VISA DIN CYKEL !
-
- Posts: 42
- Joined: 27 Aug 2010 10:19
- Location: Lkpg
Re: VISA DIN CYKEL !
Min Tokyo Fixed S2, fälgar- H+son Formation Face med Phil Wood nav, vevar- Sugino RD2 Messenger.
-
- Posts: 666
- Joined: 24 Jun 2008 01:53
Re: VISA DIN CYKEL !
Fresh Carl-Pedal! Tycker det funkar utmärkt med olindat!
-
- Posts: 42
- Joined: 27 Aug 2010 10:19
- Location: Lkpg
Re: VISA DIN CYKEL !
Tackar, jo det funkar väldigt bra... Kör oftast med handskar också, så obekvämt är det ju inte.Prince of the rodeo wrote:Fresh Carl-Pedal! Tycker det funkar utmärkt med olindat!
- carlhenrik
- Posts: 918
- Joined: 06 Nov 2007 21:38
- Location: Sthlm
Re: VISA DIN CYKEL !
Fin cykel! Men plugga styret, om du inte vill bli urkärnad vid en ev. krock.
-
- Posts: 42
- Joined: 27 Aug 2010 10:19
- Location: Lkpg
Re: VISA DIN CYKEL !
Väldigt bra idé... Inte tänkt på det.carlhenrik wrote:Fin cykel! Men plugga styret, om du inte vill bli urkärnad vid en ev. krock.
Re: VISA DIN CYKEL !
har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.nissert wrote:cauabanga wrote:
Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
sjukt snygg cykel hursomhelst
Re: VISA DIN CYKEL !
Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.nicke1484 wrote:har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.nissert wrote:cauabanga wrote:
Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
sjukt snygg cykel hursomhelst
Re: VISA DIN CYKEL !
Jakelol wrote:Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.nicke1484 wrote:har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.nissert wrote:cauabanga wrote:
Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
sjukt snygg cykel hursomhelst
Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?
Re: VISA DIN CYKEL !
Jonathan wrote:Jakelol wrote:Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.nicke1484 wrote:har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.nissert wrote:cauabanga wrote:
Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
sjukt snygg cykel hursomhelst
Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?
jag ber om ursäkt för att jag inte tog från "rätt" sida. bilden var inte meningen att läggas upp ens men vart så i alla fall.
Men bromskablarnas längd kommer att få vara vara som dom är. det är samma längd som orginal och jag tror Edoardo vill ha dom så.
ang sadeln, jag är 1.80 och jag inte höja sadels så mycket mer, men jag tycker det ser ok ut så länge den ligger i linje med styret.
Jag kommer förmodligen byta tillbaka till de svarta däcken med beigea sidor som ofta ses på äldre cyklar men var sugen på något nytt, så det vart vita. men jag tycker inte de vita däcken vart så pjåkigt ändå. klickar lite med de vita bromskablarna
Har ni några förslag på saker jag kan göra för att höja cykelns estetiska intryck så tar jag åt mig av alla förslag.
var lite inne på singlespeed men jag kom snabbt på att mr bianchi nog inte skapade min cykel för att den skulle vara växellös så det kommer inte hända med denna skönhet. Men kanske några idéer ang styret? ska ta en bild från rätt sida åt er också
Re: VISA DIN CYKEL !
Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan.cauabanga wrote:Har ni några förslag på saker jag kan göra för att höja cykelns estetiska intryck så tar jag åt mig av alla förslag.Jonathan wrote:Jakelol wrote:Håller faktiskt med om att det ser bäst ut när dom är som på bilden. Den gillas mycket.nicke1484 wrote:har fått för mig att klassisk dragning av bromskablar ska vara på det sättet dvs med vackra bågar.nissert wrote:cauabanga wrote:
Den där cykeln är fruktansvärt vacker, älskar Bianchi. Du borde dock dra bromskablarna lite snyggare, korta ner dom lite.
sjukt snygg cykel hursomhelst
Höj sadeln, byt till klassiska däck, sänk styrstammen och ta bilden från drivsidan!
