Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Krok » 21 Nov 2013 07:54

Hej, som ni säkert förstått nu är allt ett påhitt. (Mohaha)

Men jag skulle vilja ta upp attityd-problemet här på FG.
Jag själv är inte alltid den bästa i trådar osv men det är oftast pga att nån annan haft nån väldigt smart och onödig kommentar mot mig innan, och kedjan har påbörjats.

Sällan har jag beskådat denna attityd när tex en ny medlem ställer en fråga, han/hon blir idiotförklarad direkt. Varför?

Jag vill vara med och göra det trevligare, ni som tycker annat besvära er inte att skriva i denna tråd, Och ni som är för coola för att vara schyssta mot andra kan hoppa över detta inlägget och gå ut och cykla, eller vad ni nu gör.

Hoppas ingen tatt illa upp och cykla lugnt

/krok

Onyx3
Posts: 88
Joined: 03 Aug 2013 12:10
Location: Stockholm

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Onyx3 » 21 Nov 2013 09:27

Jag tycker iofs att attityden är ganska ok här eller har jag missat något? Jämför FG med Happy t.ex. då är ju mysfaktorn här tusen gånger skönare. Happy är helt sjukt otrevligt och i de flesta fall spårar trådarna ur i något rasse-tjafs eller annat menlöst dravel som inte har det minsta med cykel att göra. Dålig och orättvis jämförelse kanske?
Men visst, att vara trevlig och on topic är alltid bra så tänk på det.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by abacaxi » 21 Nov 2013 09:39

Krok wrote:Och ni som är för coola för att vara schyssta mot andra kan hoppa över detta inlägget och gå ut och cykla, eller vad ni nu gör.
märker du ens själv att ditt inlägg dryper av ett sunkigt förakt av sällan skådat slag? om du nu är en så obehaglig människa som det verkar tycker jag du ska sluta trolla här och bege dig till happy, avpixlat eller annan intoleranshögborg. hejdå.

(nej, man kommer tyvärr inte undan genom att "hoppas" att ingen tar illa upp, snarare bekräftar det bara att man skriver trots att man vet att folk kommer ta illa upp)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Fixen » 21 Nov 2013 10:20

Jag har varit delaktig i diskussions -och online forum av alla dess slag sedan väl över femton år och har lärt mig att -
  • 1. Ha lite skinn på näsan och lite tungan i kinden och ta inte allt som skrivs blodallvarligt. Folk har grejer att säga och de är ibland riktigt puckade, det är bara att manövrera ut dem.
    2. Anamma jargongen, bli inte sur för att du blir dumförklarad, suck it up inse att du är en jävla noob och kör vidare.
Så, du borde få skinn på näsan, suck it och keep on truckin'.

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by herr_brun » 21 Nov 2013 10:30

Kan blanda mig i här och tycker forumet ändå är väldigt trevligt, jämför med t.ex lfgss...

Sen är det bra att tänka på att text kan tolkas på väldigt olika sätt, det är svårt om inte omöjligt att tolka ironi och små undermeningar om det inte explicit skrivs ut, varvid samma inlägg kanske tolkas lite aggro av en men kanske inte alls aggro av en annan.

Sen har jag inte varit med mer än ett halvår och kanske inte träffat på alla men ja.

User avatar
Jonasw
Posts: 141
Joined: 13 Sep 2010 16:49
Location: Uppsala

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Jonasw » 21 Nov 2013 11:15

Sen kan det ju för övrigt tilläggas att när de flesta av oss som är intresserade av cyklar säger att "jag bara gillar schyssta hojar och att cykla" är det lika sant som det är att folk som köper Rapha-kaffemaskiner för 20k "bara vill ha lite gott kaffe"



Nördar kommer aldrig att acceptera noobs, oavsett område, tyvärr. Men alla lär sig på vägen :)

User avatar
Tommi
Posts: 272
Joined: 24 Sep 2009 11:17
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Tommi » 21 Nov 2013 16:58

Ett bra tips:
Image

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by john the man » 21 Nov 2013 17:26

