VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by BamCe » 09 Dec 2010 12:12

ana wrote:Tyckte det här var lite kul... Om man nu håller på med "art" av någon sort, borde man inte kunna hitta på en egen logga då? :roll:

Anamorphs logga:
Loggor
Sorry för kraftig OT...
Du är inte den första som påpekat likheten men det är faktiskt inte en kopia utan en parralel utvekling för min chef är helt rudis på datorer.
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

User avatar
Slangen
Posts: 346
Joined: 31 May 2009 08:09
Location: ENSKEDE
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Slangen » 11 Dec 2010 12:58

Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Image
Image
Image

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by BamCe » 11 Dec 2010 13:05

Slangen wrote:
Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Bilder på snygg cykel
Annars klä om sadeln med brun manchester och bruna manchester lindor :wink:
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

413
Posts: 268
Joined: 01 Aug 2009 19:26
Location: Göteborg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by 413 » 11 Dec 2010 19:15

Fantastiskt bra Slangen trots att framhjulet ser felvänt ut :wink:

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonatan F » 11 Dec 2010 19:37

Mycket stiligt slangen!

Ps: Se till att slita ner lindan lite så den blir lika vackert patinerad som resten av cykeln ;)
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 12 Dec 2010 09:55

Slangen wrote:
Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Bra bygge men jag skulle ändra par saker:
Styrstammen är tok för kort. Bör ligga mot 100mm för att harmonisera sen en logisk längd till ramstorleken och din storlek. Sen ska styret kapas men jag skulle slänga på ett 3ttt 151.51 Moser styre som ger lite mer banvibbar än Cinelli. Sist byta ut bakdisken mot ett Ghibli eller en brun kevlar disk från CCCP tiden. Annars är den helt ok!
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 12 Dec 2010 09:56

BamCe wrote:
Slangen wrote:
Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Bilder på snygg cykel
Annars klä om sadeln med brun manchester och bruna manchester lindor :wink:
Jag har par knall orange manchesterbrallor liggande.
Мясо это убийство

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by snarkus » 12 Dec 2010 15:08

Image
Stor bild

Vinterhojen. Notera detaljer som erigerad styrtapp och traven buntband som sitter fastbuntade på baksidan av sadelröret om något skulle lossna. I flaskan är det lite lite vatten med mycket is runtom.

Edit: Ja Arvid, bakhjulet är felbyggt :roll:

User avatar
Slangen
Posts: 346
Joined: 31 May 2009 08:09
Location: ENSKEDE
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Slangen » 12 Dec 2010 19:35

Ronny wrote:
Slangen wrote:
Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Bra bygge men jag skulle ändra par saker:
Styrstammen är tok för kort. Bör ligga mot 100mm för att harmonisera sen en logisk längd till ramstorleken och din storlek. Sen ska styret kapas men jag skulle slänga på ett 3ttt 151.51 Moser styre som ger lite mer banvibbar än Cinelli. Sist byta ut bakdisken mot ett Ghibli eller en brun kevlar disk från CCCP tiden. Annars är den helt ok!
He he, tack antar jag, fick godkänt på sadeln iaf va?

Nähh men jag provade med ett Cinelli tempo och en längre stam, 80mm men det känndes inte bra. Lite förvånad över geometrin faktiskt, sadelröret e 60cm CtC men den känns större. Jag håller med, det ser inte så bra ut men det vart väldigt skönt med L.A och kort stam. Skall prova att vända på en vanlig bock också, kanske funkar och ser bättre ut. Apropå fuldisken så är jag egentligen sugen på ett Shamal bak också men har du en CCCP-disk över kanske vi kan deala lite...

Tack

PS det finns en ram till...

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by atomlab » 12 Dec 2010 20:17

Konstigt att ingen klagat på snabbkopplingens alla fel! ;-)

Jag skit it och tycker den är grym. Är stammen bra för dig så är den bäst för cykeln. Inget att orda om. Sedan fördelarna med en kort stam med ditt styre gör det hela bara bra.
Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 13 Dec 2010 10:00

Slangen wrote:
Ronny wrote:
Slangen wrote:
Ronny wrote: Slangen ska jag byta till svart sadel och brun linda kanske? Du kunde ju slänga upp par foton på din Tommasini vore kul att se den komplett.
Bra bygge men jag skulle ändra par saker:
Styrstammen är tok för kort. Bör ligga mot 100mm för att harmonisera sen en logisk längd till ramstorleken och din storlek. Sen ska styret kapas men jag skulle slänga på ett 3ttt 151.51 Moser styre som ger lite mer banvibbar än Cinelli. Sist byta ut bakdisken mot ett Ghibli eller en brun kevlar disk från CCCP tiden. Annars är den helt ok!
He he, tack antar jag, fick godkänt på sadeln iaf va?