Gaffeln ser väldigt krockad ut för den delen?
Re: VISA DIN CYKEL !
ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Re: VISA DIN CYKEL !
Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Re: VISA DIN CYKEL !
dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.Bratt wrote:Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.
och så vart de
Re: VISA DIN CYKEL !
inspirerade tjejen till att också fixa en cykel. kan tänka mig vad ni alla tycker om bikeid med fick bli en sådan. den var i rätt prisklass och vit som hon ville ha.
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag fick en pärlemovit peugeot av min morbror som jag budgetkonvertera till en glidare med mustasch styre och ringklocka
@fistasthlm
Re: VISA DIN CYKEL !
Något gammalt, något nytt, något fått, något rosa...
The concept of time has been revised and improved...
Re: VISA DIN CYKEL !
cauabanga wrote:dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.Bratt wrote:Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.
och så vart de
Jag skulle vinkla tillbaka både styre och sadel. Men smaken är som baken. men du ska ju inte behöva stödja dig med armarna för att hålla dig kvar på sadeln.
Det finns ju ergonomiska bromhandtag som du bekvämt kan stödja händerna på och sen finns det ju dom som ser lite bättre estetiskt ut på en stålram.
Ergo:
Sram
Cane Creek
Lite mer estetiska:
Dia Compe 131
Dia Compe 204
Samma sak gäller så klart styren. Finns både på bike24 och tokyo fixed gear. Båda är pålitliga butiker enligt mina egna erfarenheter.
-
- Posts: 641
- Joined: 12 Dec 2009 17:03
- Location: Halmstad
Re: VISA DIN CYKEL !
cauabanga wrote:dom saknar höljen och är fula som fän och inte allt för bra. För att byta dessa så är det nytt styre med nya reglage som gäller.Bratt wrote:Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Gjorde som ni sa. Höjde sadeln, vinklade sadeln, sänkte styret och tog en runda runt stan idag. Det vart grymt. snyggare och skönare.
och så vart de
Felfelfel...
Sadlar som pekar neråt där fram får mig att rysa..
Likaså styren som är som ditt...
Sadeln ska man lägga ett vattenpass på , den ska vara helt horisontel.
Styret ska vara samma i underkant.
Víssa har numera vinklat det lite neråt så att linjen går längs styret lite mot bakgaffeländarna.
Så som du gjort nu är inte rätt rent estetiskt ur en gammal tävlingscyklist sätt att se på det.
Om du är 1.80 , hur många fingrar får du in mellan grenen och ramen när du grenslar??
Eller , hur högt kan du lyfta den.
Jag tycker att du borde skaffa en ramstorlem mindre.
Tror den är 60cm hög och du borde 57-58cm.
Mvh Mr Vintage
Re: VISA DIN CYKEL !
Tja! Finns mkt estetik-fascism här (jag är en av dem). Så ta allt med en nypa salt (som du hör går det i kors) Däcken var bara skönt, lek på. Styret tycker jag du kan behålla? Du behöver inte byta det för att byta bromsar? Bromsarna bör du dock byta - det är min enda hårda åsikt. De är (som du märkt) värdelösa i bromskraft och (förlåt) inte allt för snygga. Köp ett par beggade av någon, kan kolla om inte jag har ett par liggande som du kan få för ett par tior/liquids. Om du bor i närheten dvs/ Öland och svarar snabbt som fan!Bratt wrote:.cauabanga wrote:Bratt wrote:Varför vill du byta ut styre och bromsar? Vad är det du leter efter? Något mer ergonomisk?cauabanga wrote:ok ska se om det går att höja sadelstolpen och sänka styret. blir nog andra däck nästa säsong har precis köpt dom. Ni får gärna skicka lite länkar på nytt styre och nya bromsreglage som ni tror kommer passa. det skulle uppskattas
Edit: Ska till örebro och halmstad (Gullbranna) och sälja om någon vecka - kan lösas därifrån med.
Har man inget projekt har man inget liv