VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 27 Dec 2008 00:50

styrlindan finns på ebay också och är grymt oskön att cykla med då den inte har något grepp alls.

http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=

Själv skulle jag satsat på en fikzik-linda, finns de som glänser lite :)

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 27 Dec 2008 00:58

pelado wrote:Googlade lite och Sheldon tyckte att eltejp med smör är det som gäller
hahaha....fy fan va bra...do it!!
jag kör med ocool deda-linda som är fett tjock och ser ut som bajs, men jag älskar det!!!..iofs så kör jag med fucking riser-styre nu...med bmx-grepp...fult som fan, men skönt...hahaha

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 27 Dec 2008 03:33

johndoe wrote:hahaha....fy fan va bra...do it!!
jag kör med ocool deda-linda som är fett tjock och ser ut som bajs, men jag älskar det!!!..iofs så kör jag med fucking riser-styre nu...med bmx-grepp...fult som fan, men skönt...hahaha
Ännu en gång, Johndoe: Skit i vad alla andra týcker.

Gillar du en Deda-linda, risers och BMX-grepp. Kör då med det. Vad fan spelar det för roll vad någon annan tycker? DU ska gilla cykeln du cyklar på. Inte Ronny, Solomon, Busken, Indurain, Jon, Sönke, Olebole, Snarkus eller någon annan. Personligen skiter jag fullständigt i om du cyklar på en cykel gjord av granbarr, den fetaste aluminiumen eller någon exklusiv bambu från Kinas grönaste skogar. Så länge du trivs, får stånd av att cykla på cykeln din och njuter av blickarna du får när du cyklar förbi någon cykelnörd, då är jag glad.

Varför cyklar jag fixed? Jag cyklar fixed för att det är ROLIGT. jag cyklar fixed för att halva Stockholm tycker att det är ballt när jag står vid ett rödljus och trackstand:ar, för att jag älskar min cykel vare sig jag har bock eller riser. för att jag själv blir kåt och kommer i byxan varje gång jag hör mitt lås gnida sig mot mina sadelstag. för att jag ligger med mig själv varje gång jag hittar någon dålig "fixed"-del på eBay, för att jag får någon sjuk tillfredsställning när jag sitter hemma och tar på mig själv för att jag har lagt vantarna på ett par dåliga MKS-pdealer som egentligen tillverkas i två miljoner exemlpar.

Fan, Johndoe. Skit i vad folk tycker och tänker. Om du gillar din cykel för att den är ball, älska den då. Gillar du din cykel för att den är punk, slicka dina drev:s rena varje kväll. Gillar du din fixed för att det bara är jävligt roligt, njut då när du sitter på din cykel. Skit i varför du gillar att cykla fixed. Folk har så jävla mycket synpunkter om saker och ting. Är du "äkta" eller inte, vad fan spelar det för roll? Jag är inte "äkta" någonstans´, jag cyklar fixed för att jag såg det i NY för några år sedan, sen såg jag några bud i sthlm för två år sedan som cyklade fixed, då ville jag vara som dem. Jag köpte en budväska, sen köpte jag mig en fixed. Det slutade med att jag älskade det. Nu cyklar jag för att det är det jag trivs med, för att det är då jag verkligen lever. Nu skiter jag i om ett bud cyklar förbi mig och skrattar åt mig.

Fan. Varför ska vi bry oss om vad andra tycker? Gör det som känns bra, gör det som vi trivs med.

Bla bla bla bla. Whiskey!

Fred ut/Per.
Cogs 'n Kegs

FTF&M

Post by FTF&M » 27 Dec 2008 13:00

Bubblan 4 president :wink:

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 27 Dec 2008 13:38

jomen jag kör ju på det jag tycker om, mitt inlägg var väl mer ett sätt att säga: "fuck you and you and you, jag kör med det här, fastän det inte "anses" vara si eller så i olika kretsar..."
så jag skiter verkligen om det är mongosvängda-ramar som är på modet, jag gillar det inte och jag kör på min alu-ram och älskar det!
men jag kan hålla med dig om att det är lite analt/nervöst i dessa kretsar, det haru rätt i...sååååå, kör på det ni gillar, jag kommer iaf hälsa på er ute på gatorna oavsett vilka prylar du har och oavsett hur mycket ni ser ner/upp på mig!!

stay disco!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 27 Dec 2008 15:53

Benotto styrlindan är helt ok och greppar bra med handskar. Själv föredrar jag linda som benotto som inte bygger på som ett par korviga strumpor . Har använt mig av en jävla massor av olika lindor genom åren och benottos är en favorit.
David_gbg wrote:styrlindan finns på ebay också och är grymt oskön att cykla med då den inte har något grepp alls.

