https://www.pedalroom.com/bike/nishiki- ... fista-6591 .
Har en liknande från samma årgång:

Inte svar på frågan, men jag beställde direkt från Wolftooth när jag köpte min kedjekrans och det var relativt smärtfritt. Upplevde inte att frakt och tull gjorde det märkbart dyrare än token tysk näthandelh.wallin wrote:Två spontana frågor:
Vilka kan ta in Wolf tooth i Stockholm?
Vilka 5-arms 94 bcd Narrow-wide klingor finns det på marknaden? Håller på med ett gammal ram/modern grupp-projekt.
Det där ser ut som lite lätt ytrost som man i de flesta fall är just som namnet säger ¨ytligt¨ och inget farligt för strukturen av ramen. Värre är och vad man bör se efter den rost som blir på undersidan av toppröret som blir av stående fukt i ramen. Samma sak vid muffskarvarna då färgen flagnar med synlig rost. Den här ramen saknar muffar så jag skulle vara lugn. En annan sak är att man själv kan rostskydda ramen internt vilket är bra på året runt cykeln. Oavsett bör man se lite foton på speciellt utsatta punkter när man köper cykel på distans.PierrotLunaire wrote: ↑18 Jan 2019 20:38Har ögonen på en begagnad stålram, som tyvärr har rostfläckar runt sadelröret. Jag har tyvärr dålig koll på rost och har ingen möjlighet att kolla personligen; indikerar bilden att ramen är (eller kommer bli) allvarligt skadad, eller kan man göra något åt det?
![]()
Det är inte riktigt klart ännu. Vad jag vet är att jag vill ha utrymme för mycket gummi och horisontella drop outs, vilket ger mig rätt få alternativ egentligen. Surly Steamroller eller All-City Natureboy kanske. Vad finns det mer?
JA! men..
Gänga om vevlagerhylsa/vevlagerhus. Eller fräsa nya gängor i vevlagerhuset. Nåt sånt
Tack för bra synpunkter!almlof wrote: ↑01 Feb 2019 11:23JA! men..
Surly SR är en fixie med mycket däck utrymme, AllCity NB är en skivbromsad SSCX. Du behöver reda ut vad du vill ha och hur mycket gummi som är "mycket".
Jag körde fixed på 559*55mm, blev skumt. Kan vara 559-fixedupplevelsen men tror mer kombon av en rapp geo med seg kontaktyta. 35mm upplevde jag som nog mycket för att kunna köra tracklocross etc. Hur skall du köra hojen?
Oddcycle ATTB tillåter redan 42mm på 700C hjul.. kanske går att köra 47*584?? Kolla med Erik på 116.
Annars finns även Brother Cycle Allday, Soma Rush, Cinelli Tutti, Mash Steel och All city Big Block som fixed 120mm baknav med plats för bredare däck.
OnOne Pompetamine är likt AllCity NB en SSCX med skivbroms. Brukar gå loss billigt. Bombtrack Arise finns som både skivbroms och canti. Dessa kör på 135mm baknav vilket inte är ett direkt problem, men kräver lite omtanke.
Skall du köra fixed avråder jag från tubeless. SS? Go for it!
Jag har haft liknande tankar, som kanske märks.rilleh wrote: ↑04 Feb 2019 10:56Målet med 650B är mest för vinterpendling, med så tjocka dubbdäck som det går tillsammans med stänkskärmar. På sommaren kommer jag antagligen att köra med 700cx35, eller runt där. Vill mest ha en hoj man kan åka långt med och där underlaget inte spelar så stor roll, man ska fram ändå liksom.
120mm fixed-nav är inte säkert att det finns tillräckligt med axel för att få fast mellan 135mm dropouts. Beror på nav. Går säkert att lösa på massor av sätt men det behöver omtanke, alltså inte plug n play. Mats som kör Pompetamine kör (väl) ett MTB-framhjul med ny axel, funkar också. Har själv kört Pompetamine men med 135mm fixednav från Surly.
Det baseras inte på svinmycket erfarenhet och forskning, men två saker gör mig skeptisk; Vinter och kladd..