Cinelli ?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Cinelli ?

Post by Kiliam » 22 Sep 2013 09:54

Du är otrolig Simona, keep it up!

SweBender
Posts: 209
Joined: 28 Nov 2011 15:28

Post by SweBender » 22 Sep 2013 15:54

Kan säga att det var otroligt kul att hälsa på i Simonas butik och lärde mig otroligt mycket på den korta stunden jag var där. All heder till henne och jag tror inte folk förstår vilket jobb och slit det är att försöka driva en unik cykelbutik.

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Cinelli ?

Post by backspinsimo » 22 Sep 2013 16:38

Tack för alla fina ord, det värmer verkligen! Vi får hoppas att jag hittar en ny lokal, nästa vecka blir det sista! Det har varit grymt kul att få träffa folk och snacka hojar!
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Singular
Posts: 96
Joined: 29 Nov 2012 19:00

Re: Cinelli ?

Post by Singular » 22 Sep 2013 17:24

Baserat på de förutsättningar du ger är svaret ett solklart "släpp det" - det som kommer att ske är att du försöker konkurrera med antingen ehandelsjättarna i Tyskland och England (och de kommer, utan att ens försöka eller uppmärksamma dig, mörda dig...) eller med halvsvart import av kinakolfiber. I inget av fallen har du speciellt mycket att erbjuda; förutom att få bränna tid och pengar på att stå och häcka i en butik.

Cinelli är ju erkänt skitbra grejor, så det hade jag inte haft några bekymmer att företräda - men jag känner visst tvivel inför att sälja och ta ansvar för namnlös kinaproduktion. Konsumentlagarna är rätt kärva och det behövs inte många reklamationer/returer (med tillhörande arbete, fraktande et cetera) för att äta upp den lilla förtjänst som finns.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Post by Jonatan F » 23 Sep 2013 19:06

Att försöka öppna en butik i centrala jkp tror jag inte på, däremot om du har någon stor laggård i ditt hus skule du kunna köra en deltidsaffär där, även jag drar mig för de risky i att beställa dyra (dyra med tanke på att det kanske aldrig kommer någon ram och då kan jag inte göra något) prylar på oklara hemsidor...

Ps. Någon sa nägot om kläder, det är verkligen stört svårt att hitta cykelkläder som inte är teamkopior! Eller skitfula eller väldigt smalt brandade (bianchi, cinelli, tyskland etc.)

Underbar affär bavabici, här ska aldrig mer köpas billig ukskit om ni lokals har!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Cinelli ?

Post by backspinsimo » 25 Sep 2013 15:37

skönt att höra ;)
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Post Reply