VISA DIN CYKEL !
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA DIN CYKEL !
Mycket fin cykel Muffat och snabb var den (du) också!
Blev äntligen klar med min cross. Målningen stod Bankiren för, riktigt najs!
Blev äntligen klar med min cross. Målningen stod Bankiren för, riktigt najs!
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag sa ju att han var en stjärna! Ingen ironi här inte. Det är väl ett rimligt mål, att slå förre ägaren på 500m. Game's on.julle wrote:^^Den där snubben gjorde ju 36.80 på 500 meter!
The thigh's the limit
Re: VISA DIN CYKEL !
Rule #242 - More is good ... all is better.
VISA DIN CYKEL !
Den var tuff! Hårda pedaler också.
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA DIN CYKEL !
Snyggt åk Indurain, speciellt gaffeln ser ju riktigt vass ut!
The thigh's the limit
- Kristoffer T
- Posts: 301
- Joined: 03 Dec 2009 12:35
- Location: Stockholm
Re: VISA DIN CYKEL !
Riktigt grym, Indurain. Gillar särskilt färgen och patinan, samt asymmetrin mellan sadel och linda. Snyggt.
Re: VISA DIN CYKEL !
Oj, kul med det positiva mottagandet!, just denna ram köptes av en rysk hipster som i sin tur hade köpt den från en cyklist som använde den på Krylatskoye velodromen, det finns en del Meteorer kvar, men inte många kvar med originallack, dom ryska hipsterna har om möjligt ännu mer målarklåda vs svenska, vinklarna på ramen sägs ska vara optimerade för Krylatskoye velodromen
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: VISA DIN CYKEL !
Ruskigt fin hoj! Kul om de dessutom är så pass svåra att hitta i vettigt skick med originallack osv, hatten av!Indurain wrote:[img]finryss.jpg[/img]
-Lundacyklisterna
- Pirre The Trucker
- Posts: 618
- Joined: 17 Oct 2010 20:26
- Location: Sthlm
Re: VISA DIN CYKEL !
Vinterhoj
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
-
- Posts: 10
- Joined: 30 Dec 2011 23:01
- Location: Linköping
Re: VISA DIN CYKEL !
Min kära nybyggt singlespeed
Re: VISA DIN CYKEL !
Packcykeln, lastar antagligen runt tre flak öl nu i low gravity utförande .
@fistasthlm
Re: VISA DIN CYKEL !
Min peugeot SS nästan klar, ska på bakbroms och nya däck. inte riktigt nöjd med utväxlingen heller är 52/16.
När jag hade frihjulskasetten på och provade mig fram så tyckte jag 42/13 eller 42/15 va bäst, men nu blev valen mindre då jag inte hittade mindre än 16T frihjul och kan välja mellan 52 eller 42 klinga fram. kan väjla mellan 16T 17T eller 18T frihjul. Skulle vilja komma så nära 42/13 som möjligt.
När jag hade frihjulskasetten på och provade mig fram så tyckte jag 42/13 eller 42/15 va bäst, men nu blev valen mindre då jag inte hittade mindre än 16T frihjul och kan välja mellan 52 eller 42 klinga fram. kan väjla mellan 16T 17T eller 18T frihjul. Skulle vilja komma så nära 42/13 som möjligt.
Re: VISA DIN CYKEL !
Är du säker på att 42/13 var det som du var nöjd med? Det är ganska stor skillnad mellan 42/13 och 42/15:
42/13 = 3,23
42/15 = 2,80
och 52/16 ligger väldigt nära 42/13:
52/16 = 3,25
52/17 = 3,06
52/18 = 2,89
Jag skulle tro att du skulle må bättre av 52/18 eller ännu lite lättare utväxling... eller du kanske tycker att 52/16 är för lätt?
42/13 = 3,23
42/15 = 2,80
och 52/16 ligger väldigt nära 42/13:
52/16 = 3,25
52/17 = 3,06
52/18 = 2,89
Jag skulle tro att du skulle må bättre av 52/18 eller ännu lite lättare utväxling... eller du kanske tycker att 52/16 är för lätt?
The concept of time has been revised and improved...
Re: VISA DIN CYKEL !
52/16 verkar kännas lite för tung de lilla jag provat? 42/16 är toklätt tycker jag funkar in till byn om man inte har brottom. men vill jag köra landsväg så har jag trampat ur innan jag nått landsvägen.
Vill gärna trampa på lite, inte vara allt för trögtrampat.
Kanske ska prova 52/17 eller 52/18?
Vill gärna trampa på lite, inte vara allt för trögtrampat.
Kanske ska prova 52/17 eller 52/18?
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag tycker det är lite för personligt för att fråga om råd vad gäller utväxling, jag gillar när det går tungt för jag avskyr kadens, kan ta att det går tungt uppför..
medans andra är helt tvärtom.
medans andra är helt tvärtom.
@fistasthlm
Re: VISA DIN CYKEL !
Kadens ja, jag brukar fundera på vilken kadens jag vill ha och hur fort jag vill cykla, sen är det bara att använda nån kalkylator på nätet så vet man (sheldon). Själv gillar jag halvhög kadens på 80-90 nånstans och 30km/h är lagom pendlingsfart på flacken så jag kör 46/17. Fixed alltså. Med frihjul skulle jag nog köra lite lättare, det är ju bara att rulla om man skulle trampa ur.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA DIN CYKEL !
Imponerande hojar ni har skruvat ihop! Här är mitt första och hittills enda bygge. Ram och de flesta komponenter köpta via forumet.
För att inte döda diskussionen om utväxling; 54/20 kör jag på.
För att inte döda diskussionen om utväxling; 54/20 kör jag på.
Re: VISA DIN CYKEL !
vintercykeln. ska på vinterdäck förstås, och waldkorgen som sitter på mixten, men den är redan så fulsnygg att jag vill dela med mig.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128