OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

OT-tråden

Post by olebole » 10 Feb 2014 16:54

De flesta bilderna var väl av typen "pappa har köpt systemkamera på siba"

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

OT-tråden

Post by atomlab » 10 Feb 2014 17:55

abacaxi wrote:^ fint att han berättade att han aldrig hade hört talas om slopestyle innan, det var nog de sämsta snowboardbilderna jag sett. :-) fast den här var grym:

Image

Han skrev iof att han aldrig fotat sporten. Inte att den kon som en blixt från klar himel...
Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 10 Feb 2014 21:29

Och då är det ok att publicera en nästangrab menar du? :twisted:
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

olletrens
Posts: 539
Joined: 12 Jul 2012 18:41
Location: GBG/414

Re: OT-tråden

Post by olletrens » 11 Feb 2014 13:27

Fullösning för fästning av felköpt lowrider mottages tacksamt. Eller billig gaffel med cantifästen.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: OT-tråden

Post by Ronny » 11 Feb 2014 20:49

Мясо это убийство

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 12 Feb 2014 13:16

Haft en nyförälskelse med min cykel. Varit tvungen att lämna jobbet och gå ut i garaget bara för att titta på den en stund. Vilka är det förresten som har ett garage på bondegatan?

User avatar
lugosi
Posts: 300
Joined: 27 Sep 2011 06:56
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by lugosi » 12 Feb 2014 16:52

Tänkte köpa ett par skor från utlandet (US-storlek) men... vilken "size chart" vågar man lita på? Googlat säkert ett halvdussin som alla visar olika mellan EU/US/UK. The fuck?
Jag har nånstans mellan 42-43, beror ofta på skon på vilket jag väljer. Har ett par löpardojjor i UK8.5 skor som passar underbart. Några råd eller glada insikter?

Koyo
Posts: 829
Joined: 23 Oct 2011 19:50
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by Koyo » 12 Feb 2014 17:00

lugosi wrote:Tänkte köpa ett par skor från utlandet (US-storlek) men... vilken "size chart" vågar man lita på? Googlat säkert ett halvdussin som alla visar olika mellan EU/US/UK. The fuck?
Jag har nånstans mellan 42-43, beror ofta på skon på vilket jag väljer. Har ett par löpardojjor i UK8.5 skor som passar underbart. Några råd eller glada insikter?
Du kan inte hitta en storlekstabell från skotillverkaren i fråga? Om det är ett par Vans, kolla deras hemsida, om det är ett par Nike kolla deras eller så? De borde ju ha bäst koll.

User avatar
Tommi
Posts: 272
Joined: 24 Sep 2009 11:17
Location: Göteborg
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Tommi » 12 Feb 2014 18:48

lugosi wrote:Tänkte köpa ett par skor från utlandet (US-storlek) men... vilken "size chart" vågar man lita på? Googlat säkert ett halvdussin som alla visar olika mellan EU/US/UK. The fuck?
Jag har nånstans mellan 42-43, beror ofta på skon på vilket jag väljer. Har ett par löpardojjor i UK8.5 skor som passar underbart. Några råd eller glada insikter?
De flesta "stora" märken brukar vara true to size (både US, UK och EUR). Converse är väl egentligen enda märket som är stora i storlek. Men om du är osäker, jämför centimeterstorleken i size charten/skon, märks ibland som "JPN". En UK8.5 är exempelvis 27,5 cm bland de flesta tillverkare. Då är du safe!

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 13 Feb 2014 00:31

Dokumentären som SVT stoppade, Godheten, av Stefan Jarl:

http://www.youtube.com/watch?v=1M7RaATzQTQ

User avatar
lugosi
Posts: 300
Joined: 27 Sep 2011 06:56
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by lugosi » 13 Feb 2014 09:02

För att göra det ännu mer tjurigt så kollade jag på min Nike löpardojjor (fittade på Löplabbet) och de är US10/EU44. 44 är på tok för stort normalt, men de där sitter perfekt.

Tack Tommi och Koyo! Det fanns en chart på sidan, får förlita mig på den helt enkelt. :)

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 13 Feb 2014 18:43

Någon som sett en sån här till salu i sverige/göteborg? :)

Image

User avatar
Lars Grov
Posts: 495
Joined: 04 Apr 2011 18:23
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Lars Grov » 13 Feb 2014 20:53

Såg en ghostbike på Hökmossevägen, Hägersten. Någon som vet något närmare om det? (Går bra att PMa)
Lick my decals off, baby

User avatar
Lars Grov
Posts: 495
Joined: 04 Apr 2011 18:23
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Lars Grov » 13 Feb 2014 20:54

tolij wrote:Dokumentären som SVT stoppade, Godheten, av Stefan Jarl:

http://www.youtube.com/watch?v=1M7RaATzQTQ
n i c e, tack för bra tips
Lick my decals off, baby

User avatar
Jeppe med Kniven
Posts: 158
Joined: 18 Mar 2011 12:44
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by Jeppe med Kniven » 13 Feb 2014 20:59

herr_brun wrote:Någon som sett en sån här till salu i sverige/göteborg? :)
Om det är för bromskabeländen så har jag fått tag på sånna i Göteborg för inte så länge sen. Dock vet jag inte om det var på Bikeplace verkstaden i Linné eller på Veloform som jag hittade dom, irrade runt en hel del.

