VISA DIN CYKEL !
he he, tackar!
jo, boulala och jag har ett och annat "stojande" under bältet
det var väl då det blev en mega fight med securityn på tävlingen i helsingfors tror jag.
he he, flummigt att du kommer ihåg det.
jag bor typ längst upp på igeldammsgatan, hojtar till när/om jag ser dig.
/Robin
jo, boulala och jag har ett och annat "stojande" under bältet
det var väl då det blev en mega fight med securityn på tävlingen i helsingfors tror jag.
he he, flummigt att du kommer ihåg det.
jag bor typ längst upp på igeldammsgatan, hojtar till när/om jag ser dig.
/Robin
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Tack grabbar! Jo det stämmer det är Mavic 631 sk. starfish vevar. De första med dold klingbult.
Otroligt snygga men original klingbultar är mycket dåliga av alu. De går antingen av eller gängar ur sig. Nu har jag två Mavic vevar och jag har bytt ut alubultarna mot stål som håller.
Tillskillnad mot det flesta andra tillverkare så gjorde Mavic aldrig ett särkskild vevparti för velodrom utan man använder sig av starfishen då med singel klinga förstås. Är grymt snygg med singelklinga.
Ramen sen var en värsting och kostade mer än Eddy Merckx som är så inne nu. MS rören var relativt kortlivade i produktion och ytterst få Tommasini vart gjorda med MS. Sen kom MAX men MS var det första röret som Columbus med Gilco design tog fram med den här udda profilen.
Enormt vridstyv och namnet velocista betyder sprinter/spurtare.
Då på den tiden hade man ett annat förhållande till cyklarna och definitivt inte så här sorgligt nostalgisk som nu
Otroligt snygga men original klingbultar är mycket dåliga av alu. De går antingen av eller gängar ur sig. Nu har jag två Mavic vevar och jag har bytt ut alubultarna mot stål som håller.
Tillskillnad mot det flesta andra tillverkare så gjorde Mavic aldrig ett särkskild vevparti för velodrom utan man använder sig av starfishen då med singel klinga förstås. Är grymt snygg med singelklinga.
Ramen sen var en värsting och kostade mer än Eddy Merckx som är så inne nu. MS rören var relativt kortlivade i produktion och ytterst få Tommasini vart gjorda med MS. Sen kom MAX men MS var det första röret som Columbus med Gilco design tog fram med den här udda profilen.
Enormt vridstyv och namnet velocista betyder sprinter/spurtare.
Då på den tiden hade man ett annat förhållande till cyklarna och definitivt inte så här sorgligt nostalgisk som nu
Om du skulle nöja dig med MAX rör och samma motivlack så kan jag nog skrota fram en sprillans ny.Ronny wrote:Tack grabbar! Jo det stämmer det är Mavic 631 sk. starfish vevar. De första med dold klingbult.
Otroligt snygga men original klingbultar är mycket dåliga av alu. De går antingen av eller gängar ur sig. Nu har jag två Mavic vevar och jag har bytt ut alubultarna mot stål som håller.
Tillskillnad mot det flesta andra tillverkare så gjorde Mavic aldrig ett särkskild vevparti för velodrom utan man använder sig av starfishen då med singel klinga förstås. Är grymt snygg med singelklinga.
Ramen sen var en värsting och kostade mer än Eddy Merckx som är så inne nu. MS rören var relativt kortlivade i produktion och ytterst få Tommasini vart gjorda med MS. Sen kom MAX men MS var det första röret som Columbus med Gilco design tog fram med den här udda profilen.
Enormt vridstyv och namnet velocista betyder sprinter/spurtare.
Då på den tiden hade man ett annat förhållande till cyklarna och definitivt inte så här sorgligt nostalgisk som nu
Självklart att det är intressant och inte lite heller. Har blott sett en Tommasini med nästintill identisk lack men i Oria rör. Columbus är bra mycket bättre för en linjeram.Sönke wrote:Om du skulle nöja dig med MAX rör och samma motivlack så kan jag nog skrota fram en sprillans ny.Ronny wrote:Tack grabbar! Jo det stämmer det är Mavic 631 sk. starfish vevar. De första med dold klingbult.
Otroligt snygga men original klingbultar är mycket dåliga av alu. De går antingen av eller gängar ur sig. Nu har jag två Mavic vevar och jag har bytt ut alubultarna mot stål som håller.
Tillskillnad mot det flesta andra tillverkare så gjorde Mavic aldrig ett särkskild vevparti för velodrom utan man använder sig av starfishen då med singel klinga förstås. Är grymt snygg med singelklinga.
Ramen sen var en värsting och kostade mer än Eddy Merckx som är så inne nu. MS rören var relativt kortlivade i produktion och ytterst få Tommasini vart gjorda med MS. Sen kom MAX men MS var det första röret som Columbus med Gilco design tog fram med den här udda profilen.
Enormt vridstyv och namnet velocista betyder sprinter/spurtare.
Då på den tiden hade man ett annat förhållande till cyklarna och definitivt inte så här sorgligt nostalgisk som nu
Ser man på en till Shorter med en snygg lack som är mindre provokativt för en del än Rikards skönhet. Gillar geometrin på shorter med 700c hjul i fram. Viner/Benotto är en tidlös klassiker...Sönke wrote:Senast inköpen till samlingen.
if[/img
Viner brandad Benotto ram. Köpt av en svensk som körde för Viner i Italien 80-82. Denna är körd max 30 mil.
[URL=http
Rickard har godkänt mig som medlem i Shorterklubben.
- 48/16 magnus
- Posts: 1490
- Joined: 26 Apr 2008 12:40
- 48/16 magnus
- Posts: 1490
- Joined: 26 Apr 2008 12:40