Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Jultomten » 20 Sep 2013 08:00

Rykande färsk koskit från Interbike;
Image

Orkar någon räkna alla spacers oxo...

/M
Image Image Image Image

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by ravelax » 20 Sep 2013 11:41

Man har ju iofs tänkt den där tanken några gånger, fast en kombinerad bullhorn-bock. Så att man slipper ha reduntanta bromshandtag om man vill ha hoods-positionen liksom.

zimboslice
Posts: 108
Joined: 01 Jul 2012 14:43
Location: stockholm

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by zimboslice » 20 Sep 2013 13:07

ravelax wrote:Man har ju iofs tänkt den där tanken några gånger, fast en kombinerad bullhorn-bock. Så att man slipper ha reduntanta bromshandtag om man vill ha hoods-positionen liksom.


cinelli spinaci kanske?

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by ravelax » 20 Sep 2013 13:31

zimboslice wrote:
ravelax wrote:Man har ju iofs tänkt den där tanken några gånger, fast en kombinerad bullhorn-bock. Så att man slipper ha reduntanta bromshandtag om man vill ha hoods-positionen liksom.


cinelli spinaci kanske?
Tänkt den tanken också, men det känns inte riktigt optimalt, ergonomiskt sett, att använda dem som något annat än tempopinnar.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Ronny » 20 Sep 2013 16:42

Knepigt position på dem ifall det är tänkt att ha en positiv inverkan när man står upp och trampar typ som med bar ends hos mtb.
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Ronny » 24 Sep 2013 21:18

Image
Мясо это убийство

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by A G » 25 Sep 2013 14:59

Lite ledsen blir jag allt....

Image

Ramen förtjänar inte detta.....

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Fixen » 25 Sep 2013 15:07

Tycker den är tung som fan. Gött att känga till purister på det sättet. Rakt i skrevet. ;)

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Ronny » 25 Sep 2013 15:08

A G wrote:Lite ledsen blir jag allt....

Image

Ramen förtjänar inte detta.....
Är nog en tidsfråga innan den har sålts till Asien och förhoppningsvis blir mer korrekt byggd. Finns en del Asiater som bygger ganska tidskorrekt.
Men jämför kulören med den ovan som en kändislackerare i USA har klantat sig med. Det är heller inte första lasern han lackerar i fel kulör. En laserägare som just köpt en omlackad hos honom för 100.000:- var missnöjd och fick den omlackad i Europa. Sen sätter sin signatur på en laser är ett otyg.
Мясо это убийство

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by A G » 25 Sep 2013 15:15

^^Jag kan förstå dig Fixen, men jag hade hellre sett den med ett gaffelmonterat bullhorn....

^Ska man köpa en ram för de pengarna så är det ju trevligt om det är rätt kulör...! :)

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Fixen » 25 Sep 2013 16:00

Den ramen såldes av en ryss till en ryss. På lfgss ville säljaren ha 2500 pund.

Undrar om den såldes för 2500 pund i ryssland? Oligark-pengar?

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by ravelax » 25 Sep 2013 16:53

A G wrote:Ramen förtjänar inte detta.....
Vad förtjänar den då? Att hänga på väggen eller stå i nåt museum och damma? Blir lite trött på det här argumentet ibland.

Det är ju en seriös ram, byggd för att användas. Och då förtjänar den väl mest av allt att användas. Ägaren vet nog vad han har och vet att uppskatta det.

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by A G » 25 Sep 2013 19:32

ravelax wrote:
A G wrote:Ramen förtjänar inte detta.....
Vad förtjänar den då? Att hänga på väggen eller stå i nåt museum och damma? Blir lite trött på det här argumentet ibland.

Det är ju en seriös ram, byggd för att användas. Och då förtjänar den väl mest av allt att användas. Ägaren vet nog vad han har och vet att uppskatta det.
Ser inget fel i att hänga den på väggen, så länge den används. :wink: Med "ramen förtjänar inte detta" tänkte jag i första hand på styrkombon, ergo-styrstam och risers funkar till många cyklar, på denna tycker jag inte att de gör sig bra helt enkelt.

Men det är ju inte min ram, bara min åsikt. :)

Cassius
Posts: 88
Joined: 14 Sep 2013 18:10

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Cassius » 25 Sep 2013 19:41

A G wrote:Ser inget fel i att hänga den på väggen, så länge den används. :wink: Med "ramen förtjänar inte detta" tänkte jag i första hand på styrkombon, ergo-styrstam och risers funkar till många cyklar, på denna tycker jag inte att de gör sig bra helt enkelt.

Men det är ju inte min ram, bara min åsikt. :)

Förvisso. Samtidigt finns det folk som sliter sitt hår över att Jon Olsson kör runt med takräcke på sin Lamborghini och andra som nästan mordhotar dig om du börjar modifiera en klassisk Porsche 911 med argumentet "något som är perfekt från början går inte förbättra"..

Jag är ingen kännare, men måste nog hålla med ravelax. Bättre "felbyggd" men använd, än "rätt byggd" och inte använd!

Jag som är bilmänniska i grunden avskyr idioter som köper sportbilar bara för att det ser bra ut på uppfarten.. dummaste människorna man kan stöta på...

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Muffat Stål » 26 Sep 2013 16:14

...Men det är ju precis vad grabben här ovan gjort. Köpt en sportbil som han visar upp på uppfarten. Att det är bra när saker "används" inbegriper väl ändå att de ska användas på rätt sätt?

Hellre att nån snubbe kör skiten ur den på sin regelbundna banträning, än att någon försiktigt leder omkring den på stan.
The thigh's the limit

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Fixen » 26 Sep 2013 16:22

Den skidwhippas nog flitigt i Moskva skulle jag tro. :)

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Post by abacaxi » 26 Sep 2013 16:49

Vi hänger på ett fixieforum och upprörs över att bancyklar används på fel sätt? Historielöst. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by ravelax » 26 Sep 2013 16:50

Det hade ju varit fint om den här ramen också byggdes och användes "korrekt" liksom, men hellre hipsterbyggd och använd, än korrekt byggd men oanvänd. Det finns tillräckligt många korrekta Laserbyggen som mest verkar stå och damma i samlingar.

Tycker det är rätt tramsigt att döma ut snubben som en sån som "köper sportbilar att ha på uppfarten". Det är liksom surkukiga spekulationer. Vad vet vi om hans motiv för att köpa den? Han vet med all sannolikhet vad en Laser är och hur den "borde" vara byggd. Det viktiga är väl att ramen kommer till användning och uppskattas.

Abacaxi: Total brist på självinsikt, framförallt

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Post by atomlab » 26 Sep 2013 16:54

Finns det någon som köper en bil och har som kuttersmycke?

Sålänge han inte sätter kapen i lazern så kvittar det ju. Bara att lacka om eländet!
Image

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!

Post by Muffat Stål » 26 Sep 2013 20:25

ravelax wrote: Total brist på självinsikt, framförallt
Gissar att det är jag som totalt brister i självinsikt?

Säger bara att en bancykel av den kalibern gör sig bäst på banan. Säger inte att alla bancyklar ska stanna på velodromer. Det är ju kul att cykla snabba hojar på stan. :P

Du kanske trodde jag whipskiddade ner för Avenyyyn dagarna i ända men min Look t ex står bara hemma och samlar damm. Ibland tar jag den till Falun.
Det tycker jag känns gött.

Dessutom är jag inte ett smack upprörd, utan reflekterar bara över vad jag ser.
The thigh's the limit

Post Reply