte riktigt mogen än. Då måste man äga minst tre st ryggknäckar hojar, och helt förneka att man får ont i nacken.

(posta den på happy så får du nog höra en del om sadelvinkeln.) :wink:

/ ChR

Posted: 22 Aug 2008 22:56
by Speedman
hoper wrote:Färdig idag! Gammal De Visini(?), iallafall Columbusrör ram med märkligt ryskt aeroframhjul (har bakhjulet med men måste komma på hur jag ska kunna använda det, är gjort för nån slags frikassett), Kashimax och massa najsa campa-delar. Tack till Sönke för massa hjälp!
Image
Jävligt fint Martin!

På med vit styrlinda och ett sånt här http://www.thebikebiz.com/Vittoria_Zaff ... -vit01.htm i fram! :P
Var hittade du hjulen?

En De Visini?! Det är en sån jag bygger på inför vintern. Vi kan bilda familj :) Har sett en liten svart också.

Kört m nya jeans förresten? ;)

Posted: 22 Aug 2008 22:59
by Speedman
mrtn wrote:sörru! det blev ju en riktigt trevlig conversion! hur går framhjulet? som en pansarkryssare?

/martin - som blev utan det sista 17T drevet tack vare dig ;)
Jag får ett 17t över nästa vecka! Skaru ha?

Posted: 23 Aug 2008 00:49
by Sönke
chrobin wrote:
Sönke wrote:Image
Får jag vara med i pursuit-klubben nu?
kanon fin! Men om du får vara med i pursuit-klubben vet jag inte riktigt...Du är nog inte riktigt mogen än. Då måste man äga minst tre st ryggknäckar hojar, och helt förneka att man får ont i nacken.

(posta den på happy så får du nog höra en del om sadelvinkeln.) :wink:

/ ChR
Ni är hårda! En dag ska jag bli en av er, en dag.

Jag ska bara sätta på Keirin-grips på den så gubbarna kan gå i taket ordentligt.

Posted: 23 Aug 2008 11:29
by Ronny
chrobin wrote:
Sönke wrote:[

(posta den på happy så får du nog höra en del om sadelvinkeln.) :wink:

/ ChR
Behövs inte för jag finns ju här :wink: Jo jag vet att det inget djupare allvar är med att vinkla sadeln så här utan det är mest kosmetika men jag är en petig fan och för mig har det inget med pursuit att göra. Men jag undrar varför det kallas för pursuit? Är det för sadeln eller för lågprofilsramen? Jag brukar kallar det för inseguimento :lol: :wink:

Posted: 23 Aug 2008 12:22
by Indurain
Gitane track anno 1980
Image