VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by klasolsson » 04 Nov 2013 08:35

Viggen wrote:Fem bra.
Minst.

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Bompet » 04 Nov 2013 09:02

klasolsson wrote:
Viggen wrote:Fem bra.
Minst.
Instämmer. Nu är det bara att skaffa Jan Raas ben...
Image
BTW. Jag skulle, likt Jan, linda hela vägen. You can't argue with the champ
Image

User avatar
El rey
Posts: 56
Joined: 17 Oct 2013 18:39

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by El rey » 04 Nov 2013 11:02

Fed Raleigh!

ewssonaht
Posts: 16
Joined: 23 Jul 2013 12:48
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ewssonaht » 04 Nov 2013 12:48

Image

Min Genesis Day One Alfine 8
Last edited by ewssonaht on 15 Nov 2013 00:49, edited 1 time in total.

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by bankiren » 04 Nov 2013 16:04

så jävla bra raleigh tommie!
@fistasthlm

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Sönke » 13 Nov 2013 20:43

Välkommen till familjen.

Image
Image

User avatar
j galland
Posts: 433
Joined: 05 Jan 2008 18:41
Location: Årsta Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by j galland » 13 Nov 2013 20:51

HELVETE vad grymt! deus ?
Last edited by j galland on 13 Nov 2013 20:55, edited 1 time in total.

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ivo » 13 Nov 2013 20:53

wow!
SOLAFIX

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fixen » 13 Nov 2013 20:57

Direkt in i hhsb-trådarna runt om på nätet.

Sick shit!

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by grangeyard » 14 Nov 2013 20:26

Image

Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 14 Nov 2013 21:40

Sönke wrote:Välkommen till familjen.

Image
Image
Vad är det för ramstorlek på den och vet du ålder? Väldigt grym ram.
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 14 Nov 2013 21:48

Min Giro har inte varit i denna tråden så här kommer den. lvg byggd för långa pass.
Har även en 58° nitto stam och nitto stolpe samt riser. Kommer skaffa en till NJS ram fast med mer prålig lack. Väldigt bra geo för lvg cykling.
Image
Мясо это убийство

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Sönke » 14 Nov 2013 22:05

Ronny wrote:
Sönke wrote:Välkommen till familjen.

Image
Image
Vad är det för ramstorlek på den och vet du ålder? Väldigt grym ram.
Det är deras M 57cm ctt. Ålder vet jag inget om.

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Fixen » 20 Nov 2013 12:40

Fixen wrote:
Karateklubben wrote:
Upp med skott på den så vi kan jämföra! 8)
Image

Image
Edit* La upp rätt cykel att jämföra med. :wink:

Kan någon av er som kan finska översätta bildtexten nedan?

Image

Jag får detta vid translate.
The lightest frame piping has the track record in trials intended to record series with a weight of only 1610 gr

The vast majority of the actual racing bicycle referred to in the series varies 2000gr on both sides.
Så innebär det att det var time trials som hade lättast rör och de övriga låg på 2000?

Min hoj väger 100 gram än den blåa på katalogbilden.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 20 Nov 2013 23:13

Fixen wrote:
Fixen wrote:
Karateklubben wrote:
Upp med skott på den så vi kan jämföra! 8)
Image

Image
Edit* La upp rätt cykel att jämföra med. :wink:

Kan någon av er som kan finska översätta bildtexten nedan?

Image

Jag får detta vid translate.
The lightest frame piping has the track record in trials intended to record series with a weight of only 1610 gr

The vast majority of the actual racing bicycle referred to in the series varies 2000gr on both sides.
Så innebär det att det var time trials som hade lättast rör och de övriga låg på 2000?

Min hoj väger 100 gram än den blåa på katalogbilden.
Temporamar om du på bana eller lvg byggdes ofta i lätta rör medan sprintramar fick tyngre/grövre rör. Som alltid finns det variationer på dessa teman.
Мясо это убийство

rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by rich » 27 Nov 2013 12:31


rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by rich » 28 Nov 2013 19:55

Image
IMG_3822-1 by bikes4fun12, on Flickr

Image
IMG_3825-1 by bikes4fun12, on Flickr

Image
IMG_3829 by bikes4fun12, on Flickr

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

VISA DIN CYKEL !

Post by matsa » 28 Nov 2013 20:08

Fina. Men du måste ha en extremt hög kadens på den blåa med tanke på utväxlingen, eller?

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Re: VISA DIN CYKEL !

Post by abacaxi » 28 Nov 2013 20:12

matsa wrote:Fina. Men du måste ha en extremt hög kadens på den blåa med tanke på utväxlingen, eller?
Eller låg hastighet? :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

rich
Posts: 531
Joined: 10 Mar 2011 15:01
Location: Göteborg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by rich » 28 Nov 2013 20:44

Ja det stämmer, 34/15! En annan vev med större klinga är på väg....

Post Reply