Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Alltså vafan hände där? Är styret tänkt att agera staket som fångar upp en när man glider av sadeln?
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Nog för att det är falsk marknadsföring, men är det någon fysisk skillnad mellan ett par äkta pistavevar och dessa efter nedslipningen? Pista = mer gods och vridstyvare? Annan kedjelinje? Eller bara en uns större klack för 1/8 kedjehjul?Indurain wrote:Ännu en idiot som har slipat ner klackarna.
http://www.ebay.de/itm/CAMPAGNOLO-C-REC ... 372wt_1399
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Mjo, CR pista har aldrig sett ut så där.. Sen angående hållfastheten vet jag inte hur det påverkas av att man slipar och har sig.. Spontant känns det som att pistaversionens spindel skulle tåla mer belastning vid sprint och att landsvägsversionen är klenare. Jag utgår från att man utvecklar mer kraft vid tex pursuit på bana än landsvägstempo men det vet nog andra här bättre än jag..
Tror inte han lyckas lura så många med den auktionen, hoppas inte det iallafall.
pista:
landsväg:
Tror inte han lyckas lura så många med den auktionen, hoppas inte det iallafall.
pista:
landsväg:
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Det där var ju vanligt förr på vanliga recordvevar, och då inte för falsk marknadsföring utan för att man fick samma produkt av en vev det fanns gott om. Inget konstigt med det. Här är det ju en annan grej. Olika bcd, olika armar olika vikt tror jag. Har för mig jag kollat på det där och att det typ finns en enda 1/8" klinga på marknaden som är ok, som passar på en sån vev...
The thigh's the limit
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Kan det inte rent funktionellt vara så att klacken slår i kedjestaget om man använder ett par Road vevar till ett pista lager? Och därmed måste man slipa bort denna?
Har en cykel där det bara var någon mm tillgodo.
Har en cykel där det bara var någon mm tillgodo.
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
väg till väg, bana till bana, inte svårt
även om man tar bort klacken, så kommer marginal bli mindre till kstaget, eftersom
den inre klingbulten inte kommer att vara försänkt, försänktningen finns där av en anledning
c-record väg har något smalare armar jämfört med c-record pista
även om man tar bort klacken, så kommer marginal bli mindre till kstaget, eftersom
den inre klingbulten inte kommer att vara försänkt, försänktningen finns där av en anledning
c-record väg har något smalare armar jämfört med c-record pista
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
DIY-custom <3
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Man ser ju en tydlig skillnad mellan vänstervevarmarna. Pistas spindel visar alla 5 bultar medan landsväg "gömmer" en bult i vevarmen.
Sedan är det ju 135 BCD på landsvägsarmarna och 144 BCD på Pistaarmar. Kan av erfarenhet säga att det är jobbigare att hitta 1/8"-klingor i 135 BCD än i 144 BCD.
Sedan är det ju 135 BCD på landsvägsarmarna och 144 BCD på Pistaarmar. Kan av erfarenhet säga att det är jobbigare att hitta 1/8"-klingor i 135 BCD än i 144 BCD.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Shit, det missade jag, det mest uppenbara. Praktiskt att kunna skilja på dem så enkelt, ingen kommer bli lurad igen!Håkan wrote:Man ser ju en tydlig skillnad mellan vänstervevarmarna. Pistas spindel visar alla 5 bultar medan landsväg "gömmer" en bult i vevarmen.
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Vet inte vad Måns syftar på med spindeln med förmodar axeln (?) som givetvis måste vara lika stark till väg som bana. På väg har man stötar som ger stryk till komponenterna.
Brutna axlar var inte ovanligt förr eller vevarmar som gick av. Super Record är kända för att bilda sprickor sen är c-record lvg. den tidiga versionen inte en så stark vev och ger med sig tidigt med flexande vevarmar. Annars är det samma material i c-record strada som pista vevar. Vore intressant att få se par ett c-record pista vevar NOS hur länge de skulle klara av en tränad cyklist användning på blott lvg körning före de flexar ev. spricker.
Brutna axlar var inte ovanligt förr eller vevarmar som gick av. Super Record är kända för att bilda sprickor sen är c-record lvg. den tidiga versionen inte en så stark vev och ger med sig tidigt med flexande vevarmar. Annars är det samma material i c-record strada som pista vevar. Vore intressant att få se par ett c-record pista vevar NOS hur länge de skulle klara av en tränad cyklist användning på blott lvg körning före de flexar ev. spricker.
Мясо это убийство
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
@fistasthlm
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Men man ska väl uppgradera hjul och sadel först?bankiren wrote:[img]conversion%20med%2080mm-fälgar[/img]
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
För att den inte har "track ends" ? Hahaha
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
-precis. Svetsa på ett par och passa på att räta upp styrröret så har du en helt annan cykel..
The thigh's the limit
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Njae, det var nog ett litet fall av språkförbistring från min sida, det var någon slags direktöversättning på "crank spider" som jag trodde kunde syfta till de armar i veven som håller fast klingan. Intuitivt kändes det som att veven på C-record LVG skulle flexa mer vid belastning med tanke på hur armen fäster klingan(den dolda varianten) medan pistaveven stöttar hela konstruktionen längre ut från center/vevlagret.Ronny wrote:Spindel/axel
Men nu blajar jag bara..
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Sjukt oväntad gaffel..bankiren wrote:djuuupa fälgar
Re: Bilder på fula cyklar, komponenter osv.!
Jo konstruktionen ska vara starkare vilket jag själv är övertygad om att den är för c-record strada med en dold arm är klen. Finns inga som helst fördelar med den dolda och dels är den svårmekad. Den inbyggda självavdragaren enligt campagnolo var tänkt för snabbare service för proffsmekarna men även den en svag punkt.måns wrote:Njae, det var nog ett litet fall av språkförbistring från min sida, det var någon slags direktöversättning på "crank spider" som jag trodde kunde syfta till de armar i veven som håller fast klingan. Intuitivt kändes det som att veven på C-record LVG skulle flexa mer vid belastning med tanke på hur armen fäster klingan(den dolda varianten) medan pistaveven stöttar hela konstruktionen längre ut från center/vevlagret.Ronny wrote:Spindel/axel
Men nu blajar jag bara..
Мясо это убийство