http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=

Själv skulle jag satsat på en fikzik-linda, finns de som glänser lite :)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 27 Dec 2008 15:58

Jag ska köra över dig och klyva dig på mitten med mina dubbla diskhjul :lol:
johndoe wrote:
pelado wrote:Googlade lite och Sheldon tyckte att eltejp med smör är det som gäller
hahaha....fy fan va bra...do it!!
jag kör med ocool deda-linda som är fett tjock och ser ut som bajs, men jag älskar det!!!..iofs så kör jag med fucking riser-styre nu...med bmx-grepp...fult som fan, men skönt...hahaha

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 28 Dec 2008 22:04

En tråkig sak med benottos lindor är att den röda blir fort rosa i kanterna av solblekning..

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 29 Dec 2008 08:35

Bubblan har rätt syn på saker å ting tycker jag =)
Go Bubblan!
---------------------BIKE ON-----------------------

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Post by bo_martin » 29 Dec 2008 15:16

Image

new bits. bmx saddle , ame bmx grips , red straps , and new wheels.

User avatar
radiodept
Posts: 668
Joined: 23 Jul 2008 20:50
Location: Eskilstuna

Post by radiodept » 29 Dec 2008 18:27

bo_martin wrote:new bits. bmx saddle , ame bmx grips , red straps , and new wheels.
galen cykel, gillar det!!

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 29 Dec 2008 18:48

bo_martin wrote:[img]nice%20piece%20of%20machinery[/img]

new bits. bmx saddle , ame bmx grips , red straps , and new wheels.
Never saw that frontwheel before, care to share some info about it?

bo_martin
Posts: 436
Joined: 08 Apr 2008 10:24
Location: Bodafors

Post by bo_martin » 29 Dec 2008 18:54

pista-primorska wrote:
bo_martin wrote:[img]nice%20piece%20of%20machinery[/img]

new bits. bmx saddle , ame bmx grips , red straps , and new wheels.
Never saw that frontwheel before, care to share some info about it?
its a protos wheel. mtb brand from germany i think? got it from sönke.
getting a all red tubular for the back soon.

hejdå

Post by hejdå » 29 Dec 2008 20:50

Bubblan wrote:
johndoe wrote:hahaha....fy fan va bra...do it!!
jag kör med ocool deda-linda som är fett tjock och ser ut som bajs, men jag älskar det!!!..iofs så kör jag med fucking riser-styre nu...med bmx-grepp...fult som fan, men skönt...hahaha
*årets utläggning*

Bla bla bla bla. Whiskey!

Fred ut/Per.
Du tog orden ur min mun Per, du är en hjälte!

hannah
Posts: 2
Joined: 08 Dec 2008 17:43

Post by hannah » 05 Jan 2009 19:52

Hej jag heter hanna. Det här är min älskling. Han har en äldre älskare på 60 cm. Där för kallar jag honom Bosie. Jag är inte den att döma.
Image

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Post by pistolpete » 05 Jan 2009 22:10

hannah wrote:Hej jag heter hanna. Det här är min älskling. Han har en äldre älskare på 60 cm. Där för kallar jag honom Bosie. Jag är inte den att döma.
fressssh!!

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 05 Jan 2009 23:15

hannah wrote:Hej jag heter hanna. Det här är min älskling. Han har en äldre älskare på 60 cm. Där för kallar jag honom Bosie. Jag är inte den att döma.
Image
Hej Hannah och välkommen till forumet!
Snygg kombo du har satt ihop där!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 06 Jan 2009 00:37

hanna, fint bygge!!

välkommen!!!

är det rickards gamla ram, ??
tycker den liknar den, minus vajerhållarna... men kan mycket väl ha fel.
Image
kul med mer rosa här på forumet,
Image
:wink:

hannah
Posts: 2
Joined: 08 Dec 2008 17:43

Post by hannah » 06 Jan 2009 11:20

Deus wrote:hanna, fint bygge!!

välkommen!!!

är det rickards gamla ram, ??
tycker den liknar den, minus vajerhållarna... men kan mycket väl ha fel.
Image
kul med mer rosa här på forumet, Image
:wink:
Åh, tack tack för välkomnandet!!

Stämmer fint att det är rickards gamla ram! Vad vajerhållare anbelangar så vet jag inte riktigt vad du talar om :)

Fin hoj du oxå! Det är nått visst med tuggummikombon vitt och rosa.

alfkollen
Posts: 11
Joined: 08 Sep 2008 11:28

Post by alfkollen » 07 Jan 2009 21:54

Her er min sykkel. Paké ramme. ++. Holder til i Oslo.

Image

Post Reply