VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Viggen » 05 Mar 2013 12:55

AndreasVH wrote:
Otto wrote: :roll:
Vad hette han på BF som lade upp en ny bild varje gång han lindade om styret eller bytte däck? Typ Guysshoe? Hur som helst är liveforthis Sveriges svar på honom. :)
Det va inte BF, det var tarckbike.com. Att göra en Guysshoe/Guysshoeing är ett vedertaget begrepp numera 8)

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by AndreasVH » 05 Mar 2013 13:41

Viggen wrote:
AndreasVH wrote:
Otto wrote: :roll:
Vad hette han på BF som lade upp en ny bild varje gång han lindade om styret eller bytte däck? Typ Guysshoe? Hur som helst är liveforthis Sveriges svar på honom. :)
Det va inte BF, det var tarckbike.com. Att göra en Guysshoe/Guysshoeing är ett vedertaget begrepp numera 8)
Jorå, han började på BF. Lade upp bild efter bild på sin pendlare med dubbla Aerospoke, skärmar och korg. Har för mig att det var en Kilo.

Hur som helst kanske det är dags att göra en liveforthis med min Spiuk? Jag har ju trots allt bytt styre. 8)
Pflanzgarten stole my virginity

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 14:48

Do it ! :D

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 14:50

Fortfarande ingen som svarat på varför man har en tråd som heter som den gör om man nu inte ska posta bild på just det ja "sin cykel" haha ni är roliga ni :)

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ravelax » 05 Mar 2013 14:50

Otto wrote: Borde den inte ligga i "pågående projekt"? Den har ju kommit upp här typ 5 gånger de senaste månaderna i den här tråden. :roll:
Äsch, trist attityd. Killen gillar sin hoj och vill dela med sig av känslan, det är väl fint?

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 15:01

ravelax wrote:
Otto wrote: Borde den inte ligga i "pågående projekt"? Den har ju kommit upp här typ 5 gånger de senaste månaderna i den här tråden. :roll:
Äsch, trist attityd. Killen gillar sin hoj och vill dela med sig av känslan, det är väl fint?
Det är ju precis så , sen vet jag att det kanske inte är något "fin" bygge eller speciellt

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by ravelax » 05 Mar 2013 15:04

Och det behöver ju verkligen inte vara något fint bygge heller. Jag tycker det är kul att se din hoj utvecklas, den blir snyggare för varje ändring!

Projekttråden är ju för cyklar under uppbyggnad. Cyklar som inte är cyklar ännu.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Otto » 05 Mar 2013 15:10

ravelax wrote:
Otto wrote: Borde den inte ligga i "pågående projekt"? Den har ju kommit upp här typ 5 gånger de senaste månaderna i den här tråden. :roll:
Äsch, trist attityd. Killen gillar sin hoj och vill dela med sig av känslan, det är väl fint?
Vadå trist? Jo, men om man inte är klar med cykeln så skall man väl inte visa upp den, då faller väl den under projekt? Visst, klart han skall visa sin cykel det är inte det jag menar. Det är ju inte en ny cykel för att man byter styrlinda.

Annars kan man ju starta en egen tråd och posta alla sina cyklar jättemycket som J2000E :wink: (Obs ironi, det är ett skämtsamt inlägg. Har inget emot JE.) :wink:

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 15:12

ravelax wrote:Och det behöver ju verkligen inte vara något fint bygge heller. Jag tycker det är kul att se din hoj utvecklas, den blir snyggare för varje ändring!

Projekttråden är ju för cyklar under uppbyggnad. Cyklar som inte är cyklar ännu.
Trevligt att höra kul att någon mer gillar det man gör, det va så jag tänkte med med just projekt tråden är väl mer för under uppbyggnaden av cyklen :)

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 15:16

Otto wrote:
ravelax wrote:
Otto wrote: Borde den inte ligga i "pågående projekt"? Den har ju kommit upp här typ 5 gånger de senaste månaderna i den här tråden. :roll:
Äsch, trist attityd. Killen gillar sin hoj och vill dela med sig av känslan, det är väl fint?
Vadå trist? Jo, men om man inte är klar med cykeln så skall man väl inte visa upp den, då faller väl den under projekt? Visst, klart han skall visa sin cykel det är inte det jag menar. Det är ju inte en ny cykel för att man byter styrlinda.

