RAAS 2015 — 1 augusti

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by Q&D » 10 Jul 2015 11:52

Otto wrote: Den snabbare klungan låg på typ 5:30 i cykeltid. Men då tog de inte sista gruspartiet in till mål. Jag körde hela sträckan som den va plottrad på 5:50.
Då är det bara växlade cyklar väl, inte håller man de tiderna med fastnav?

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by viktor » 11 Jul 2015 12:13

Hur funkar grillningen? Är det i anslutning till Musettes? Ska man ha med eget att grilla eller kan man köpa där? Kan man köpa öl på plats eller ska man ta med egen? Kan man förvara cykeln säkert under grillningen? Kommer det vara bra väder? Kommer jag ha cyklat skitsnabbt? Kommer det vara bra eller kass stämning?

Är Musette öppet innan avfärd så man kan köpa sig en dubbel?

Så många frågor, så få svar...
/Viktor

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by abacaxi » 11 Jul 2015 12:48

Q&D wrote:
Otto wrote: Den snabbare klungan låg på typ 5:30 i cykeltid. Men då tog de inte sista gruspartiet in till mål. Jag körde hela sträckan som den va plottrad på 5:50.
Då är det bara växlade cyklar väl, inte håller man de tiderna med fastnav?
Det är inte så stor skillnad tycker jag. Mitt rekord på siljan runt (16 mil) är 4.30 cykeltid både växlat och fixed, skillnaden är att jag tog pauser fixed, man blir så stel och seg annars.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by Otto » 13 Jul 2015 12:12

Svetto wrote:
Otto wrote:Den snabbare klungan låg på typ 5:30 i cykeltid. Men då tog de inte sista gruspartiet in till mål. Jag körde hela sträckan som den va plottrad på 5:50.
Vad blev totaltiden med den obligatorisk lunchpausen i Kivik och några minuters stämpling i Önneköp & Blentarp?
Lägg på en timme (då man va tvungen att stanna i en timme) plus två 5 minutare.
Q&D wrote:
Otto wrote: Den snabbare klungan låg på typ 5:30 i cykeltid. Men då tog de inte sista gruspartiet in till mål. Jag körde hela sträckan som den va plottrad på 5:50.
Då är det bara växlade cyklar väl, inte håller man de tiderna med fastnav?
Ja, det va det nog. Men man vill ju komma i mål så man hinner grilla en stund också.

User avatar
russ_meyer
Posts: 1755
Joined: 11 Dec 2011 15:41
Location: Västra Frölunda

Post by russ_meyer » 24 Jul 2015 18:36

Lämnar lite kollektiv ångestlindring här, har varit av cykeln i 6 veckor av olika anledningar och drog en runda idag. Gav inte nån ironman-känsla precis... Men jag får hoppas att kolfiberhjulen väger upp och att turen går av sig själv så att säga :D

Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by abacaxi » 24 Jul 2015 19:04

nån som åker bil från stockholm som vill ta med mig alternativt nån som åker tåg och vill ha sällskap? och var ska ni bo egentligen?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by Gustav » 27 Jul 2015 21:27

Startplats nummer 13 plus matbiljett skänkes till bättre behövande! Hinner inte ner pga orsaker.
Image

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

RAAS 2015 — 1 augusti

Post by Otto » 28 Jul 2015 11:52

Jag har redan startplats, men jag tar gärna över ditt startnummer. ;)

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by Patch » 28 Jul 2015 12:50

viktor wrote:Hur funkar grillningen? Är det i anslutning till Musettes? Ska man ha med eget att grilla eller kan man köpa där? Kan man köpa öl på plats eller ska man ta med egen? Kan man förvara cykeln säkert under grillningen? Kommer det vara bra väder? Kommer jag ha cyklat skitsnabbt? Kommer det vara bra eller kass stämning?

Är Musette öppet innan avfärd så man kan köpa sig en dubbel?

Så många frågor, så få svar...
Tjipp. Det kommer ett mail alldeles strax men jag svarar lite snabbt här.

Mat: Det blir för mycket folk och för lite plats för att göra något uppstyrt. Dessutom har man krypavstånd till Sveriges godaste falafel. Rulla iväg o köp något sedan kom tillbaka för å hänga.

Öl: BYOB till Musette på morgonen så har man något när man kommit fram. Annars kanske det finns lite på plats…

Kaffe: Musette har öppet innan, ja. De hjälper till med arrangemanget och säljer dig gärna en kopp. Vi kommer även ha lite bryggkaffe från Solde, gratis för alla deltagande.

Cykelförvaring: Vi kommer va utomhus. Du ansvarar själv för hojen.

Vädret: Ser ut å va okej

Stämningen: Antagligen dålig.
Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Post by abacaxi » 28 Jul 2015 15:34

Letar fortfarande bostad. Har en del polare där nere men bor hellre hos/med cyklister som vet att uppskatta den dåliga stämningen. Golv funkar. Hit me.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by viktor » 28 Jul 2015 16:31

Patch wrote:
viktor wrote:Hur funkar grillningen? Är det i anslutning till Musettes? Ska man ha med eget att grilla eller kan man köpa där? Kan man köpa öl på plats eller ska man ta med egen? Kan man förvara cykeln säkert under grillningen? Kommer det vara bra väder? Kommer jag ha cyklat skitsnabbt? Kommer det vara bra eller kass stämning?

Är Musette öppet innan avfärd så man kan köpa sig en dubbel?

Så många frågor, så få svar...
Tjipp. Det kommer ett mail alldeles strax men jag svarar lite snabbt här.

Mat: Det blir för mycket folk och för lite plats för att göra något uppstyrt. Dessutom har man krypavstånd till Sveriges godaste falafel. Rulla iväg o köp något sedan kom tillbaka för å hänga.

Öl: BYOB till Musette på morgonen så har man något när man kommit fram. Annars kanske det finns lite på plats…

Kaffe: Musette har öppet innan, ja. De hjälper till med arrangemanget och säljer dig gärna en kopp. Vi kommer även ha lite bryggkaffe från Solde, gratis för alla deltagande.

Cykelförvaring: Vi kommer va utomhus. Du ansvarar själv för hojen.

Vädret: Ser ut å va okej

Stämningen: Antagligen dålig.
Haha, tack för svaren!
/Viktor

User avatar
russ_meyer
Posts: 1755
Joined: 11 Dec 2011 15:41
Location: Västra Frölunda

Post by russ_meyer » 29 Jul 2015 10:24

Även min plats i "ride" listan blir ledig, verkar det som (22). Skulle hojat med en polare som inte kan komma med. Så jag åker till honom istället. Får försöka nästa år! Lycka till alla som kör, hoppas det blir skoj.

PiPPi
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2015 11:07

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by PiPPi » 29 Jul 2015 12:23

Gustav wrote:Startplats nummer 13 plus matbiljett skänkes till bättre behövande! Hinner inte ner pga orsaker.
russ_meyer wrote:Även min plats i "ride" listan blir ledig, verkar det som (22). Skulle hojat med en polare som inte kan komma med. Så jag åker till honom istället. Får försöka nästa år! Lycka till alla som kör, hoppas det blir skoj.
Missade att anmäla mig innan det stängde, har nån av er platserna klar? Jag betalar givetvis.

PiPPi
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2015 11:07

Re: RAAS 2015 — 1 augusti

Post by PiPPi » 29 Jul 2015 12:54

Gustav wrote:Startplats nummer 13 plus matbiljett skänkes till bättre behövande! Hinner inte ner pga orsaker.
russ_meyer wrote:Även min plats i "ride" listan blir ledig, verkar det som (22). Skulle hojat med en polare som inte kan komma med. Så jag åker till honom istället. Får försöka nästa år! Lycka till alla som kör, hoppas det blir skoj.
Missade att anmäla mig innan det stängde, har nån av er platserna klar? Jag betalar givetvis.

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Post by Wooria » 30 Jul 2015 11:42

Någon kan ta min plats. Ej betald
Extreme music for extreme people!

Post Reply