Iofs har jag ingen användning av de två jag har, om det är rätt modell kan du få dom.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 13 Feb 2014 22:00

Lars Grov wrote:
tolij wrote:Dokumentären som SVT stoppade, Godheten, av Stefan Jarl:

http://www.youtube.com/watch?v=1M7RaATzQTQ
n i c e, tack för bra tips
Varsågod! Man får passa på så länge den är uppe..

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 13 Feb 2014 22:08

Jeppe med Kniven wrote:
herr_brun wrote:Någon som sett en sån här till salu i sverige/göteborg? :)
Om det är för bromskabeländen så har jag fått tag på sånna i Göteborg för inte så länge sen. Dock vet jag inte om det var på Bikeplace verkstaden i Linné eller på Veloform som jag hittade dom, irrade runt en hel del.

Iofs har jag ingen användning av de två jag har, om det är rätt modell kan du få dom.
Schysst! dock var det för växelkabel, tänkte vingla runt imorgon och se om jag hittar någon, tittar in på bikeplace :)

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

OT-tråden

Post by Otto » 14 Feb 2014 00:24

Veloform har garanterat.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 21 Feb 2014 21:19

Ligger hemma i hängmattan , skriver och lyssnar på klassisk musik. Idag när jag vaknade var mitt finger svullet. Jag hade ett sår där och tänkte på en gång att jag fått MRSA. Jag försökte böja fingret ett par gånger, men det gjorde ont och tog emot. Sedan satte jag mig och mediterade en stund och så kändes det bättre. Har beställt en svindyr meditationskudde i skogsgrönt. Den är stoppad med Kapoken som ”utvinns ur fruktkapseln till Kapokträdet”. Himla fin var den i varje fall, och så har jag haft nog av att sitta på liftarens guide till Galaxen och en tegelsten från Solzjenitsyn (som jag förmodligen aldrig kommer läsa klart), rullad i en filt som jag hittat i en container.

Image

Jag fortsätter min jakt på persikohyn. Det är IGF, insulin growth factor som via insulinet bidrar till acne. Alltså ska man inte äta snabba kolhydrater och har man känslig hud helst inga kolhydrater alls. Detta enligt "doctor Mercola". Smärtsamt nog innebär det för egen del att jag måste upphöra med den 90 procentiga chokladen, bananerna, rismjölken samt äppelmusten. Dessutom får man inte dricka mjölk och förmodligen heller inte äta smör. Nu när jag tajtat upp kosten märker jag hur andfådd jag blir under ett träningspass, men så är det i början innan kroppen vant sig och effektiviserat fettförbränningen. Säger mitt rationella jag. Min hypokondrikerhjärna tror att det är kärlkramp.

Image

Idag surfade jag in på Joakim Ojanens bilder och det gjorde mig glad och inspirerad. Jag hade helt glömt bort att man kan måla på papper, och låst in mig, bokstavligt talat i ett pågående logistiskt experiment á la hemma ateljé. Jag har ju inte haft flickvän på flera år så jag tänkte att jag skulle riva ut min gigantiska säng i sovalkoven och ha ateljé där. Men nu har jag alltså varit och köpt papper och lyxiga Molotow-pennor och kan behålla den stora ”haremsängen” (enligt mormor). Tack till Joakim Ojanen, det blir lite som att återgå till sina rötter, teckningen.

Image

Idag är förresten leg day. Jag har börjat göra pistolsquats, balanserande på en kettlebell, med en kettlebell i ena handen (jag såg nån på youtube som gjorde så). Har dock skjutit på det på sistonde, men så jobbar jag ju jättemycket, möjligen till och med heltid just nu. Det är aldrig bra. Igår var jag och simmade, så det måste bli ikväll så jag kan simma imorgon igen. Jag älskar verkligen att simma. Har köpt tävlingsglasögon från Malmstens och jag simmar förstås jättesnabbt i dem. Det är någonting med den där frihetskänslan som är så himla viktig för mig. Längtar till sommaren så jag får simma fritt i Medelhavet; glida rytmiskt över ytan, vattnet lent omslutande, havsbottnens återkommande skogar av sjögräs som passerar nedanför i djupet. Sug på den, facebook. Tror jag tänker vara borta hela sommaren och bara simma, måla och skriva. Får se hur mycket pengar jag får ihop. Jag har alldeles för många tavlor som bara står och ruttnar. Det är synd. Har funderat på att göra ett konstbål, filma det och lägga ut på youtube.


abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Post by abacaxi » 21 Feb 2014 21:38

Håll ut med kolhydraterna, det blir bättre, jag slutade för att göra mig av med glutenberoendet för en massa år sen och när man väl är av med kolhydratsuget efter ett par veckor kan man återinföra frukt, grönsaker och ris men skippa vetet aka ondskan för all framtid. Vad gäller igf funkar det inte riktigt så, insulin behövs inte alls för frisättningen, den styrs av tillväxthormon. Du får alltså finnar av pubertet och dopning men knappast av carbs. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Post Reply