VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
troutbum
Posts: 142
Joined: 03 Feb 2010 18:24

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by troutbum » 23 May 2011 15:40

Nhim wrote:....
Image

Högt till tak min vän, högt till tak.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonatan F » 23 May 2011 15:49

Varför inte lägga av med all form av humor när vi ändå är igång? Humor fyller ju varken en funktion eller någons självkänsla?

Blir lite trött i kanten av det här! Finns det verkligen inget värra att engagera sig i än att Arvid har en liten grej för sig med sina ventiler. Det är ju bara ett helt harmlöst internskämt - kolla lite historik så ser du. Arvid håller alltid på med sina ventiler - det är hans grej - och det blir lite mysigt och ganska lustigt i längden. Som någon sa ovan, det är ju ingen allvarligt menad diss. Det är ju bara Arvid som orkar hålla koll på sånt!

Men du kanske brukar dra åt folks slipsar, knyta förbipasserandes skosnören och rätta medpassagerare på spårvagnen när de inte interpunkterar korrekt i sina sms eller?
(för att inte tala om hur många värre problem det finns att engagera sig mot
Jag gillar dina valve-fail-inlägg Arvid!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by oskarwallin » 23 May 2011 15:52

Det är väl klart att ventilsnacket är harmlöst, och ett lite roligt internskämt för de som känner till det. För den som inte vet kanske det är lite tråkigt att få sin sprillans nya cykel upplagd på en failblogg, utan att veta varför, men det är ju bara att förklara för den som inte vet.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonatan F » 23 May 2011 15:55

en Valve-fail-blogg ;) I min bok är det stor skillnad :)
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Nhim » 23 May 2011 16:03

troutbum wrote:
Nhim wrote:[bla,bla]Hade en poäng[/bla,bla]
Delikata hamburgare[/img]
Högt till tak min vän, högt till tak.
Uttrycka åsikter fritt o peka finger åt nya... same shit in troutbumland.
Sätts gnabbande o analt fixerande vid detaljer in i ett sammanhang.., då är jag den första att välkomna det.
Oneliners däremot utan kontext (failbloginlägget) däremot.. (hamburgare i all ära).
Sen är jag ju en sånn där tjurig jävel som gärna ser att alla trivs o känner sig välkomna. Jag skulle själv undrat va det var för folk som hängde på forumet om min cykel blivit uppkastad på en failblog som första respons.
De facto är det ju sköna människor här o jag ser gärna att fler gör oss sällskap.

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Nhim » 23 May 2011 16:15

Jonatan F wrote:Varför inte lägga av med all form av humor när vi ändå är igång? Humor fyller ju varken en funktion eller någons självkänsla?

Blir lite trött i kanten av det här! Finns det verkligen inget värra att engagera sig i än att Arvid har en liten grej för sig med sina ventiler. Det är ju bara ett helt harmlöst internskämt - kolla lite historik så ser du. Arvid håller alltid på med sina ventiler - det är hans grej - och det blir lite mysigt och ganska lustigt i längden. Som någon sa ovan, det är ju ingen allvarligt menad diss. Det är ju bara Arvid som orkar hålla koll på sånt!

Men du kanske brukar dra åt folks slipsar, knyta förbipasserandes skosnören och rätta medpassagerare på spårvagnen när de inte interpunkterar korrekt i sina sms eller?
(för att inte tala om hur många värre problem det finns att engagera sig mot
Jag gillar dina valve-fail-inlägg Arvid!
Oj, du kan verkligen det här med att dra dina argument för långt Jonatan! Jag blir trött på riktigt av att du blir kanttrött. Jag har hängt på forumet i två år, är inne några gånger om dan och jag hade missat ventilfails helt. För att inte tala om det lustiga, mysiga och härliga i att påpeka detta för icke invigna. Klart det kan vara kul; men så som det skrevs ovan var det bara drygt. I mitt universum då. I ditt fixedgear.se -universum så kanske det är en annan sak? Det tål kanske nämnas eftersom just denna skillnad verkar gå dig förbi.

Sen att ta min åsikt att vi kan hålla internskämten till de invigda... och extrapolera till skosnören, slipsar, spårvagnar och sms -> skärp dig.
Last edited by Nhim on 23 May 2011 16:33, edited 1 time in total.

troutbum
Posts: 142
Joined: 03 Feb 2010 18:24

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by troutbum » 23 May 2011 16:16

Nhim wrote:
troutbum wrote:
Nhim wrote:[bla,bla]Hade en poäng[/bla,bla]
Delikata hamburgare[/img]
Högt till tak min vän, högt till tak.
Uttrycka åsikter fritt o peka finger åt nya... same shit in troutbumland.
Sätts gnabbande o analt fixerande vid detaljer in i ett sammanhang.., då är jag den första att välkomna det.
Oneliners däremot utan kontext (failbloginlägget) däremot.. (hamburgare i all ära).
Sen är jag ju en sånn där tjurig jävel som gärna ser att alla trivs o känner sig välkomna. Jag skulle själv undrat va det var för folk som hängde på forumet om min cykel blivit uppkastad på en failblog som första respons.
De facto är det ju sköna människor här o jag ser gärna att fler gör oss sällskap.
Oj, hade inte velat diskutera politik med dig som verkar kunna göra ett slott av ett skjul.

