VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Carl pedal
Posts: 42
Joined: 27 Aug 2010 10:19
Location: Lkpg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Carl pedal » 21 Jul 2011 10:52

Min Tokyo Fixed S2, fälgar- H+son Formation Face med Phil Wood nav, vevar- Sugino RD2 Messenger.

Image

Image

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by olebole » 21 Jul 2011 11:49

Du har glömt styrband.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Prince of the rodeo » 21 Jul 2011 12:29

Fresh Carl-Pedal! Tycker det funkar utmärkt med olindat!

Carl pedal
Posts: 42
Joined: 27 Aug 2010 10:19
Location: Lkpg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Carl pedal » 21 Jul 2011 12:31

Prince of the rodeo wrote:Fresh Carl-Pedal! Tycker det funkar utmärkt med olindat!
Tackar, jo det funkar väldigt bra... Kör oftast med handskar också, så obekvämt är det ju inte.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by carlhenrik » 21 Jul 2011 15:50

Fin cykel! Men plugga styret, om du inte vill bli urkärnad vid en ev. krock.

Carl pedal
Posts: 42
Joined: 27 Aug 2010 10:19
Location: Lkpg

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Carl pedal » 21 Jul 2011 20:07

carlhenrik wrote:Fin cykel! Men plugga styret, om du inte vill bli urkärnad vid en ev. krock.
Väldigt bra idé... Inte tänkt på det.

User avatar
nicke1484
Posts: 227
Joined: 16 May 2008 00:47
Location: sthlm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by nicke1484 » 23 Jul 2011 22:22

nissert wrote:
cauabanga wrote:Image

Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.



sjukt snygg cykel hursomhelst

Jakelol
Posts: 164
Joined: 19 Mar 2011 12:39
Location: Uppsala

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jakelol » 23 Jul 2011 22:33

nicke1484 wrote:
nissert wrote:
cauabanga wrote:Image

Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.



sjukt snygg cykel hursomhelst
Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.

User avatar
Jonathan
Posts: 333
Joined: 29 Jan 2010 22:44
Location: Umeå

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonathan » 24 Jul 2011 01:14

Jakelol wrote:
nicke1484 wrote:
nissert wrote:
cauabanga wrote:Image

Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.



sjukt snygg cykel hursomhelst
Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.

Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?

cauabanga
Posts: 43
Joined: 01 Jul 2011 10:11

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by cauabanga » 24 Jul 2011 08:22

Jonathan wrote:
Jakelol wrote:
nicke1484 wrote:
nissert wrote:
cauabanga wrote:Image

Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.



sjukt snygg cykel hursomhelst
Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.

Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?

jag ber om ursäkt för att jag inte tog från "rätt" sida. bilden var inte meningen att läggas upp ens men vart så i alla fall.

Men bromskablarnas längd kommer att få vara vara som dom är. det är samma längd som orginal och jag tror Edoardo vill ha dom så.

ang sadeln, jag är 1.80 och jag inte höja sadels så mycket mer, men jag tycker det ser ok ut så länge den ligger i linje med styret.

Jag kommer förmodligen byta tillbaka till de svarta däcken med beigea sidor som ofta ses på äldre cyklar men var sugen på något nytt, så det vart vita. men jag tycker inte de vita däcken vart så pjåkigt ändå. klickar lite med de vita bromskablarna

Har ni några förslag på saker jag kan göra för att höja cykelns estetiska intryck så tar jag åt mig av alla förslag.
var lite inne på singlespeed men jag kom snabbt på att mr bianchi nog inte skapade min cykel för att den skulle vara växellös så det kommer inte hända med denna skönhet. Men kanske några idéer ang styret? ska ta en bild från rätt sida åt er också :)

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by jp » 24 Jul 2011 12:10

cauabanga wrote:
Jonathan wrote:
Jakelol wrote:
nicke1484 wrote:
nissert wrote:
cauabanga wrote:Image

Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.



sjukt snygg cykel hursomhelst
Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.

Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?
Har ni några förslag på saker jag kan göra för att höja cykelns estetiska intryck så tar jag åt mig av alla förslag.
Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan. :D
Image

cauabanga
Posts: 43
Joined: 01 Jul 2011 10:11

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by cauabanga » 24 Jul 2011 12:55

ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Bratt » 24 Jul 2011 16:37

cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?

cauabanga
Posts: 43
Joined: 01 Jul 2011 10:11

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by cauabanga » 24 Jul 2011 18:41

Bratt wrote:
cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?
dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.

Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.

Image
och så vart de

cauabanga
Posts: 43
Joined: 01 Jul 2011 10:11

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by cauabanga » 24 Jul 2011 18:43

inspirerade tjejen till att också fixa en cykel. kan tänka mig vad ni alla tycker om bikeid med fick bli en sådan. den var i rätt prisklass och vit som hon ville ha.

Image

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by bankiren » 24 Jul 2011 19:28

Jag fick en pärlemovit peugeot av min morbror som jag budgetkonvertera till en glidare med mustasch styre och ringklocka :)

Image
@fistasthlm

User avatar
Eskiboi
Posts: 869
Joined: 28 Mar 2010 17:57
Location: Nkpng/Sthlm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Eskiboi » 24 Jul 2011 20:49

Något gammalt, något nytt, något fått, något rosa...

Image
The concept of time has been revised and improved...

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Bratt » 24 Jul 2011 20:57

cauabanga wrote:
Bratt wrote:
cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?
dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.

Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.


och så vart de

Jag skulle vinkla tillbaka både styre och sadel. Men smaken är som baken. men du ska ju inte behöva stödja dig med armarna för att hålla dig kvar på sadeln.

Det finns ju ergonomiska bromhandtag som du bekvämt kan stödja händerna på och sen finns det ju dom som ser lite bättre estetiskt ut på en stålram.

Ergo:
Sram
Cane Creek

Lite mer estetiska:
Dia Compe 131
Dia Compe 204


Samma sak gäller så klart styren. Finns både på bike24 och tokyo fixed gear. Båda är pålitliga butiker enligt mina egna erfarenheter.

Mr Vintage
Posts: 641
Joined: 12 Dec 2009 17:03
Location: Halmstad

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Mr Vintage » 24 Jul 2011 21:26

cauabanga wrote:
Bratt wrote:
cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?
dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.

Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.

Image
och så vart de

Felfelfel...

Sadlar som pekar neråt där fram får mig att rysa..
Likaså styren som är som ditt...

Sadeln ska man lägga ett vattenpass på , den ska vara helt horisontel.
Styret ska vara samma i underkant.
Víssa har numera vinklat det lite neråt så att linjen går längs styret lite mot bakgaffeländarna.
Så som du gjort nu är inte rätt rent estetiskt ur en gammal tävlingscyklist sätt att se på det.
Om du är 1.80 , hur många fingrar får du in mellan grenen och ramen när du grenslar??
Eller , hur högt kan du lyfta den.
Jag tycker att du borde skaffa en ramstorlem mindre.
Tror den är 60cm hög och du borde 57-58cm.

Mvh Mr Vintage

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: VISA DIN CYKEL !

Post by Jonatan F » 24 Jul 2011 21:56

Bratt wrote:
cauabanga wrote:
Bratt wrote:
cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?
.
Tja! Finns mkt estetik-fascism här (jag är en av dem). Så ta allt med en nypa salt (som du hör går det i kors) Däcken var bara skönt, lek på. Styret tycker jag du kan behålla? Du behöver inte byta det för att byta bromsar? Bromsarna bör du dock byta - det är min enda hårda åsikt. De är (som du märkt) värdelösa i bromskraft och (förlåt) inte allt för snygga. Köp ett par beggade av någon, kan kolla om inte jag har ett par liggande som du kan få för ett par tior/liquids. Om du bor i närheten dvs/ Öland och svarar snabbt som fan!

Edit: Ska till örebro och halmstad (Gullbranna) och sälja om någon vecka - kan lösas därifrån med.
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply