Spontanfrågor
Posted: 17 Jun 2017 22:04
^Adaptern som du har köpt funkar alldeles utmärkt till ett disc hjul. Men du behöver en hand att hålla den mot ventilen när du pumpar.
Sitter i gaffelröret. Köp en quillstam och ett styre som passar klämman så är du hemma. Om du vill byta styre så ser jag inte hur det finns en annan lösning om styret är svetsat i stammen.Sickan wrote:Jag har en cykel där styrstammen och styret sitter ihop. Detta sitter i sin tur ihop med stolpen som går ner i ramen. Har jag fattat det rätt så kallas det för quillstam. Jag kan alltså inte skruva loss enbart styret. Om jag däremot nu vill byta styre, kräver det att jag hittar en liknande anordning i perfekt storlek eller finns det någon skönare lösning?
Tack för svar. Men någon insats måste man väl köpa till?abacaxi wrote:Det kluriga med discadaptern, har en likadan själv, är att den ju ska ersätta det vanliga munstycket på slangen, och det är alltså ingen "adapter" per se. Jag köpte en pumpförlängningsslang för en tia, klippte av och monterade så nu har jag en regelrätt adapter.
Tack så mycket. Bara att börja leta då!grangeyard wrote:Sitter i gaffelröret. Köp en quillstam och ett styre som passar klämman så är du hemma. Om du vill byta styre så ser jag inte hur det finns en annan lösning om styret är svetsat i stammen.Sickan wrote:Jag har en cykel där styrstammen och styret sitter ihop. Detta sitter i sin tur ihop med stolpen som går ner i ramen. Har jag fattat det rätt så kallas det för quillstam. Jag kan alltså inte skruva loss enbart styret. Om jag däremot nu vill byta styre, kräver det att jag hittar en liknande anordning i perfekt storlek eller finns det någon skönare lösning?
De skickar en ny adapter så får jag testa. Tröttnar jag på den får jag väl testa Abacaxis lösning. Tack för era svar.matsa wrote:Annars låter Abacaxis lösning bäst. För även om min "adapter" funkar så är det rätt bökigt att pumpa med den. Brukar behöva hjälp av nån som håller i...
Det där ser väl ganska bra ut. Skulle kolla hur det ser ut med luft i och om det finns några skär i detrilleh wrote:Märkte igår att jag skiddat sönder bakdäcket så nu är det dags för byte. Tro det eller ej så hittade jag ett Gatorskin liggandes i cykelgaraget på jobbet i rätt storlek och allt. Skicket är inte det bästa, det är hyfsat mörbultat och snett på sina ställen. Jag tror inte att det är några problem att kränga på det, frågan är bara om det är funktionellt och säkert att cykla på. Vad tror ni?
Bilder.
Ser inte så dåligt ut härifrån - vad säger indikatorhålen?rilleh wrote:Märkte igår att jag skiddat sönder bakdäcket så nu är det dags för byte. Tro det eller ej så hittade jag ett Gatorskin liggandes i cykelgaraget på jobbet i rätt storlek och allt. Skicket är inte det bästa, det är hyfsat mörbultat och snett på sina ställen. Jag tror inte att det är några problem att kränga på det, frågan är bara om det är funktionellt och säkert att cykla på. Vad tror ni?
Bilder.
Måste vara det löjligaste jag hört att folk börjat oroa sig över indikatorhål i Continentals däckgrangeyard wrote:
Ser inte så dåligt ut härifrån - vad säger indikatorhålen?
Haha, jag trodde jag var ensam i hela världen med det problemet. Brukar förbanna mitt öde som lättviktare när trycket närmar sig 7 bar och man bara har en hand till pumpen.matsa wrote:Annars låter Abacaxis lösning bäst. För även om min "adapter" funkar så är det rätt bökigt att pumpa med den. Brukar behöva hjälp av nån som håller i...
Det har jag gjort och det funkade. Lät det stå uppumpat ett dygn ca.ANTR wrote:kan man stretcha ett tubdäck på en clincher-fälg?
clinchern är ju lite djupare tänker jag..
någon som har en tubfälg till övers?