Min poäng är bara att inte ta allt på internet så hårt, livet är nog hårt som det är.
Lägger man upp sin cykel så får man ju faktiskt vara beredd på både ris och ros, vad är annars poängen?

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Nhim » 23 May 2011 16:29

troutbum wrote:
Nhim wrote:
troutbum wrote:
Nhim wrote:[bla,bla]Hade en poäng[/bla,bla]
Delikata hamburgare[/img]
Högt till tak min vän, högt till tak.
Uttrycka åsikter fritt o peka finger åt nya... same shit in troutbumland.
Sätts gnabbande o analt fixerande vid detaljer in i ett sammanhang.., då är jag den första att välkomna det.
Oneliners däremot utan kontext (failbloginlägget) däremot.. (hamburgare i all ära).
Sen är jag ju en sånn där tjurig jävel som gärna ser att alla trivs o känner sig välkomna. Jag skulle själv undrat va det var för folk som hängde på forumet om min cykel blivit uppkastad på en failblog som första respons.
De facto är det ju sköna människor här o jag ser gärna att fler gör oss sällskap.
Oj, hade inte velat diskutera politik med dig som verkar kunna göra ett slott av ett skjul.

Min poäng är bara att inte ta allt på internet så hårt, livet är nog hårt som det är.
Lägger man upp sin cykel så får man ju faktiskt vara beredd på både ris och ros, vad är annars poängen?
Men vilken respons väntade du dig efter "..." och en oneliner? :)
Nä, jag har nog bara (kanske ganska mycket) vaknat upp på fel sida idag och vill slå ett slag för den fattige (newgears) mot etablissemanget (oldgears) ;) Tydligen förvandlas man snabbt till en torr slippskorrigerare! Min poäng är att vi inte behöver göra FG-delen av internet så främlingsfientlig. Livet är nog hårt som det är (som sagt). Jag har aldrig påstått att vi ska linda in saker i rosa bomull. Det där med att dra saker för långt o överreagera verkar vara poppis (ironiskt självinkluderande såklart).

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ana » 23 May 2011 16:34

...analt fixerande...
Actual laughter was produced. :mrgreen:

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonatan F » 23 May 2011 16:44

Nhim wrote:
Jonatan F wrote:Varför inte lägga av med all form av humor när vi ändå är igång? Humor fyller ju varken en funktion eller någons självkänsla?

Blir lite trött i kanten av det här! Finns det verkligen inget värra att engagera sig i än att Arvid har en liten grej för sig med sina ventiler. Det är ju bara ett helt harmlöst internskämt - kolla lite historik så ser du. Arvid håller alltid på med sina ventiler - det är hans grej - och det blir lite mysigt och ganska lustigt i längden. Som någon sa ovan, det är ju ingen allvarligt menad diss. Det är ju bara Arvid som orkar hålla koll på sånt!

Men du kanske brukar dra åt folks slipsar, knyta förbipasserandes skosnören och rätta medpassagerare på spårvagnen när de inte interpunkterar korrekt i sina sms eller?
(för att inte tala om hur många värre problem det finns att engagera sig mot
Jag gillar dina valve-fail-inlägg Arvid!
Oj, du kan verkligen det här med att dra dina argument för långt Jonatan! Jag blir trött på riktigt av att du blir kanttrött. Jag har hängt på forumet i två år, är inne några gånger om dan och jag hade missat ventilfails helt. För att inte tala om det lustiga, mysiga och härliga i att påpeka detta för icke invigna. Klart det kan vara kul; men så som det skrevs ovan var det bara drygt. I mitt universum då. I ditt fixedgear.se -universum så kanske det är en annan sak? Det tål kanske nämnas eftersom just denna skillnad verkar gå dig förbi.

Sen att ta min åsikt att vi kan hålla internskämten till de invigda... och extrapolera till skosnören, slipsar, spårvagnar och sms -> skärp dig.
1: självklart är det två olika universum, jag tycker att många är bortklemade (allra mest jag själv) (kunde dra en paralell om min kompis syster som jobbar aupair hos en familj som inte låter sina barn se på Disneys tecknade barnfilmer för de är för våldsmma men det hör egentligen inte hit - även om det är för intressant för att inte nämnas). Jag förutsätter (dumt nog) att alla är med på att jag bara pratar utifrån mitt universum... Jag förmedlade mitt, du ditt, och för att göra läsningen lite roligare (...än understreckarna i svd) skruvade jag till det - no offence! Verkligen inte! :)

2: För att göra dig (och ronny månne?) lite piggare i kanten:

;)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fredde » 23 May 2011 16:57

Ha ha ha...

