VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by jon » 05 Sep 2009 09:51

Deus wrote: Det är ju bara en cykel, precis som vilken som helst.
Jo tjena...

Jag kanske tog i lite tidigare.
Dock verkar du ha gudomliga hustling skills...
I Dalarnas djupa skogar..

neat
Posts: 52
Joined: 31 Aug 2008 16:28

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by neat » 05 Sep 2009 16:24

Två conversionsbyggen klara igår + min gammla aluhoj.
Image
Image
Image

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by 48/16 magnus » 06 Sep 2009 09:37

[quote="Andye"
Image
[/quote]

Det är alltså den där hojen man ska försöka jaga ifatt på crosscupen :wink:
Fin! gaffeln är extra fin.

/M

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ArvidSvensson » 06 Sep 2009 10:03

Andye wrote:diamantkross
Jag har varit helt ointresserad av crossar tills nu. Nästa projekt blir helt klart en cross. Tack för inspirationen Andye!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by pjocke » 06 Sep 2009 10:30

ArvidSvensson wrote:Jag har varit helt ointresserad av crossar tills nu. Nästa projekt blir helt klart en cross. Tack för inspirationen Andye!
Jag köpte en växlad cross för någon månad sedan. Det är en briljant idé, och jag kommer givetvis att behöva en fastnavscross också. Utbudet av halvbilliga stålcrossramar med trackends eller vertikala dropouts är dock sådär, tyvärr...

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ArvidSvensson » 06 Sep 2009 10:57

pjocke wrote:
ArvidSvensson wrote:Jag har varit helt ointresserad av crossar tills nu. Nästa projekt blir helt klart en cross. Tack för inspirationen Andye!
Jag köpte en växlad cross för någon månad sedan. Det är en briljant idé, och jag kommer givetvis att behöva en fastnavscross också. Utbudet av halvbilliga stålcrossramar med trackends eller vertikala dropouts är dock sådär, tyvärr...
Fixed cross för min del.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Andye » 06 Sep 2009 11:09

ArvidSvensson wrote:
Andye wrote:diamantkross
Jag har varit helt ointresserad av crossar tills nu. Nästa projekt blir helt klart en cross. Tack för inspirationen Andye!
Såklart du ska ha dig en fixerad cross Arvid. :D
Så du kan vara med på onsdagscrossen!
--------->>><<<<--------------

Kristoffer
Posts: 5
Joined: 05 Aug 2009 08:57
Location: Lidköping

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kristoffer » 06 Sep 2009 13:51

Störd körgläde i däcken! verkar dock gå åt som smör..

Image

Image

Image

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Panos » 06 Sep 2009 14:57

Åhhhh :shock: ....Coooola däck :wink:
Grymt nice bike också, clean och bad :twisted:
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

pj
Posts: 36
Joined: 07 Dec 2008 17:29

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by pj » 07 Sep 2009 15:44

Image

FTF&M

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by FTF&M » 07 Sep 2009 16:12

pj

:D

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonas.F » 07 Sep 2009 17:39

pj wrote:HELLA merckx
Ja du, perkele va snabb den ser ut!
We are 138

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kneecap » 07 Sep 2009 23:14

Fujin:

Image

Ska snart sättas på växlar och dischjul.. Samt lackas om igen..

Treken:

Image

Väntar på skinnlinda från Brooks och andra lite snyggare bromshandtag..

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Teodor » 08 Sep 2009 00:14

pj wrote:godefroot merckx
Vilken korsbefruktning! Med två hjältenamn måste den ju vara dubbelt snabb!

pj
Posts: 36
Joined: 07 Dec 2008 17:29

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by pj » 08 Sep 2009 02:59

Teodor wrote:
pj wrote:godefroot merckx
Vilken korsbefruktning! Med två hjältenamn måste den ju vara dubbelt snabb!
haha, precis. En riktig EPO-ram

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ArvidSvensson » 08 Sep 2009 07:07

Kneecap wrote: ...
Treken:
[img]remdrift[/img]

Väntar på skinnlinda från Brooks och andra lite snyggare bromshandtag..
Första intrycket med remdrift? Är det det nya svarta?

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Panos » 08 Sep 2009 07:59

Kneecap wrote:Fujin:

Image

Ska snart sättas på växlar och dischjul.. Samt lackas om igen..

Treken:

Image

Väntar på skinnlinda från Brooks och andra lite snyggare bromshandtag..

Coola bikes :twisted:
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kneecap » 08 Sep 2009 09:08

ArvidSvensson wrote:Första intrycket med remdrift? Är det det nya svarta?
Jag är såld som attan.. Det enda negativa jag kommit på hitintills är att det tyvärr inre räcker med drev när man vill ändra utväxling..
Du får prova i helgen..

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Busken » 08 Sep 2009 16:49

Kneecap wrote:
ArvidSvensson wrote:Första intrycket med remdrift? Är det det nya svarta?
Jag är såld som attan.. Det enda negativa jag kommit på hitintills är att det tyvärr inre räcker med drev när man vill ändra utväxling..
Du får prova i helgen..
Jag har hört att det ska vara svårt att få till en bra utväxling på dom, att det inte fungerar med mindre än 52 fram och 16 bak efter som... ja alltså cykelmeksnubben som sa det till mig var minst lika full och hög som jag när vi pratade om det så jag minns inte riktigt... men det har jag hört i alla fall. Stämmer det? Det finns väldigt många av dom på gatan här i cph i alla fall...

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kneecap » 08 Sep 2009 20:52

Busken wrote:Jag har hört att det ska vara svårt att få till en bra utväxling på dom, att det inte fungerar med mindre än 52 fram och 16 bak efter som... ja alltså cykelmeksnubben som sa det till mig var minst lika full och hög som jag när vi pratade om det så jag minns inte riktigt... men det har jag hört i alla fall. Stämmer det? Det finns väldigt många av dom på gatan här i cph i alla fall...
Kan mycket väl tänka mig att det stämmer.. Remmen kan inte gå likat tight runt ett drev som en kedja.. Men det är ju inte så klurigt att lösa med större klinga fram.. 52klingan är stor som en normal 46 typ..

Post Reply