Nähh men jag provade med ett Cinelli tempo och en längre stam, 80mm men det känndes inte bra. Lite förvånad över geometrin faktiskt, sadelröret e 60cm CtC men den känns större. Jag håller med, det ser inte så bra ut men det vart väldigt skönt med L.A och kort stam. Skall prova att vända på en vanlig bock också, kanske funkar och ser bättre ut. Apropå fuldisken så är jag egentligen sugen på ett Shamal bak också men har du en CCCP-disk över kanske vi kan deala lite...

Tack

PS det finns en ram till...
Jo sadeln är ok och du vet att jag gillar patina. Att slänga på nya fräscha saker på en sliten ram känns inte bra. Faktiskt så tillverkas dessa bruna kevlar diskar fortfarande och de är inte dyra. Hoppas ha hemma 700C bakdisk som framdisk relativt snart. Min fästmö får styra upp affärerna med sina landsmän.
Den där andra Tommasini skulle bli fin med dubbla diskar....
Мясо это убийство

Jocke HBG
Posts: 67
Joined: 23 Mar 2010 16:08
Location: HBG->Malmö->Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jocke HBG » 21 Dec 2010 21:51

Dags att visa sig nu, har varit och smygit här tillräckligt länge nu.

Här är hem - stationen-pendlaren som fått stå still de senaste veckorna då det är fullt av kallt, halt mjöl på gatorna i malmö...

Image

Image

...många kedjor slaktades för att få en ok kedjespänning

Det är ju svårt att sluta vid en cykel, gazellen blev klar ganska exakt till den första snön. Har endast provkört ett par minuter, men jag tror det är en guldhoj...

Image

Image

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by jalle » 21 Dec 2010 22:53

Ser härligt ut!

User avatar
mojhoj
Posts: 303
Joined: 28 Nov 2008 22:51
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by mojhoj » 22 Dec 2010 10:14

Jocke HBG wrote:...många kedjor slaktades för att få en ok kedjespänning
ser ut perfekt ju! att starta med.. inom par veckor börjar jag fila 2mm av dropoutsen eller axeln. QR axeln filas enklare och ger 4mm glapp att spänna kedjan.
π = 44/14

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 29 Dec 2010 15:10

Takhion Super Sport 1987. Blott Cinelli M71 pedalerna ska på när dem väl har anlänt.
Image
Image
Image
Мясо это убийство

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by TJ Mackey » 29 Dec 2010 15:50

Ronny wrote:Takhion Super Sport 1987. Blott Cinelli M71 pedalerna ska på när dem väl har anlänt.
Superfin, verkligen. M71 lär ju sitta finfint på. Kommer den testas i falukörven?

User avatar
antone
Posts: 364
Joined: 17 Sep 2008 19:53
Location: Umeå

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by antone » 29 Dec 2010 20:17

Lika bra att stänga ner tråden, bättre än så där blir det inte! Tummen upp Ronny!

chrobin

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by chrobin » 29 Dec 2010 21:52

Snygg Ronny!! Men vart har du gömt ventilhålen? Sen undrar jag om hjulen. Är dom helt ihåliga eller har dom en kärna? Vad väger dom?

/ ChRobin

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by boon » 29 Dec 2010 22:39

Det är ju ryska trä hjul för bövelen!
Behövs inga däck, wood on wood ;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Ronny » 30 Dec 2010 21:22

Tack pojkar!
TJ Mackey wrote:
Ronny wrote:Takhion Super Sport 1987. Blott Cinelli M71 pedalerna ska på när dem väl har anlänt.
Superfin, verkligen. M71 lär ju sitta finfint på. Kommer den testas i falukörven?
Självklart ska den köras i falukörven. Modellen i sig var byggd för 1km men ramlar nog inte isär på längre distanser.

chrobin wrote:Snygg Ronny!! Men vart har du gömt ventilhålen? Sen undrar jag om hjulen. Är dom helt ihåliga eller har dom en kärna? Vad väger dom?

/ ChRobin
Ventilhålen sitter på vänstersidan och de är väldigt små vilka jag har dolt bakom kedjestagen och gaffeln vid fotograferingen. Annars ska de tejpas över med brun tejp. Diskarna är i kevlar och är då ihåliga. Vägde en bakdisk i fjol men minns inte dess exakta vikt mer än det var ungefär som ett Ghibli. Ska väga samtliga fyra diskar jag har när jag ska byta däcken snart.

Edit:För böveln glömde ju denna som kom idag.
Image
Image
Image
Мясо это убийство

Post Reply