Hej!
jag har 50/16 i utväxling just nu och tycker det är svårt att lära sig skidda med det. det är en konverterad gammal racer som det tidigare suttit växlar på.
kan jag montera på det lilla drevet fram och köra fixie på det?
Fixie på 2-växlat framdrev
Fixie på 2-växlat framdrev
Ja, om du kortar kedjan.
The concept of time has been revised and improved...
Re: Fixie på 2-växlat framdrev
Ja självfallet. TackEskiboi wrote:Ja, om du kortar kedjan.
- grangeyard
- Posts: 1535
- Joined: 04 May 2013 10:19
- Location: Uppsala City yo
Fixie på 2-växlat framdrev
Glöm ej att skruvarna är för långa för en ensam klinga. Man kan luta sig framåt & ta bort lite tyngd från bakhjulet. Ha bra med luft i däcken.
Re: Fixie på 2-växlat framdrev
ja jag klarar det på gräs och grus, men inte på asfalt. då hänger jag verkligen över styret. jag har beställt straps så förhoppningsvis blir det ännu lättare med dom.grangeyard wrote:Glöm ej att skruvarna är för långa för en ensam klinga. Man kan luta sig framåt & ta bort lite tyngd från bakhjulet. Ha bra med luft i däcken.
vilka skruvar menar du är för långa? det sitter en klinga just nu, som det tidigare suttit en till klinga på fast mindre. det har varit en 10 växlad cykel med 2 klingor fram och 5 drev bak.
jag antar att vi tänker på två olika typer av klingor. på min sitter den största klingan ihop med pedalarmen.
Re: Fixie på 2-växlat framdrev
Your problem right there... man måste sitta fast för att kunna skidda.jag har beställt straps
När man motverkar vevarmens rörelse på det främre varvet, lyfts cykeln och friktionen på bakdäcket minskar. Om man försöker motverka rörelse på det bakre varvet på vevarmen, trycks cykeln ner mot marken och friktionen ökar, varpå det blir snudd på omöjligt att skidda på asfalt.
Re: Fixie på 2-växlat framdrev
magwo wrote:Your problem right there... man måste sitta fast för att kunna skidda.jag har beställt straps
När man motverkar vevarmens rörelse på det främre varvet, lyfts cykeln och friktionen på bakdäcket minskar. Om man försöker motverka rörelse på det bakre varvet på vevarmen, trycks cykeln ner mot marken och friktionen ökar, varpå det blir snudd på omöjligt att skidda på asfalt.
yes! jag har läst nånstans att det är den foten som håller emot pedalen som är påväg neråt som är den dominanta, så det du säger låter väldigt rimligt.