Annars kan man ju starta en egen tråd och posta alla sina cyklar jättemycket som J2000E :wink: (Obs ironi, det är ett skämtsamt inlägg. Har inget emot JE.) :wink:
Det du skriver stämmer ju inte med det jag gjort , jag har Byttat styre till ett för mig finare styre inte Bytat styrlinda , sen är min cykel helt klart "färdig" eller ja för mig blir aldrig en cykel färdig. :) men den andvänds dagligen och är inte under något projekt

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Otto » 05 Mar 2013 15:41

liveforthis wrote:
Otto wrote:
ravelax wrote:
Otto wrote: Borde den inte ligga i "pågående projekt"? Den har ju kommit upp här typ 5 gånger de senaste månaderna i den här tråden. :roll:
Äsch, trist attityd. Killen gillar sin hoj och vill dela med sig av känslan, det är väl fint?
Vadå trist? Jo, men om man inte är klar med cykeln så skall man väl inte visa upp den, då faller väl den under projekt? Visst, klart han skall visa sin cykel det är inte det jag menar. Det är ju inte en ny cykel för att man byter styrlinda.

Annars kan man ju starta en egen tråd och posta alla sina cyklar jättemycket som J2000E :wink: (Obs ironi, det är ett skämtsamt inlägg. Har inget emot JE.) :wink:
Det du skriver stämmer ju inte med det jag gjort , jag har Byttat styre till ett för mig finare styre inte Bytat styrlinda , sen är min cykel helt klart "färdig" eller ja för mig blir aldrig en cykel färdig. :) men den andvänds dagligen och är inte under något projekt
Asså, vill inte göra en så stor grej av det här. Det är väl inget som säger att du inte få lägga upp bilder på din cykel. Men tråden är väl lite till för att visa sin cykel som är "klar" på det sättet att "nu är den som jag vill ha den". Sen om man byter ut gruppen och hjulen så kan man ju lägga upp den igen. Men om man lägger upp den flera gånger under några veckor för att man bytt däcken så blir det lite urvattnat.
Grejen som jag uppskattar med tråden är att när den blinkar till när man loggar in så förstår man att någon har lagt upp en ny cykel som man inte sett innan.

Nu får jag säker mer vatten på min "forumpolis"-kvarn, men kände för att förklara mig då alla verkar missförstå allt jag skriver. Jag är inte taskig av mig, är blir bara lätt uttråkad. Det är en fin cykel, jag har en likadan. Ride on!

lastpeople
Posts: 147
Joined: 03 Jun 2009 05:35
Location: stockholm

VISA DIN CYKEL !

Post by lastpeople » 05 Mar 2013 15:51

Image
Crossen klar! Jag intalar mig att hösten snart är här.

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 16:05

Otto" du är förståd och förlåten ;)

liveforthis
Posts: 268
Joined: 03 Aug 2012 17:02

VISA DIN CYKEL !

Post by liveforthis » 05 Mar 2013 16:10

lastpeople wrote:Image
Crossen klar! Jag intalar mig att hösten snart är här.
Jäkligt mysig cross :)

User avatar
Hoven
Posts: 304
Joined: 19 Jan 2010 20:25
Location: Örebro
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Hoven » 05 Mar 2013 19:05

^ jädrar vad fin den såg ut, sidobild tack!

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by AndreasVH » 05 Mar 2013 19:23

Hoven wrote:^ jädrar vad fin den såg ut, sidobild tack!
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by julle » 05 Mar 2013 19:31

AndreasVH wrote:
Hoven wrote:^ jädrar vad fin den såg ut, sidobild tack!
Onykter cyklist

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kiliam » 05 Mar 2013 19:33

julle wrote:
AndreasVH wrote:
Hoven wrote:^ jädrar vad fin den såg ut, sidobild tack!
Håller med, en sidobild hade suttit fint. Det ser dock väldigt bra ut!

lastpeople
Posts: 147
Joined: 03 Jun 2009 05:35
Location: stockholm

VISA DIN CYKEL !

Post by lastpeople » 05 Mar 2013 19:46

Image
Jag levererar. Jag har väntat fem långa månader på ramen och när den väl dyker upp är jag för sjuk för att kunna cykla. Sjukt irriterande.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Kiliam » 05 Mar 2013 19:54

Grymt fint bygge och synd det där med att du är sjuk!

Post Reply