VISA DIN CYKEL !
På förekommen anledning kommer här en enkel instruktion i hur man tar bilder på sin cykel:
Helbild tas ALLTID från drivsidan, ingen är intresserad av hur vänstersidan ser ut (förutom vid LHD).
Höger vevarm bör följa sadelrörets förlängning. (I undantagsfall kan armen följa kedjestagets förlängning.)
Ventilerna placeras lika antingen vid 0 eller 180 grader beroende på däckets märkning. Däckets märkning har naturligtvis placerats på drivsidan vid ventilen. (Undantag för de som har många olika däcktyper på olika cyklar, de kan placera rekommenderat tryck vid ventilen.)
Har man skivhjul så placeras de naturligtvis så att eventuell text är horisontell.
Om man tar bild för katalog bör man även spänna lagren i pedalerna så att de kan ställas horisontellt.
Helbild tas ALLTID från drivsidan, ingen är intresserad av hur vänstersidan ser ut (förutom vid LHD).
Höger vevarm bör följa sadelrörets förlängning. (I undantagsfall kan armen följa kedjestagets förlängning.)
Ventilerna placeras lika antingen vid 0 eller 180 grader beroende på däckets märkning. Däckets märkning har naturligtvis placerats på drivsidan vid ventilen. (Undantag för de som har många olika däcktyper på olika cyklar, de kan placera rekommenderat tryck vid ventilen.)
Har man skivhjul så placeras de naturligtvis så att eventuell text är horisontell.
Om man tar bild för katalog bör man även spänna lagren i pedalerna så att de kan ställas horisontellt.
fan jonatan, hur många galopp haru eg druckit!?!? haha...jag är mållös, lär mig ngt nytt varje dag!Jonatan S wrote:På förekommen anledning kommer här en enkel instruktion i hur man tar bilder på sin cykel:
Helbild tas ALLTID från drivsidan, ingen är intresserad av hur vänstersidan ser ut (förutom vid LHD).
Höger vevarm bör följa sadelrörets förlängning. (I undantagsfall kan armen följa kedjestagets förlängning.)
Ventilerna placeras lika antingen vid 0 eller 180 grader beroende på däckets märkning. Däckets märkning har naturligtvis placerats på drivsidan vid ventilen. (Undantag för de som har många olika däcktyper på olika cyklar, de kan placera rekommenderat tryck vid ventilen.)
Har man skivhjul så placeras de naturligtvis så att eventuell text är horisontell.
Om man tar bild för katalog bör man även spänna lagren i pedalerna så att de kan ställas horisontellt.
Aron wrote:slipa ner skruvarna så slipper du det problemet!gaisan wrote:Lilla klingan används som distans då jag inte kunde hitta några brickor som passade.
fin färg.
(körde du en katt som första provtur? med tanke på spoke cardet)
Hade jag haft något jag kunde sätta fast skruvarna med så hade jag testat tipset med att slipa.
Kortet är faktiskt en hemmagjord reflex. Kanske lite mesigt men jag tycker vanliga reflexer är så fula. Planen är en laglig pendlarhoj. Sitter t.o.m. en ringklocka på den.
Har du någon aning om dess vikt? Gitane ramar lär ju vara tunga.gaisan wrote:Första provturen precis avklarad. Tyvärr följer fotot inte de regler som precis listats ovan då jag inte kände till dessa. Lilla klingan används som distans då jag inte kunde hitta några brickor som passade.
Har Jonatan S skrämt upp alla presumtiva cykelfotografer
tack! precis vad jag kände så därför har jag försökt få ihop lite tidsenliga komponenter till bygget, t.ex. NOS campagnolo omega v från 1991 (tub såklart för charmen ), belri stam från sent 80-tal, laser sadeln och lite annat småplock...Ronny wrote:Den där är väldigt snygg och ger early 90tal vibbar beträffande lackenmr fredo wrote:premiärtur till street idag
trevligt att träffa alla där idag också!
[img]väldigt%20snygg%20cykel%20med%20en%20hyvens%20kort%20styrstam%20[/img]
-
- Posts: 38
- Joined: 05 Sep 2008 14:30
- Location: linköping
-
- Posts: 38
- Joined: 05 Sep 2008 14:30
- Location: linköping
Last edited by kallegunnar on 12 Sep 2008 09:21, edited 1 time in total.