Om jag går till korvkiosken och köper en hamburgare och får en där kocken lagt bröna på fel håll - visst den smakar och luktar som den ska - men kocken kommer nog inte vinna något "SM i korvkiosk"!

/Fredde

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by olebole » 23 May 2011 17:00

Fredde wrote:Ha ha ha...

Om jag går till korvkiosken och köper en hamburgare och får en där kocken lagt bröna på fel håll - visst den smakar och luktar som den ska - men kocken kommer nog inte vinna något "SM i korvkiosk"!

/Fredde
Men du ska ändå gulla med honom för att han försökte :)

User avatar
Nhim
Posts: 61
Joined: 15 May 2009 19:16
Location: Malmö
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Nhim » 23 May 2011 17:04

Jonatan F wrote: 1: självklart är det två olika universum, jag tycker att många är bortklemade (allra mest jag själv) (kunde dra en paralell om min kompis syster som jobbar aupair hos en familj som inte låter sina barn se på Disneys tecknade barnfilmer för de är för våldsmma men det hör egentligen inte hit - även om det är för intressant för att inte nämnas). Jag förutsätter (dumt nog) att alla är med på att jag bara pratar utifrån mitt universum... Jag förmedlade mitt, du ditt, och för att göra läsningen lite roligare (...än understreckarna i svd) skruvade jag till det - no offence! Verkligen inte! :)

2: För att göra dig (och ronny månne?) lite piggare i kanten:

;)
1. Helt sant, det är väldigt underligt och bör nämnas :)
2. Brukar inte kolla på eurovision, men denna är bra! :)
3. Bifogar en fin film:


All kärlek!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fredde » 23 May 2011 17:16

olebole wrote:
Fredde wrote:Ha ha ha...

Om jag går till korvkiosken och köper en hamburgare och får en där kocken lagt bröna på fel håll - visst den smakar och luktar som den ska - men kocken kommer nog inte vinna något "SM i korvkiosk"!

/Fredde
Men du ska ändå gulla med honom för att han försökte :)
...med "skalet" neråt så sugs ju inte dressingen upp i brödet på rätt sätt!

/Fredde

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by snarkus » 23 May 2011 17:19

Fredde wrote:
olebole wrote:
Fredde wrote:Ha ha ha...

Om jag går till korvkiosken och köper en hamburgare och får en där kocken lagt bröna på fel håll - visst den smakar och luktar som den ska - men kocken kommer nog inte vinna något "SM i korvkiosk"!

/Fredde
Men du ska ändå gulla med honom för att han försökte :)
...med "skalet" neråt så sugs ju inte dressingen upp i brödet på rätt sätt!

/Fredde
Det beror ju på var han lagt dressingen...
Anyhow, är det någon som har en cykel att visa eller? :roll:

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fredde » 23 May 2011 17:24

snarkus wrote: Det beror ju på var han lagt dressingen...
Anyhow, är det någon som har en cykel att visa eller? :roll:
Sant, dressen ska ju ligga under, osten över.

Image

Korvkioskcykeln

/Fredde

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Carl » 23 May 2011 17:27

Fredde wrote:
olebole wrote:
Fredde wrote:Ha ha ha...

Om jag går till korvkiosken och köper en hamburgare och får en där kocken lagt bröna på fel håll - visst den smakar och luktar som den ska - men kocken kommer nog inte vinna något "SM i korvkiosk"!

/Fredde
Men du ska ändå gulla med honom för att han försökte :)
...med "skalet" neråt så sugs ju inte dressingen upp i brödet på rätt sätt!

/Fredde
Men det är väl ändå köttsaften som man vill ska sugas upp i brödet?
http://cramby.cafe.se/det-korrekta-satt ... n-burgare/

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fredde » 23 May 2011 17:31

Carl wrote: Men det är väl ändå köttsaften som man vill ska sugas upp i brödet?
Helvete, jag har ätit felbyggda burgare hela mitt liv! Man borde ju starta en blogg om "burger-fail" :D

Satan vad hungrig jag blivit av allt burgarsnack, lika bra att dra ner till grillen.

/Fredde

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Livsfarlig Ledning » 23 May 2011 17:35

Image

Korvkioskcykeln

/Fredde[/quote]

Shiet! Men ska du inte ha ett par riktiga trackhjul på den *host* köp mina American Classic *host*?

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Hommus » 23 May 2011 18:24

Fredde: Riktigt pinsamt med ventilerna på den där plastgrisen, Arvid: Posta på Failblogen. Övriga upprörda ungdommar: Relax, detta är roligt, inte döden, sluta lyssna på Anna Ternheim, ni deppar ihop.

Post Reply