Image
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Krok » 21 Nov 2013 18:18

Jag förstår, inte mycket att göra åt saken då

User avatar
nelp
Posts: 436
Joined: 31 Mar 2009 12:47
Location: Umeå

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by nelp » 21 Nov 2013 21:48

herr_brun wrote:Kan blanda mig i här och tycker forumet ändå är väldigt trevligt, jämför med t.ex lfgss....

http://www.lfgss.com/thread110222.html

:roll:

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Huliganen » 21 Nov 2013 22:49

^ :lol: :lol:
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Post by Jonatan F » 21 Nov 2013 23:47

Håller med fixen.

Vi kommunicerar med människor vi inte känner via text. Jag som brukar imponeras av att folk förstår varandra i tal. Imo otroligt att vi klarar kommunicera alls! Inte konstigt då att det blir lite missförstånd och misstolkningar av den andres känslor.

Sedan kan man inte vänta sig att alltid bli struken medhårs tror jag.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by merkur » 21 Nov 2013 23:53

Man vet ju vilka som är ring-runkarna och rövslickarna hahaha.

Men över lag är det god stämning och ett tämligen städat forum.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Krok » 22 Nov 2013 03:13

Har varit på många andra forum med, där det varit betydligt nördigare ämnen. Dock har alla varit super och tillmötesgående mot alla.
Cykelforumen verkar däremot va en klass för sig själva.

Likadant på cykeltävlingar, där är folk likadana. (Allycats räknas inte som tävling i min bok, för där är det oftast trevligt de få gångerna jag vart med)

Men ni som vill anamma den uppenbara cykel-atmosfären här så är det fine.
Jag kommer dock försöka vara trevlig mot folk och utbyta kunskaper civiliserat med folk som lever i 2000 talet

User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Krok » 22 Nov 2013 03:21

abacaxi wrote:
Krok wrote:Och ni som är för coola för att vara schyssta mot andra kan hoppa över detta inlägget och gå ut och cykla, eller vad ni nu gör.
märker du ens själv att ditt inlägg dryper av ett sunkigt förakt av sällan skådat slag? om du nu är en så obehaglig människa som det verkar tycker jag du ska sluta trolla här och bege dig till happy, avpixlat eller annan intoleranshögborg. hejdå.

(nej, man kommer tyvärr inte undan genom att "hoppas" att ingen tar illa upp, snarare bekräftar det bara att man skriver trots att man vet att folk kommer ta illa upp)

Den meningen var till för att sortera ut vissa människor och få dem att cykla ist för att skriva en dum kommentar här, det funkade uppenbarligen inte.

Jag har anammat jargongen nu, hur känns det?

User avatar
starground
Posts: 231
Joined: 12 Nov 2009 16:55
Location: Vasastan, Stockholm

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by starground » 22 Nov 2013 08:43

Krok, jag håller med dig i stor utsträckning. Men jag respekterar att det finns väldigt många olika viljor och förmågor här på forumet. Mitt tips är att använda "Friends & Foes" inställningarna för att göra upplevelsen bättre! ;-)
(har bara en på listan, men några nya kandidater finns)

User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Krok » 22 Nov 2013 09:54

starground wrote:Krok, jag håller med dig i stor utsträckning. Men jag respekterar att det finns väldigt många olika viljor och förmågor här på forumet. Mitt tips är att använda "Friends & Foes" inställningarna för att göra upplevelsen bättre! ;-)
(har bara en på listan, men några nya kandidater finns)

Amen

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Cinellins Laser Exo, två ex i världen !

Post by Fredde » 23 Nov 2013 12:33

"Jag själv är inte alltid den bästa i trådar osv men det är oftast pga att nån annan haft nån väldigt smart och onödig kommentar mot mig innan, och kedjan har påbörjats."

Just av den anledningen finns en knapp där det står "Report", klicka på den och sjung ut eller varför inte använda den fina PM funktionen? Vill man sa kan man även föregå med gott exempel och ge de nybörjare (som du tycker fått ett dåligt svar) ett bra svar.

Post Reply