VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 30 Nov 2008 15:30

speedman jag vill se hela bilden

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Post by Elmer » 30 Nov 2008 16:40

Fartman, helrätt att du rakar benen. Skorna, nja, i rätt sammanhang.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: 1990 Miyata - Team Miyata!

Post by svennelainen » 30 Nov 2008 22:18

rickart wrote:Her er mitt nye japanske leketøy...

Image
Riktigt clean!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Re: 1990 Miyata - Team Miyata!

Post by Speedman » 30 Nov 2008 23:02

svennelainen wrote:
rickart wrote:Her er mitt nye japanske leketøy...

[img]riktigtcleanmiyata.jpg[/img]
Riktigt clean!
Japp. Meget snyggt!
Men hur bromsar du med de pedalerna? :o

Jo, jag förstår att ni tycker att både ha och raka de benen hade varit trevligt.
Själv är jag mest intresserad av raka rör. De är ju njs. :lol:

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 01 Dec 2008 17:59

Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall :) Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.

Image

Image

Image

Image

och så en bonusbild på pärlan i bakgrunden:

Image

//Axel

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 01 Dec 2008 18:02

Underbart vackert! :D
btw, får man fråga om specsen för "pärlan"?
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 01 Dec 2008 18:13

Todd wrote:Underbart vackert! :D
btw, får man fråga om specsen för "pärlan"?
Tackar :D

Självklart får man det :)

Ram: Scott CR1 2006 Team (dvs inte "värstingramen") kolfiber
Fälgar: Aksium Race
Komponentgrupp: Shimano 105 all over...

Edit:
Vikt: Någonstans runt 7-7.5 kilo, inte helt 100 på vad den väger med de komponenter jag har på nu.

Inte någon värstingcykel, absolut inte. Men den duger mer än val till mina behov, dvs motionslopp och någon enstaka tävling mest på skoj samt en massa långturer (ofta runt 15-20 mil).

Vet inte riktigt vad mer som är värt att veta om den, är det något speciellt du undrar över så är det bara att fråga :)

//Axel

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 01 Dec 2008 18:41

Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut :P
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil :P
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 01 Dec 2008 19:35

Todd wrote:Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut :P
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil :P
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
Jodå, men det är klart att det är en helt okej cykel :P Men vad jag menar är att det ser ut att vara de cyklarna som ex Saunier Duval körde med i Touren för bara något år sedan men det är det altså inte. Det kanske blir till att uppgradera den senare, men ser just nu inte så stort behov av det då den gott och väl fyller sin funktion :) Nej, jag antar att jag är rätt ensam om att köra sådana turer i min ålder, men iom att jag mest cyklar med "gubbar" så bara blev det så... När jag tävlar så är det såklart kortare lopp (4-8 mil), då ska gubbarna ryckas sönder ;)

//Axel

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Post by Panos » 01 Dec 2008 19:59

Axel:

Gillar din Bianchi Pista...helt undebar snygg hoj. Såg en sån på blocket om jag inte
minns helt fel :D
Grattis till en nice hoj :wink:
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

Hjulhet
Posts: 31
Joined: 05 Jun 2008 22:42
Location: Bromma

Post by Hjulhet » 01 Dec 2008 20:05

Tömde kameran igår och blir bara tvungen att posta gamla bettan igen. Tänk bort dioderna, om ni tycker att de stör... ;)

Image
/ Hjulhet

Video meliora proboque deteriora sequor.

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 01 Dec 2008 20:08

Axel_ wrote:
Todd wrote:Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut :P
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil :P
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
Jodå, men det är klart att det är en helt okej cykel :P Men vad jag menar är att det ser ut att vara de cyklarna som ex Saunier Duval körde med i Touren för bara något år sedan men det är det altså inte. Det kanske blir till att uppgradera den senare, men ser just nu inte så stort behov av det då den gott och väl fyller sin funktion :) Nej, jag antar att jag är rätt ensam om att köra sådana turer i min ålder, men iom att jag mest cyklar med "gubbar" så bara blev det så... När jag tävlar så är det såklart kortare lopp (4-8 mil), då ska gubbarna ryckas sönder ;)

//Axel
Haha, det är rätt! Kör slut på gubbarna bara! Det behöver dom! :P
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 01 Dec 2008 20:54

Tack för alla vänliga kommentarer :)

Jodå, jag har ju aldrig cyklat fixie (eller ja, testat 50 meter har jag gjort, sen var jag fast :wink: ) så jag hoppas att det är något jag tycker är kul :P

Jodå, de dyker upp på blocket i bland, dock så är det rätt sällan iom att de är så pass svåra att få tag på i sverige. Den som fanns var en 59a om jag inte missminner mig, och det skulle hur som helst vara för stort för mig (min är en 55a).

Och som sagt, bättre och fler bilder kommer, vare sig ni vill det eller inte... Var så säkra :wink:

Men för att gå lite OT (vet inte hur hårda de är på OT här?), någon som har några bra förslag på hur man kan uppgradera den, både funktionellt men också (kanske framför allt) estetiskt? Ny sadel kommer när tillfälle ges, antagligen en svart brooks eller någon annan snygg, svart sadel (kan bli en liten söt racersadel också). Likaså kedja, en i "silver" är ju mycket snyggare än den jag har nu. Skulle gärna byta framdrevet till silver också, men det är lite väl omständigt, det byter jag nog när det är slut... Man skulle ju iof utan problem kunna polera det, iaf om det är alu. Vad tror ni om en sådan lösning?:)

//Axel

User avatar
Andrelindholm
Posts: 84
Joined: 06 Sep 2008 21:07
Location: Stockholm, Vällingby
Contact:

Post by Andrelindholm » 01 Dec 2008 22:08

Axel_ wrote:Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall :) Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.

[Fin cykel]

//Axel
JÄ! Den var riktigt schysst Axel! Längtar efter flera bilder!

Axel_
Posts: 178
Joined: 28 Nov 2008 22:35
Location: Arvika, Värmland

Post by Axel_ » 01 Dec 2008 22:26

Andrelindholm wrote:
Axel_ wrote:Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall :) Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.

[Fin cykel]

//Axel
JÄ! Den var riktigt schysst Axel! Längtar efter flera bilder!
Tack :D Ja fler bilder kommer så fort jag har möjlighet att fota ute :wink:

//Axel

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 01 Dec 2008 23:30

Återigen retrospektiv salong och nu min Tommasini tempo från omkring 88-91 . Det första fotot fotat på fel sida (vänster-förlåt Jonatan) med mavic bullhorn och scott clipp-on är från 89 då jag raskt slängde på ett clip-on efter Gud själv Greg LeMond, introducerade clip-on i TDF 89. Innan körde jag som alla andra med blott bullhornet. Sen följer några foton med Scotts galna styre som även det var tänkt åt LeMond. Jag själv köpte ett direkt från USA, men märkte direkt vilka svårigheter det var att cykla med händerna omlopp men även att man förlorade kraft pga. detta. Senare fick jag höra att LeMond övergav styret av samma skäl som jag själv vilket var att trots de väldigt aerodynamiska fördelarna så kunde man inte hålla den kadens X utväxling utan att cykeln ville dra sidledes eller tenderade att wobbla. Självklart vad den utrustad med en nästintill komplett mavic grupp. Bromsarna var Modolo Equipe KX 90 som jag även körde på mina linjecyklar. Ram samt comete hjulet var en Norsk motionär från Uppsala som köpte av mig (samt snodde en hög med foton) men deras öde känner jag inte till. Ramen var den enda i Sverige som togs in… :(

Image

Image

Image

Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 01 Dec 2008 23:35

Ronny wrote:Återigen retrospektiv salong och nu min Tommasini tempo från omkring 88-91 .

*** bilder på Ronnys enhörning ***
Wow! :shock:

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 01 Dec 2008 23:50

Shysst tommasini :)
Last edited by limitedlizard on 02 Dec 2008 00:38, edited 1 time in total.

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 02 Dec 2008 00:12

Gött å se dig igen Ronny. Och Tomassinin var riktigt flott!

hejdå

Post by hejdå » 02 Dec 2008 00:57

Ronny jag må vara 25 år gammal med fast jobb och egen lägenhet, men snälla. Kan du inte adoptera mig!?

Post Reply