Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
gerry
- Posts: 212
- Joined: 27 May 2008 10:47
Post
by gerry » 23 Aug 2008 13:05
Indurain wrote:Gitane track anno 1980
Jävlar vad het! Ett helsvart bakhjul hade den varit perfekt i mina ögon
-
M
- Posts: 809
- Joined: 14 Jul 2008 19:56
- Location: Bandhagen / Sthlm
Post
by M » 23 Aug 2008 15:39
kom på att jag inte postat den italienska faran i den här tråden
-
vader
- Posts: 87
- Joined: 08 Jan 2008 09:26
- Location: Sthlm
Post
by vader » 26 Aug 2008 21:04
Yess! Äntligen kom schlager-rajden upp! Fast vid det här laget har väl alla sett den på stan?
Edit: ..eeeeh, host, host, just de, alla bor junte här, nä... Vem har sagt att vi ståkholmare är dryga?
-
andy
- Posts: 351
- Joined: 08 Nov 2007 20:09
- Location: Stockholm
-
Contact:
Post
by andy » 27 Aug 2008 10:36
Sprint är det nya fixed
-
solomon
- Posts: 665
- Joined: 06 Nov 2007 21:54
- Location: stockholm
Post
by solomon » 27 Aug 2008 16:06
Sadelvinkel är det nya sprint
-
Gustav
- Posts: 2171
- Joined: 07 Dec 2007 16:58
- Location: Stockholm
Post
by Gustav » 27 Aug 2008 18:38
Speedman: snyggt transparent dischjul!
-
radiodept
- Posts: 668
- Joined: 23 Jul 2008 20:50
- Location: Eskilstuna
Post
by radiodept » 27 Aug 2008 20:48
------
Last edited by
radiodept on 05 Sep 2008 16:01, edited 2 times in total.
-
sancho
- Posts: 378
- Joined: 27 May 2008 00:43
- Location: Umeå
Post
by sancho » 28 Aug 2008 17:01
Min cykel vart klar idag, det är en Bianchi från tidigt åttiotal som har fått smaka dremel och mycket sandpapper. Allt blev inte som jag tänkte men är nöjd med slutresultatet den går väldigt fort trots den låga utväxlingen.
-
bo_martin
- Posts: 436
- Joined: 08 Apr 2008 10:24
- Location: Bodafors
Post
by bo_martin » 28 Aug 2008 18:32
sancho wrote:
Min cykel vart klar idag, det är en Bianchi från tidigt åttiotal som har fått smaka dremel och mycket sandpapper. Allt blev inte som jag tänkte men är nöjd med slutresultatet den går väldigt fort trots den låga utväxlingen.
your chainring bolts are on backwards.
-
bo_martin
- Posts: 436
- Joined: 08 Apr 2008 10:24
- Location: Bodafors
Post
by bo_martin » 28 Aug 2008 18:33
bo_martin wrote:sancho wrote:
Min cykel vart klar idag, det är en Bianchi från tidigt åttiotal som har fått smaka dremel och mycket sandpapper. Allt blev inte som jag tänkte men är nöjd med slutresultatet den går väldigt fort trots den låga utväxlingen.
your chainring bolts are on backwards.
and your toe straps are upside down.
-
sancho
- Posts: 378
- Joined: 27 May 2008 00:43
- Location: Umeå
Post
by sancho » 28 Aug 2008 18:54
Jag vet den är monterad på insidan också så de blir rak kedjelinje.
-
zacster
- Posts: 22
- Joined: 08 May 2008 19:48
- Location: Kransen
-
Contact:
Post
by zacster » 29 Aug 2008 06:56
sancho wrote:Jag vet den är monterad på insidan också så de blir rak kedjelinje.
Inte det, dina bultar sitter bakochfram
-
sancho
- Posts: 378
- Joined: 27 May 2008 00:43
- Location: Umeå
Post
by sancho » 29 Aug 2008 08:37
Okej, jag är oskyldig dock, vart problem med vevlagret så de fick sättas dit av en riktig mekaniker (fick erkänna mina begränsningar.) varför han vänt bultarna vet jag inte.
Ska vända tillbaka dem då jag har tid.
-
Håkan
- Posts: 1743
- Joined: 20 Feb 2008 14:00
- Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg
Post
by Håkan » 29 Aug 2008 09:59
sancho wrote:Okej, jag är oskyldig dock, vart problem med vevlagret så de fick sättas dit av en riktig mekaniker (fick erkänna mina begränsningar.) varför han vänt bultarna vet jag inte.
Ska vända tillbaka dem då jag har tid.
Har din framklinga stöd av vevpartiet eller hänger det bara i bultarna?
Om det inte har något stöd skulle jag rekommendera att sätta klingan på utsidan för att inte äventyra vevarmen, som enligt de cykelmekar jag pratat med, kan få någon slags konstig spänning i sig och så belastar du bultarna onödigt mycket.
Detta är bara vad jag har hört. Har själv kört med klingan på "fel" sida av ett pistavevparti utan några som helst problem.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
-
hejdå
Post
by hejdå » 02 Sep 2008 21:39
Ronny wrote:Har ju ingen fixie än med det är på G så medan slänger jag upp min fortåkarcykel Benotto crono från 88. Fungerar även bra som café racer
*två bilder på en och samma otroligt vackra cykel*
Ronny, du är ett smakfullt svar på Sheldon Brown! Du har inte bara en ocean av kunskap innan för dina tinningar utan även en helluva cykel där!
-
Gustav
- Posts: 2171
- Joined: 07 Dec 2007 16:58
- Location: Stockholm
Post
by Gustav » 02 Sep 2008 22:50
Ronny:
Den där är ju helt sjuk - C Delta, big-pack-flaska, kvadruppla kedjestag och aero-ass!
-
solomon
- Posts: 665
- Joined: 06 Nov 2007 21:54
- Location: stockholm
Post
by solomon » 02 Sep 2008 22:57
Har ju ingen fixie än med det är på G så medan slänger jag upp min fortåkarcykel Benotto crono från 88.
Såga bort lite vajerfästen och svetsa på trackdropouts på bakgaffeln så blir ju det där en jättefin fixie.
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 03 Sep 2008 14:39
SimonBusk wrote:Ronny, du är ett smakfullt svar på Sheldon Brown! Du har inte bara en ocean av kunskap innan för dina tinningar utan även en helluva cykel där!
Känner mig lite tagen för någon Mr Brown är jag inte utan blott väldigt fixerad vid äldre tempo,velodrom hojar och köregenskaper samt ergonomi
Gustav wrote:Den där är ju helt sjuk - C Delta, big-pack-flaska, kvadruppla kedjestag och aero-ass!
Jo den är väldigt udda men fan vad den går trots sina dryga 10kg! Nuförtiden är alla racerputtar komplett galna i vikter på sina hojar men en tempohoj är vikten inte så viktigt. Aero-ass är kanon att ha men vete fan om den är så aero men den ger ett väldigt bra stöd och då framförallt när det går uppför och man får kraft ner i pedalerna. Den vart ju förbjuden pga. det!
solomon wrote:Såga bort lite vajerfästen och svetsa på trackdropouts på bakgaffeln så blir ju det där en jättefin fixie.
Men det är ju det har tänkt mig göra