var det knogmacka du ville käka?Carl wrote:Malmö är väll bara hipsters?
[Mektabbar] Tummen mitt i handen
Getost och honung it is!Elmer wrote:Tar gärna en knogmacka till ölen på fredag Simon. Ost och honung är annars en favorit och dessutom lite mysigare.SimonBusk wrote:var det knogmacka du ville käka?Carl wrote:Malmö är väll bara hipsters?
Jag hoppas ingen tror att jag på allvar vill bjuda någon på en knogmacka? Fishfingers å andra sidan... det bjuder jag gärna på!
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Bildbevis aldrig så har det aldrig hänt Arvid.ArvidSvensson wrote:Igår tryckte jag i luft i mitt corima 650c framhjul som jag monterat i Zippens 26"-gaffel. Någon som har en svart, röd eller gul 1" gängad 650c-gaffel liggande?
Men vad var det som hände , sprängde du sönder den stackars gaffeln ?
--------->>><<<<--------------
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Ingenting gick sönder. Hjulet vill bara inte snurra med luft i däcket. Jag måste fila ur gaffelkronan 2-3mm för att däcket ska gå fritt men då kommer jag läskigt nära hålet för frambromsen så det är nog bättre med en gaffel i rätt storlek.Andye wrote:Bildbevis aldrig så har det aldrig hänt Arvid.ArvidSvensson wrote:Igår tryckte jag i luft i mitt corima 650c framhjul som jag monterat i Zippens 26"-gaffel. Någon som har en svart, röd eller gul 1" gängad 650c-gaffel liggande?
Men vad var det som hände , sprängde du sönder den stackars gaffeln ?
Tänkte göra en vänster-vev på Bianchin för att vara lite annorlunda, jodå det funkade ju fint, klickade i SPD-pedalerna och trampade iväg.
Höll på att stå på röven för jag kunde inte klicka ur... skumt tyckte jag och tänkte efter...
...jodå, spd-pedalerna blir ju bak och fram...
/Fredde
p.s Man borde ju iof kunna vända på clipset på dojjan men då blir andra cyklar fel... doh!
Höll på att stå på röven för jag kunde inte klicka ur... skumt tyckte jag och tänkte efter...
...jodå, spd-pedalerna blir ju bak och fram...
/Fredde
p.s Man borde ju iof kunna vända på clipset på dojjan men då blir andra cyklar fel... doh!
'fredde.se wrote:Tänkte göra en vänster-vev på Bianchin för att vara lite annorlunda, jodå det funkade ju fint, klickade i SPD-pedalerna och trampade iväg.
Höll på att stå på röven för jag kunde inte klicka ur... skumt tyckte jag och tänkte efter...
...jodå, spd-pedalerna blir ju bak och fram...
/Fredde
p.s Man borde ju iof kunna vända på clipset på dojjan men då blir andra cyklar fel... doh!
Byt axlar mellan pedalerna istället.. Klart smidigare..
Denna får du baskemej stilpoäng för Den går verkligen inte att skylla på oerfarenhet, att man är nybörjare, missförstånd eller nåt sånt.. en klockren tabbe i sin renaste form helt enkelt, grattis.Carl wrote:I höstas när jag skulle kapa ett riser så mätte jag ut hur mycket jag ville kapa, sen kapade jag det två gånger i samma ende... Blev aningen kort sen
tack tack, det enda jag har att skylla på är att det precis hade tagit slut med tjejen efter fem år. Sinnerna var inte riktigt där dom skulletorch wrote:Denna får du baskemej stilpoäng för Den går verkligen inte att skylla på oerfarenhet, att man är nybörjare, missförstånd eller nåt sånt.. en klockren tabbe i sin renaste form helt enkelt, grattis.Carl wrote:I höstas när jag skulle kapa ett riser så mätte jag ut hur mycket jag ville kapa, sen kapade jag det två gånger i samma ende... Blev aningen kort sen
Så skönt har oxå gjorde samma tabbe.. D e så skönt när man står där å funderar på hur i helvete man tänkte och i någon stilla sekund även funderar på hur man ska kunna få den lilla styr biten tillbax på styret igen... som sagt du e inte ensamCarl wrote:tack tack, det enda jag har att skylla på är att det precis hade tagit slut med tjejen efter fem år. Sinnerna var inte riktigt där dom skulletorch wrote:Denna får du baskemej stilpoäng för Den går verkligen inte att skylla på oerfarenhet, att man är nybörjare, missförstånd eller nåt sånt.. en klockren tabbe i sin renaste form helt enkelt, grattis.Carl wrote:I höstas när jag skulle kapa ett riser så mätte jag ut hur mycket jag ville kapa, sen kapade jag det två gånger i samma ende... Blev aningen kort sen
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag pajjade gängorna på ett Zipp 950 skivhjul torsdags. Trampade hårt i en brant uppförsbacke och drevet släppte. Jag har varit deppig sedan dess men tog mig i kragen och drog ner till garaget ikväll för att se hur illa det var. Först trodde jag att det var navet som var tillverkat av mjukost men som vanligt var det mitt eget fel.
Gängorna är totalt borta på navet. Det satt ett 15T drev och en låsring på hjulet när jag köpte det och felet var att jag inte kollade var det var för skit som satt där. Den gängade delen av drevet var ganska smal så det var inte så värst många gängor som kraften fördelas över. Låsringen var också den av den lite smalare sorten. Eftersom drevet var tunnt nådde inte låsringen fram till drevet så det fannt inget mothåll om jag hade bromsat hårt. Vilken j-vla tur att jag körde upp för backen och inte nerför när gängorna lossnade!
Kontenta:
Ha koll på vad som sitter på cykeln. Se till att köra med rejäla drev (dura ace, phil wood m.fl. har rejält med gängor). Samma sak med låsringen. Brett ska det vara så att gängorna inte behöver ta så mycket kraft. Dessutom ökar friktionen så att det inte gängar av lika lätt.
Gängorna är totalt borta på navet. Det satt ett 15T drev och en låsring på hjulet när jag köpte det och felet var att jag inte kollade var det var för skit som satt där. Den gängade delen av drevet var ganska smal så det var inte så värst många gängor som kraften fördelas över. Låsringen var också den av den lite smalare sorten. Eftersom drevet var tunnt nådde inte låsringen fram till drevet så det fannt inget mothåll om jag hade bromsat hårt. Vilken j-vla tur att jag körde upp för backen och inte nerför när gängorna lossnade!
Kontenta:
Ha koll på vad som sitter på cykeln. Se till att köra med rejäla drev (dura ace, phil wood m.fl. har rejält med gängor). Samma sak med låsringen. Brett ska det vara så att gängorna inte behöver ta så mycket kraft. Dessutom ökar friktionen så att det inte gängar av lika lätt.